Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 19 mars 2010

Duggregn!

Av Lambergsfrua - 19 mars 2010 23:01

Först vill jag tacka alla er som har skrivit kommentarer här hos mig igår. Jag har inte hunnit svara och inte heller bloggvandra. Suck. Det får bli en annan dag. Ibland är det tidskrävande att vara en grå panter    


I morse trodde jag första att det snöade, när jag tittade ut genom fönstret - men nej. Det var några plusgrader och lätt dugg i luften   Det är sällan jag blir så glad för lite väta från ovan, som idag!

   Ingen direkt skönhetsupplevelse kanske med smutsiga snöhögar och smältande is. Men jag tycker det är helt underbart   


Rättvisa är skipad

Kvar till finalen i Let's Dance är Claudia och Mattias. Jag håller nog på Claudia, som jag tycker är i proffsklass. Ska bli spännande att se nästa lördag.


Så har tiden slunkit iväg igen och det är dags för Loppelådan igen.

Jag önskar er alla en god natts sömn och skickar mina varmaste kramar   

 
 
Ingen bild

Peter

20 mars 2010 07:27

Fin kycklingbild du fixat till rubriken, och kul bakgrund också ;) Själv köpte jag Apotekarnas påskmust i går för att komma i rätt stämning, men den var inte alls god. Köpte därför en flaska från Nygårda istället men den var om möjligt ännu värre. Blaskig, citrusaktig och med en obestämbar underton av kemikalier. Besviiiken!! / Kram Peter

 
Ragnvi

Ragnvi

20 mars 2010 07:41

Morning mitt i kycklingfarmen! Så påskfint du gjort!
Läste ditt inlägg om Simon o Tomas...dom är inte välkommen hem till mig...fniss! Smaken är som baken och tur är det! Dom skulle inte trivas hos mig...
Kramen!
Ragnvi

http://rankans.blogg.se

 
Berith

Berith

20 mars 2010 08:44

Godmorgon =))
Att vara en grå panter , det är ett heltids jobb ;))
Ja det blir verkligen smutsigt ute då det töar , än har det inte hunnit bli så här , här är det vinter fortfarande =)
Snön vräker ner även denna dag hos oss =))
Önskar dig en fortsatt trevlig helg , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

20 mars 2010 09:20

Jättefin header. Jag bloggar inte förrens i kväll eftersom vi umgås hela tiden. När man är på en sajt där man skall välja storlek på bakgrund så tar jag 800x?kom inte ihåg på rak arm så jag återkommer till dig i kväll så får du rätt mått. Långrandiga bakgrunder är det svårt att få till men jag tycker du lyckats bra fast dom är lite olika på varje sida så jag kommer med lite mer mått så du kan testa. Skönt att Claudia och Mattisa blev kvar. Jag glömde sätta Let´s dance på inspelning.

Ha en fin lördag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Knatten

Knatten

20 mars 2010 11:05

Så påskfint du har gjort på din blogg!
Skönt att det regnar o inte snöar. Jag o dottern jublade när det regnade igår. Inte varje dag man gör det=). /Knatten

http://mintradgardpaklippan.blogspot.com

 
Ailas

Ailas

20 mars 2010 11:07

Så påskfint du gjort på bloggen! Nu förstår vi varför du inte har tid med oss... XD

Men du är så välkommen när du än kommer!

Skönt när det töar, absolut... men ruskigt fult. Inte lätt att hitta lämpliga skor heller just nu. Kanske bäst att stanna inne.

http://ailas.svenskablogg.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

20 mars 2010 13:49

Peter: Tackar;) Ärligt talat tycker jag inte, att varken julmust eller påskmust smakar gott längre. Antingen har man ändrat sammansättningen eller så har du och jag fått förfinade smaklökar *garv*

Ragnvi: Hej och ka ka ka ka! Tack för berömmet:) Nej du, Simon & Thomas skulle inte få komma innanför dörren här heller. Folk får tycka vad de vill om det hem MiML och jag har skapat, men det får de behålla för sig själva.

Bertih: Ja visst är det ett heltidsjobb;) Jag fattar inte hur jag hann med att jobba heltid i alla dessa år. Nu inser jag ju, att arbetet splittrade min fritid *fniss*

Wiper: Tack snälla för att du bryr dig! Du är en pärla :)
Jag hade en rad kycklingar, som jag sen spegelvände för att ha på andra sidan - men som sagt det blev en halv rad till. Jag ska experimentera lite till senare idag.
Ha en fortsatt trevlig dasg tillsammans med gästerna:)

Knatten: Tackar! Jag tycker att headerkycklingarna ser så där mysigt gammaldags ut. De i bakgrunden har jag inte lyckats få riktigt som jag vill - men skam den som ger sig ;)
Jag blev också nästan euforisk, när det regnade i går!

Ailas: Tack snälla! Njae, det var väl inte riktigt det här bloggpysslet, som upptog min tid - men visst, delvis var det så.
Håller med dig om det där med lämpliga skor - kanske simfötter vore något ;=)

Varma och soliga kramar till er allihop som kommenterat här:)

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bosse Bus

22 mars 2010 09:15

Vi har nog en del gemensamt. Jag blir också lycklig över lite regn och plusgrader så här års.
Idag är det sol OCH plusgrader så det blir att gå ut och försöka njuta av naturen och livet!

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards