Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 31 mars 2010

Nyklippt

Av Lambergsfrua - 31 mars 2010 22:31

Svanarna har försvunnit, regn idag och isen luckras upp alltmer, vinterdäcken har bytts mot sommardäck - och jag har varit hos frissan och klippt mig. Se där så många vårtecken att det räcker i flera dar  Resultatet påklippningen kan ni se på presentaionsbilden


Jag vill också tacka alla er kära bloggarvänner, som har kommenterat mina inlägg. Ni är världens go'aste och jag är så glad att ni finns.


Mina varmaste och soligaste kramar   

 
 
Ingen bild

Maria

1 april 2010 05:52

Tjusigt! Bra att du behållit lite längd, ser mjukare ut.
Innebär det att Therese är tillbaka, eller är det ngn annan som klippt?
Kram Maria

 
Ingen bild

Peter

1 april 2010 08:36

Svanarna har nog tagit in på hotell tills isarna går upp, tror du inte det? ;) Det kommer säkert tillbaka snart. På tal om dymmelonsdag, visste du att namnet kommer från att man ersatte kläpparna av metall i kyrkklockorna med kläppar av trä, s..k. dymlar, eller dymblar? Det fick inte vara för mycket oväsen nämligen. Varför vet jag inte, men de får gärna sätta dymlar i samtliga kyrkklockor året runt vad mig anbelangar ;D

Kram Peter

 
Berith

Berith

1 april 2010 08:41

Godmorgon =))
Du ser jättebra ut , fin frisyr , den klär dig =)
Sommardäck..hmmm...det lär dröja innan vi får byta till sommardäck ;))
Önskar dig en riktigt GLAD PÅSK ! =)
Varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

1 april 2010 08:55

Du är jättesnygg på din nya presentationsbild och du passar så bra i frisyren. Du var fin före också men jag förstår att det är kul att byta frisyr ibland. Jag själv har gjort om mig flera gånger dom senaste åren. Tack för dina värmande ord och du skall veta att du själv är världens goaste och jag är glad att ha dig till bloggvän

Varm påskkram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

1 april 2010 11:26

Maria: Ja, Therese har kommit tillbaka efter en månad i Uganda (!) med hela familjen. Jag lyckades ju ringa för att beställa klippning, dagarna efter att hon hade åkt - men den som väntar på något gott...

Peter: Jo, jag tror som du, de avvaktar på ett mysigt fågelhotell nånstans där frukost ingår ;) Hit kommer de nog inte tillbaks förrän i höst på väg söderut igen. Vad gäller kyrkklockorna visste jag att man ersatte metallkläpparna med träkläppar eller lindade trasor runt metallkläpparna för att dämpa ljudet. Inget fick störa. Dymmelonsdagen inledde nämligen påskfriden till minne av Jesu korsfästelse. Ja du, ibland kan kyrkklockornas ringning vara väldigt störande, framför allt för dem som bor nära och t.ex har nattarbete och behöver sova dagtid.

Berith: Tack! Och god förmiddag får jag väl säga, för nu närmar sig klockan halv tolv. Skön sovmorgon i morse och sen en lyxfrukost med knaperstekt bacon och äggröra;)

Wiper: Tack,tusen tack för alla berömmande och positiva ord. De både gläder och värmer :)

Önskar er fin dag och skickar mina soligaste påskkramar till er!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Skomakar-Lisa

Skomakar-Lisa

1 april 2010 12:00

Nu ser jag en varmt leende Lambergsfru som gjort sig så vårfin i håret men samma varma leende har hon kvar. Som vanligt ... man blir så glad !!!
Önskar dig en fantastisk Påsk och njut nu av vårens ankomst !!!
KRamar från mej !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Lena "Roshultskan"

Lena "Roshultskan"

1 april 2010 13:49

Grattis till den nya frisyren, den klär dig verkligen =D
Har varit här flera gånger utan att kommentera, jag är som en jo-jo i humöret f.n men här känns gott att vara och att ta del av det du skriver känns bra.
En riktigt, riktigt GLAD PÅSK önskar jag dig med kindpuss och kram !!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

1 april 2010 18:09

Skomakar-Lisa: Tusen tack för allt beröm du öser över mig. Jag känner mig inte riktig värdig, men slickar belåtet i mig ändå;)

Lena "Roshultskan": Tack snälla! Du är så välkommen in hit utan att skriva något. Hoppas verkligen att du kommer att känna dig lite bättre till humöret snart.

Önskar också er båda en riktigt skön påskhelg och skickar mina allra soligaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maria

1 april 2010 19:11

Glömde säga att vi definitivt inte bytt till sommardäck. Det var glashalt i tisdags morse vid sjusnåret, dvs mitt i natten enligt er ;).
Tina på jobbet skulle svänga av vid Elverumsbron för att hämta vårt fikabröd men fick glatt ^^ finna sig i ta nästa korsning...

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

1 april 2010 23:20

Så fin du blev efter besöket hos frissan.
Det är nog dags att jag gör ett besök också...
Ha det så gott och önskar dig en riktigt fin Påsk-helg
Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards