Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 21 mars 2010

Av Lambergsfrua - 21 mars 2010 14:55

I morse när vi drog upp gardinen, dansade luddiga snöflingor stora som lovvikavantar utanför fönstret   . Eller OK då, lovvikavantar i barnstorlek i alla fall.


Eftersom de faktiskt syns på bilden, så fattar ni ju att de inte var små. 

Nehej då, jag ska inte säga ett ont ord om snön, som jag ju välsignade så sent som igår. Jag inser ju att det pågår en rejäl vårstädning hos änglarna och att alla bolstrar och fluffiga täcken måste skakas - kanske har det gått hål på några   


  Det är i alla fall plusgrader, så det blir bara slask och sörja kvar.

  Så här såg det ut från vår inglasade balkong - där vi senare intog vår lunch.


Vattenläckan i Karlstad

Vattnet har vi fått tillbaka, trycket i ledningarna är normalt, men vattenet måste fortfarande kokas. Grönsaker och liknande ska sköljas i kokt vatten.


Världsvattendagen

På tal om vatten; I morgon är det Världsvatten dagen. Om den kan du läsa på Ailas blogg och en länk hon har där till Aftonbaldet. Mycket tänkvärt! Jag hoppas ni vill ta er tid att klicka in där och läsa. Vi har verkligen mycket att vara tacksamma för!    


Mina varmaste och soligaste kramar till er alla som tittar in

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards