Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2010

Frossa!

Av Lambergsfrua - 17 augusti 2010 11:42

Ja, med den rubriken syftar jag inte på någon delikat räkfrossa, något som i och för sig både MiML och jag gärna hänger oss åt.   


Från frisk till sjuk på några minuter!

När vi satt i godan ro framför TV:n  i går kväll började MiML plötsligt rysa till.  Och igen! Och igen!       Han såg minst lika oförstående ut som ja., Jag menar, den film vi tittade på var inte det minsta ruskig, snarare tvärtom   


Rysningarna tilltog för att övergå i rena frossbrytningar    I stället för att se klart filmen kröp MiML självmant ner i sängen.


Trots att han tog på sig en T-shirt och jag bäddade om honom med en extra värmande filt, skakade han så kraftigt att jag trodde benen skulle ramla av sängen. Feber? Jo, det är klart, men när den stigit upp till 39 avtog frossbrytningarna för att sluta helt. Och febern steg inte mer.


Jag ville ringa Sjukvårdsupplysningen, men MiML ville absolut avvakta lite till. Det är nämligen den vägen man måste gå här för att få komma till Akuten   För säkerhets skull hade jag i alla fall plockat fram lappen med telefonnumret både dit och till taxi... 


Jag tassade omkring som en osalig ande, doppade en handduk i kallt vatten, vred ur och placerade på MiML:s hals, hämtade  vatten att dricka och fick honom att peta i sig ett par febernedsättande tabletter.


Han slumrade till och jag satt i sängen bredvid och läste till framåt ett-tiden. Först då sov han så pass lugnt att jag kunde slappna av. Jag slocknade rätt snabbt, när jag väl lagt mig till ro - troligen av ren utmattning.

I morse var febern nästan borta, men MiML kände sig slak och trött. Som en urvattnad sill ungefär   Så idag blir det "Lugna Gatan" här.


Någon vettig förklaring till MiML:s feberfrossa har vi inte hittat. Han kände sig visserligen lite orolig i magen igår, men kände ingen smärta. Något han ätit, kanske? Men jag har ju ätit samma saker och jag mår bra. Kanske en reaktion på den nya medicinen han har fått, även om feberfrossa inte finns med som biverkningar i FASS. En del andra ja, men inte just feberfrossa. Så än en gång har det blivit bevisat - min kära MiML är en mycket speciell man!   


Mina varmaste kramar till er alla som tittar in här!   




 
 
Ingen bild

Lars

17 augusti 2010 14:50

Usch då, låt inte alls trevligt. Skönt att feberfrossan släppte så snabbt!!! Hälsa Ulf att han ska krya på sig!!

Lambergsfrua

17 augusti 2010 15:23

Tusen tack, Lars :)

 
Ailas

Ailas

17 augusti 2010 15:36

Hej sjuksyrra!
Ja, du... någon elak virus var det säkert, så akta dig nu! Jag hoppas så klart att du har motståndskraft och slipper. Här i stan går många omkring med riktigt ont i halsen. Inte så roligt heller och lite märkligt att det börjat redan innan eleverna startat skolan!

Var nu rädda om er och ta det lilla lugna. Tid finns det alltid.

Varm kram från regnigt Jönköping
/Ailas

http://ailas.svenskablogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards