Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 12 mars 2010

Jag tänder ett ljus

Av Lambergsfrua - 12 mars 2010 19:33

Tack alla go'a vänner som skrivit kommentarer på min blogg, Inger Maryissa, Margit, Irja, Peter, Berith, Cina, Herr Nilssons Fru, Wiper, Yvonne R, Mimmi och Marita. Alltid lika uppskattat :)

 
Jag ger er massor av pioner som tack!


Idag vill jag tända ett ljus till minne av vår vän Hellen, som stilla somnade in i går morse efter ett ett långt och innehållsrikt liv. Under årens lopp har vi haft många trevliga stunder tillsammans - något som tyvärr försvann i ett stilla dis för henne de senaste åren.

 

Jag önskar er alla en riktigt skön helg och ger er mina varmaste och soligaste kramar.

 
 
Ingen bild

Kopings-Mailis

12 mars 2010 20:36

Hej vännen!
Tusen tack för alla underbart rara kommentarer på min blogg.Ledsen bara att jag inte hinner ge lika ofta tillbaka men du vet ju att jag har min Grafikgrupp och nu har jag blivit med i en animeringsgrupp oxså.Usch,tillbringar alldeles för mycket tid framför datorn.Men det är ju så roligt att skapa!
Ha en bra kväll!
Kramis Mailis från Köping!

 
Ingrid

Ingrid

12 mars 2010 21:54

Så tråkigt när man förlorar en vän, men jag förstår av det du skriver att du egentligen förlorat henne för länge sedan.

Ha en riktigt fin helg!
Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

12 mars 2010 23:05

Åh, vad tråkigt det är när ens vänner "går i förväg" ... men kanske jag fattade fel när jag tolkade att hon varit sjuk ... I så fall ... kanske det för henne var barmhärtigt. Ja, man är i en ålder då många av ens vänner försvinner och det tycker jag är så jobbigt. Frågar mig ibland ... "Ska jag leva resten av livet på glada minnen?". Jaa, det är så många av mina goaste vänner som dött de senaste åren.
Hoppas du mår och har det gott ... Önskar dig en fin helg med Mannen i ditt liv.
Stor kram från mej !!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
margit

margit

12 mars 2010 23:57

Hej vännen!
Sorgligt när någon i vår närhet och våra vänner lämnar oss och går till en bättre värld...
Vi påminns då om hur skört livstråden kan vara...
Kram!!

http://margitholm.blogg.se

 
Ragnvi

Ragnvi

13 mars 2010 07:12

Morning mitt bland ljuvliga pioner! Underbar bild! Ska bli spännande att se om svärfars vackra pioner har överlevt vintern!
Fint ljus du tände för din vän...sorgligt men vackert.
Kramen o ha en skön helg med stavarna!
Ragnvi

http://rankans.blogg.se

 
Berith

Berith

13 mars 2010 08:08

Jag vill tacka dig för alla dina trevliga kommentarer på min blogg , tack , de värmer =)))

Det är alltid tråkigt då någon när och kär går in i evigheten , men de lever ju kvar i ens minnen =))

Önskar dig och MIML En riktigt skön dag och trevlig helg , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
soffie

soffie

13 mars 2010 09:27

usch så sorgligt då någon går bort,styrkekramar till dej i din sorg,
Vad vackra blommor försökte kolla efter lite blommor efter husväggen igår men hua va snö det är fortfarande där ska nog skotta bort lite idag å hjälpa våren lite,
Usch va trist att nån hade klottrat på båten tänk å få tag på den personen ,skulle va roligt när han eller hon sanerade bort allt fult,
Ha en underbar dag i solen:)

http://www.soffie69.blogg.se

 
wiper

wiper

13 mars 2010 09:40

Tack för dom fina blommorna ;) jag tar med mig bilden till min blogg för den var så vacker. Tack för dina fina ord också. Det är alltid ett nöje att gå in här och läsa.

Vad tråkigt med din vän som gått ur tiden. Förstår att du är ledsen och det blir så tomt när man mister en nära vän. Jag har själv mist en kamrat i cancer och hon blev bara 40 år gammal. Hon fick barn sent i livet så dom var bara några år gammal. Vet hur det känns. Hoppas din vän slapp lida. Ljuset med blommorna är jättevackert och det skulle hon uppskatta.

Sköt om dig
Stor varm kram till dig

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Cina blogginnehavaren

Cina blogginnehavaren

13 mars 2010 15:16

Alltid lika tråkig när man förlorar en nära vän!
Men om man är sjuk kanske man får det skönast att slippa jordelivet!

Blundar o känner doften av pionerna UNDERBART!

Ha en fin helg!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

13 mars 2010 16:34

Tusen varma tack för era medkännande kommentarer. Måste väl tillstå att jag inte sörjer så djupt, men saknar. Saknar det som en gång var. Vår vän Hellen närmade sig de 90 och levde i sin egen värld sen flera år. Hon kände bara igen sina barn med respektive och ibland knappt det. Barnen tyckte också trots allt, att var skönt att hon fick somna in, för det här var inte mycket till liv heller. Sorgesamt, men det är livets gång.
Mina allra varmaste kramar till er allihop - och än en gång tack för att ni bryr er!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maria

13 mars 2010 17:18

Minnet är underligt. När jag läste om Hellen fick jag plötsligt en klar bild Gösta och första gången vi åkte nerför Flabergsbacken mot Kartäckran .
Kram Maria


 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

13 mars 2010 17:41

Tack för de underbara Pionerna...de är ju så vackra.
Kan tänka mig du saknar er vän som somnat in.
Så fin bild med ljuset tillägnat henne.
Önskar dig också en riktigt skön helg
Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Herr Nilssons Fru

Herr Nilssons Fru

14 mars 2010 18:37

Go afton. Kommer bara inom o hämtar mina pioner. (skratt) Tusen tack. Otroligt vackra.
Nu ska jag åka till brossan.
Kramiz Anki N

http://anki-nilsson.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards