Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 28 mars 2010

Grattis till Barnbarnet Erik den 29 mars!

Av Lambergsfrua - 28 mars 2010 22:33

Vi kan inte fatta att det redan gått 16 år sen du föddes. GRATTIS vårt allra käraste barnbarn!   

Sån lycka och glädje vi kände, då din pappa ringde och berättade, att du var född.   

 

Jag håller med om att den där mössan inte är världens mest klädsamma - men man utgick väl från att du frös om den lilla knoppen


Och lika mycket lycka och glädje har du gett oss genom de här åren.

Whatever you do, where ever you go, we will be there for you - fast i första hand finns ju dina föräldrar där för dig   


Vid vårt första möte var du bara några dagar gammal.

Stolt morfar håller dig som om du vore av glas.


Vid tre månaders ålder åkte du på din första utlandsresa - till Mormor och Morfar i Florida. Bada var toppen tyckte du, vilket gladde Mormor.


Här snackar du och Morfar om livets glädjeämnen -  tror jag i alla fall


Önskar dig en toppendag!

Varma och soliga kramar till dig - och naturligtvis till alla andra som tittar in här   


 
 
stinalill

stinalill

29 mars 2010 02:27

Ååå vad gosigt med lilla barnbarnet - som helt plötsligt blivit "nästan"vuxen!! Det är otroligt vad fort åren går!! Men roligt att se tillbaka och minnas med hjälp av foton. Sen kan man ju nästan känna den där fantastiska babylukten - snusa på huvudet - mmmm

Det var många vårfoton du har delat med dig av!! Jag har faktiskt inte sett vare sig krokusar eller snödroppar än. Men det finns säkert i söderläge i trädgårdar.... Och nog är det härligt att våren är i antågande!! Även om det är en period nu med aprilväder och mycket slask, innan all snön har försvunnit. Men det närmar sig!!

Jag är allt in och läser av din blogg då och då, så jag vet lite vad som händer hos dig!! Men jag har en period nu, då skrivandet har fått stå tillbaka - kanske lusten kommer åter så småningom....

Ha det gott!! Och många varma kramar till dig!!

http://www.stinalill.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

29 mars 2010 09:53

GRATTIS ERIK!
Sååå söt man kan vara då.
Lila mössa var väl inte så dumt...=))

ha en fin vecka!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se/heavenla

 
Ingen bild

Pelle

29 mars 2010 11:16

Ja, det var nog ett av mitt livs lyckligaste ögonblick. Lyckliga ögonblick som blev till 16 lika lyckliga år.Otroligt att tänka sig att han flyttar hemifrån om några år. Förhoppningsvis utan den där blå mössan.

 
wiper

wiper

29 mars 2010 11:43

Tack för att du bjuder på så härliga bilder på ditt barnbarn som hunnit bli så stor nu. Tänk att man skulle kunna ha ett barnbarn som är 16 år eller till och med 20 år, svindlande tanke ;) Inte dåligt att ha fått rest till utlandet när han var så liten.

Hoppas du får en fin måndag
Varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

29 mars 2010 12:06

Stinalill: Vad roligt att du är inne här lite då och då! Ta det lugnt med bloggandet du. Det är dig väl unt. Det måste kännas lustfyllt och det gör det inte alltid. Då ska man inte tvinga sig själv. Vi finns ju kvar här ute i bloggvärlden ;)

Visst är det ljuvligt med bebisar och med barnbarn förstärks den där känslan.
När det börjar dofta annat än go' bebis, lämnar bara över ansvaret till någon av de lyckliga föräldrarna *fniss*

Vårblommorna jag visade finns naturligtvis i mycket skyddade lägen bredvid en värmande husvägg i söderläge. Vi har en hel del snö kvar, men den smälter undan alltmer för varje dag.
Våren är en härlig tid - så löftesrik.

Cina: Hm, ja det var säkert skönt med mössa på den lilla knoppen - mer praktiskt än vackert *fniss*

Pelle: Ja, det är ofattbart att tiden gått så fort. En sån där mössa skulle Erik ALDRIG sätta på sig varken idag eller den dag han flyttar hemifrån - må det dröja.

Wiper: Tack! ja, den lille kom med sina lyckliga och stolta föräldrar till Florida tre månader gammal och åkte tillbaks vid fyra månaders ålder. Hans ömma moder höll honom i skuggan och det här var ett av de få tillfällen han badade utan sin stora solhatt - då hade hans ansikte inte synts på fotot ;)

Tack för era kommentarer!
Önskar er alla en bra måndag.
Varmaste kramar!



http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ingmarie/Mimmi

Ingmarie/Mimmi

29 mars 2010 12:29

Hejsan.
Ja tiden går så fort så, min son blir 21 år om någon vecka tycker inte det var så längesedan harn var bebis

http://mimmiros.blogg.se

 
Biggan

Biggan

29 mars 2010 13:01

Vilken söt liten rundkindad parvel!och vilken härlig bild på mormor med sitt barnbarn där i bassängen i Florida!
Min ljuvliga lilla dotterdotter kommer nu till påsk så jag räknar nästan timmarna...Kram på dig, Lambergs...!

http://blogg.vk.se/destinationumea

 
Ingen bild

Erik

29 mars 2010 17:31

Hejhej!
Tack för den fina grattishälsningen! Jag uppskattar det verkligen, och även tack till alla andra som gratulerat mig. Och jag lovar, jag kommer aldrig ta på mig den där (eller de där, jag hade två stycken på huvudet) mössan igen!

 
Skomakar-Lisa

Skomakar-Lisa

29 mars 2010 17:39

Åh, vilken go liten grabb ... Visst har han en käck mössa ... Allt pryder en skönhet vet du väl *skrattar* Ditt barnbarn är ett år äldre och ett år yngre än mina två barnbarnsgrabbar och marsbarn ett av dem.
Jaa du, tiden går fort och tänk så stora de blivit med en gång.
Hoppas du får en fortsatt bra dag ...
Stor kram från mig och ett grattis till barnbarnet !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

29 mars 2010 19:31

Helt underbara kort med värme och kärlek.
Barnbarnen kryper in i vårt hjärta den dag dom födds och där vårdar vi alla fina minnen dom ger oss. Jag tycker mössan var gullig och Erik gjorde den rättvisa. Önskar honom allt gott i livet.
Jasså är det hos dig våren är med snödroppar och allt. Här får jag leva på hoppet att dom ligger där under snön och en solig morgon bugar och hälsar mig välkommen ut och plocka in några stycken.
Må så gott!
Kram
Love.

 
Margit

Margit

29 mars 2010 20:54

Ja man ser på sina bran och barnbarn...att tidenoch åren går...Man vi känner inte oss äldre...
Trevligt att få titta på de fina bilderna och vara med!!
Önskar dig en God Natt!!!
Kramen!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Ruth

Ruth

30 mars 2010 09:43

Så gullig liten kille, tänk att det gulliga har följt med genom alla 16 åren. Grattis i efterskott grabben. Så roligt att blicka tillbaka i familej albummet och minnas, ja tiden går snabbt, för snabbt.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Peter

31 mars 2010 19:12

Härliga bilder och fina minnen. Fattar inte var det där 16 åren tagit vägen bara ;)

Kram Peter

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards