Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 17 augusti 2009

Av Lambergsfrua - 17 augusti 2009 11:54

Tack snälla ni för alla uppmuntrande kommentarer till mig! De värmde verkligen ska ni veta. Förkylningen är mycket bättre, sexiga rösten  borta. Tyvärr;) Bara en lätt beslöjning finns kvar. Låter kanske  lite intressant i alla fall ;)


Tårna börjar se normala - hur nu  en normal tå ser ut och jag kan använda mina vanliga skor igen utan att halta.


Och solen tittar fram, så sammanfattningsvis är det en riktigt bra dag idag. Ska strax gå till jobbet och sen kommer Barnbarnet hit i kväll för att sova över. Han gillar kakor och på vår Norrlandsresa tänkte vi köpa ett paket till honom att smaska på. Blev helt bestörta när vi läste innehållsförteckningen - det fanns ju nästan bara en massa tillsatser och smakämnen! Vad håller livsmedelsfabrikantern egentligen på med???


Mormor blev då plötsligt beskäftig bullmormor och deklarerade frankt, att baka småkakor är busenkelt - och lovade göra så vid hemkomsten. Ja ja...  Nu är den här mormorn inte särsklilt huslig * MIML nickar ihärdigt medhåll* och absolut ingen bullmormor *jo, till formen flinar MIML vänligt*.


Så det blev upp till bevis. Fjollig Mormor hade ju lovat. På med förklädet (jo, jag har ett sånt i gömmorna) och fram med receptboken. Kladdigt var det, men chokladsnitt blev det. Låt mig bara konstatera, att de blev mycket godare än de blev vackra *fniss*  Barnbarnet provsmakade igår och var helnöjd. Då är förstås även Mormor nöjd. Men någon Bullmormor blir jag aldrig - möjligtvis Kakmormor :)


Önskar er alla en bra dag utan alltför mycket krämpor och andra bekymmer.

Kram!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards