Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 24 juli 2010

Dagarna rinner iväg!

Av Lambergsfrua - 24 juli 2010 23:19

VARMT TACK till er som har kommenterat här - har varken haft tid at blogga eller kommentera de senaste dagarna. Vad jag gjort? Ja, inget särskilt. men det tar också tid   


I torsdags var barnbarnet Erik här och installerade vår nya skrivare/kopiator/scanner till min nya dator och satte också in 2GB extra ramminne, så nu har jag 3,5 GB = snabb  


Under tiden var Dottern och jag ute på Kalenius handelsträdgård och köpte lite nya uteväxter till krukorna i hennes trädgård och till krukan vid vår entré. Vi hade tur för alla trädgårdsväxter var nedsatt till halva priset   


Senare bjöd vi hela familjen på middag här hemma. Alltid lika trevligt att umgås under avslappade former.


I går fick jag hjälp av Dottern att rensa i skrivbordslådorna - kära hjärtanes vad jag lyckats samla på mig!    Små minneslappar, tidningsurklipp med diverse datortips, gamla gratulationskort, anteckningar från olika möten och mycket annat smått och gott. Nu kan jag direkt se vad som finns, när jag öppnar lådorna - och kassen som ska till papperåtervinningen är full.


Nu är det dags för Loppelådan, så jag önskar er alla en god natts sömn!

Soliga kramar,   

 
 
yvonne

yvonne

25 juli 2010 08:46

Alltid kul att handla till halva priset, hehe! Och alla dessa lappar och grejor i lådor..var kommer de ifrån? Jag tror att det är små papperstomtar som lägger dit dom för att bädda med eller nåt ;) Skönt att få rensat ibland, för det har ju en tendens att komma dit nya :)

http://www.yvonneeblogg.blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

25 juli 2010 10:06

Hejsan!
Ja nu rinner verkligen dagarna iväg i rasande takt. Visst är det bra när man har barn och barnbarn som kan vara behjälpliga med datorinstallationer.
Jag behöver också förnya lite i några krukor och på gravarna. Om det eventuellt skulle bli uppehållsväder i morgon ska jag nog ta en vända till handelsträdgården och köpa något vackert.

Ha en skön söndag!
Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Suss

Suss

25 juli 2010 16:18

Det är väl skönt att dagarna går utan att man är helt slut och har kört för fullt hela tiden, så här års menar jag. Sedan blir det annorlunda. Jag blir avundsjuk på dig som röjt i lådor osv. Det ska jag ta itu med nästa vecka om nu inte sommaren återkommer med värme och strålande sol. Nästan så jag hoppas jag hinner lite inomhus. Ha det fortsatt skönt! Kram!

http://www.leontina.blogg.se

 
Ruth

Ruth

25 juli 2010 22:39

Gu'så bra att ha en datornisse att tillgå när hjälp krävs. Bra med större minne, vill tro att du har många foton i din dator. Såg det var rea på blommor även här, men det är så sent på sommaren så jag skippar flera köp i sommar. Här är det både lådor och skåp som behöver rensas och skuras, men hur trist jobb är inte det, puttar det framför mig, kommer tid kommer råd.
Kram

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

25 juli 2010 23:40

Hej igen...på sommaren så blir skrivandet 7kommentarer lite lidande...man läsero tittar men 2hinner int" skriva,,,,
Men nu är vi tillbaka från en hetsig vecka "uppe i Norrland"..åkt runt...och är nu igen i kolsva..hos Lasse.
Det regnar ju och är mulet så idag har jag tvättat efter att vi kom hem mitt i natten. lasse körde de "sista" 30 milen i mörker och spöregn...det var mycket jobbigt...men allt gick väl...
Har 2 v semester till. Skönt...eller till dn 18 augusti..lir väl 3 v...tror jag...
Önskar dej en fin vecka!!!
Kramiz!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

Sonen

26 juli 2010 08:14

Jag känner igen det där med papper och lappar. Allt är ju "säkert bra att ha kvar ett tag" men inte tillräckligt viktigt för att man skall sortera in det hela i pärmar, t.e.x Fast även i pärmarna har jag mycket märkligt, en del ända från 1994 såg jag när jag bläddrade i en av dem i lördags. Jag brås nog på dig ;)
/ Kramis

 
Berith

Berith

26 juli 2010 10:05

Hejsan svejsan =))
Ja att inte göra något , det tar också en
väldigt massa tid ;)))
Vi har varit ute i stugan , så det har inte blivit något bloggande alls , ja inga bloggrundor heller för den delen , då internet går så himla trögt därute ....
Men ibland kan det vara med lite loggsemester också ;)))
Önskar dig en bra dag , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards