Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 3 september 2010

Superduperduktiga jag :D

Av Lambergsfrua - 3 september 2010 21:00

Ja vet ni, idag känner jag så där härligt underbart antijante-nöjd med mig själv :D  Jag måste nog erkänna att just nu trycker glorian lite lätt på vänstra örat Men inte mer än att jag kan stå ut med det   


Inte nog med att jag har städat, jag har också tvättat alla fem fönstren i lägenheten plus de fem på balkongen. De är av den äldre modellen, som måste lyftas ut för att kunna putsas på båda sidor, inte såna där moderna saker, som elegant kan svängas runt hur som helst för rengöring. MiML lyfte ur, jag tvättade och MiML lyfte tillbaks dem igen under sammanbitet utövande av diverse kraftuttryck. Måttpassningen är väl inte den allra bästa och när fönstren ska tillbaks ner i sina spår igen, krävs både armstyrka och visst tålamod. Det förstnämnda har MiML mycket av...   


Bara för att visa hur rena och fina fönstren är nu, har jag fotograferat genom rutan i vardagsrummet.  Kan ju nämna att diverse spindlar har fått sina nät bortrivna också och att fönsterbrädan under dem är helt fläckfri: Attans vad de kan smutsa ner   


När jag senare gick ut på balkongen för att fotografera genom fönstren där också fanns det annat intressant som fångade min uppmärksamhet i stället.


Räddningdtjänstens bil med blinkande blåljus, en polisbil och en vanlig bil.    

Inne bakom träden på den plan som kallas "Leret" stod åtminstone en brandbil, eventuellt två. Vadan detta pådrag???   


Tyvärr vet jag inte. Det har stått en båt på kärra inne på Leret flera veckor och jag misstänker, att den kan ha brunnit. Den båten har stått på annan plats tidigare, slipats och pysslats om under våren och sjösatt på midsommaraftonen - för att direkt dras upp igen av någon anledning. Sedan har man jobbat med den under sommaren, men någon ny sjösättning har inte varit aktuell. Sen den drogs fram till "Leret" har ingen synts till vid den. Förrän nu.    


Nu är det inte alls så att jag är nyfiken - nej, nej. Jag vill bara VETA, vad som har hänt där på "Leret" :D   


Nu önskar jag er alla en fortsatt skön fredagkväll och en riktigt trevlig helg!

Mina allra varmaste kramar till er alla som tittar in!   


 
 
Ruth

Ruth

3 september 2010 22:28

Hatten av för en energisk kvinna som dubbeljobbar, ja både hemma och utanför hemmet då har man ork, verkligen. Fotot bevisar hur fina dina fönster är, man kan inte ana eller se att det inte är linsen allena, så blanka är dom. Nu blev jag också nyfiken vad har orsakat pådraget där på L2Öeret, låter myskofiko med alla utrycknings fordon och båten, det skapar funderingar. Låt oss höra när du vet.
Kram och god natt !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

3 september 2010 22:49

Grattis till rena och fina fönster!
Jag förstår mer än väl att du är nöjd med dig själv och det lustiga är att jag satt här för en stund sedan och funderade på hur många dubbelkopplade fönster vi har här i huset och kom fram till att det är tjugo stycken, det blir 240 smårutor om ska putsas på båda sidorna. Bäst att starta höstputsningen snarast!

Vilken dramatik där ute i buskarna!

Ha en fin helg!
Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Ailas

Ailas

3 september 2010 23:13

Duktig du har varit! Här finns en till som skulle behöva putsa fönster... Å andra sidan har jag slagit gräset, det har inte du. :) Det var riktigt varmt och gott för jag blev alldeles genomsvettig.

Får väl se när jag tar mig an fönsterputsningen, sånt gör jag bäst på impuls.

Trevlig helg och en varm cyberkram!

http://ailas.svenskablogg.se

 
yvonne

yvonne

4 september 2010 07:42

Jo, visst var det en båtbrand, läste jag nu på nwt.se...Inga spår efter förövaren! Putsa fönster är rätt kul, men dina verkar besvärliga. Då kan man verkligen känna sig nöjd sen! :D
Och ditt uttryck: Jag är inte nyfiken, jag vill bara veta, säger jag ofta till sambon när jag bombarderar honom med frågor som han inte har svar på! :))) Ha en fin lördag nu när du "ser bra ut"!

http://www.yvonneeblogg.blogspot.com

 
Lars

Lars

4 september 2010 09:12

Vad duktiga ni är!!!

Angående pådraget, så var det mycket riktigt den träbåten som brann. Se nyhet i nwt.se: http://www.nwt.se/karlstad/article762711.ece

http://www.garaget.org/Skoghallskille

 
Ingen bild

Sonen

4 september 2010 11:11

Står det inget i tidningen om mysteriet vid Leret? Hur som helst, fina fönster blev det - även om den sortens små vardagliga hjältedåd inte ger några guldmedaljer ;p

Trevligt med Öhrnarna i går men dessvärre hade jag feber och svårt att andas så jag orkade inte haka på att äta med dem, trots att deras Tylenol hjälpte ganska bra. I dag skall de besöka fiskepiren som fyller 100 år, men jag lär nog få tillbringa dagen i sängen är jag rädd :(

/ Kram

 
Ingen bild

Herrhags-TK

4 september 2010 11:23

Du har väl redan läst vad det var som hade hänt, men ifall (från "Polisdygnet" på nwt.se):

"19.43
Brand i båt, Lambergstjärnet

Någon tände eld på en träbåt som stod uppställd på en trailer bakom Beijer Bygg. Enligt vittnen hade en man i ljusblå jacka uppehållit sig på platsen och sedan cyklat därifrån."

 
katsura

katsura

6 september 2010 13:16

Så blanka fönster har jag nästan aldrig (om inte maken tvättar dem förstås). Jag får nästan ångest när jag tänker på fönstertvätt...finns det något tråkigare!!!! Om jag, mot förmodan, gör ett ryck blir det genast storm och fönstren blir kladdiga av salt...

http://katsura.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - Tisdag 14 maj 13:24

Det är underbart försommarväder nu med sol och lagom sköna plusgrader. Eftersom det är mycket som händer i mitt liv nu, kommer jag att  fortsätta min bloggsemester. Kanske återkommer jag, kanske inte. Orsa kompani lovar ingenting bestämt...   Ha det ...

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards