Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 13 september 2010

Spännande vecka!

Av Lambergsfrua - 13 september 2010 12:00

Nu är det snart dags för lunch och vårt måndagsjobb. I morgon blir det några förmiddagstimmar på LBC Frakt och sen vi tar fokus på kossorna   

Kameran är laddad och MiML tar med sin också, för säkerhets skull   

Soliga kramar till er all som tittar in!  

 
 
Ingrid

Ingrid

13 september 2010 12:37

Hejsan!
Din länk till kossorna funkar inte, men jag har för mig att det är en resa på gång.
Hoppas att ni får det riktigt trevlig och att vi får se många vackra foton därifrån.

Kram Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Lambergsfrua

13 september 2010 22:37

Oj, funkade den inte? Då ska jag kolla för att se om jag kan hitta felet.
Ha en riktigt fin vecka du också :)
Varma och soliga kramar!

 
Ingen bild

Sonen

13 september 2010 14:41

Då är det på sin plats att önska trevlig resa :)

/ Kramis

Lambergsfrua

13 september 2010 22:34

Tack snälla! Hoppas du får en bra vecka. Jag har ingen dator med så jag vet inte hur detta ska gå - he he.
Massor av kramar till dig Vännen!

 
Ruth

Ruth

13 september 2010 22:14

Är det dax för koresan nu redan. Önskar att ni får en toppenresa med vackert väder. Foton blir det säkert många med 2 kameror, kuligt värre.
kram och god natt !

http://bernamis.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

13 september 2010 22:30

Tusen tack go'a Ruth! Foton blir det säkert. Någon bloggvandirng blir det inte förrän jag kommer hem igen.
Ha det gott hela veckan.
Varma och soliga kramar!

 
Cina

Cina

14 september 2010 10:28

Önskar er en trevlig kossaresa...=))

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

14 september 2010 11:05

Tusen tack, Cina! Har just kommit hem från LBC Frakt, snart lunch och sen sticker vi :)
Mina varmaste kramar till dig!

 
katsura

katsura

14 september 2010 13:16

Vad fint du har höstinrett din blogg!

http://katsura.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

19 september 2010 21:40

Tack för det Katsura :)
Jag är inte helt nöjd med nyansen på linjer och inre bakgrund. Jag tycker inte att de valda färgerna stämmer riktigt med, hur de sen ser ut på bloggen. Men det fixar jag senare - tror jag ;)
Soliga kramar!

 
Ingegerd

Ingegerd

14 september 2010 16:25

Låter helt underbart med kossorna! Har aldrig hört talas om det, så det blir spännande att få läsa om evenemanget då ni kommer hem.

http://vitplister.blogg.se/?tmp=14161400

Lambergsfrua

19 september 2010 21:37

Välkommen tillbaks till mig Ingegerd! :)
Det var helt fantastiskt att se alla dessa kossor och ungdjur komma ner från alpängarna, där de strövat fritt och betat hela sommaren.
Jag återkommer med bilder så småningom.
Soliga kramar!

 
Agneta

Agneta

15 september 2010 00:22

Hej!
Jag önskar dig en trevlig vistelse i Bayern med god mat( korv) samt ÖL....!
Så skönt att slippa ifrån allt tjafs om valet på TV, radio, tidningar och internet.
Men du, det finns säkert tillgång till något internetcafé så att du kan skriva i din gästbok så vi får reda på om det händer något speciellt.
Ha det bäst!
Kramen, Agneta

http://www.agnetas.name

Lambergsfrua

19 september 2010 21:34

Tusen tack, Agneta!
Det blev ingen korv den här gången, men väl öl ;) Gott öl! Du har helt rätt, det var skönt att slippa allt med valet. Vi röstade i förväg, så vi har gjort vår medborgerliga plikt, sen får det bli som det blir.
Jag hade först tänkt ta med datorn, men avstod. Ville testa hur det skulle kännas att vara utan den i sex dagar. Jag trodde inte heller att det lilla Gasthaus som vi hittat på nätet skulle ha någon internetuppkoppling för gästerna. Det stod inget om det i alla fall. Döm om min förvåning, när jag fick se att det fanns gratis internetuppkoppling i varje rum!! Något internetcafé fanns däremot inte i byn Weitnau, där vi bodde.
Men jag lovar att berätta om resan och visa bilder så småningom. Måste bara "landa i verkligheten" först - vilket bland annat innebär jobb i morgon.
Soliga kramar!

 
Berith

Berith

15 september 2010 07:33

Önskar er en riktigt trevlig resa och ser fram emot bilder från eran tripp :))
Varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

19 september 2010 21:28

Tack Berith!
Vi har haft det trevligt på alla sätt och vis. Bilder kommer, jag lovar :)
Soliga kramar!

 
Ingen bild

Margit

15 september 2010 19:34

Önskar dej en härlig vecka!!! Kramiz vännen!!/Margit

Lambergsfrua

19 september 2010 21:27

Varmt tack för det! Jag ska berätta mer, när jag kommit till ro här hemma.
Soliga kramar!

 
Herr Nilssons Fru

Herr Nilssons Fru

16 september 2010 07:20

Oj nu är hon ute o reser igen. Du är verkligen damen som kan kosten att njuta av livet. Hoppas Ni har en underbar resa.
Kramiz Anki N

http://anki-nilsson.blogspot.com

Lambergsfrua

19 september 2010 21:26

Japp! Nu var det dags att röra på sig lite igen. Vi har ju i alla fall tagit det ganska lugnt hela sommaren sen besöket på Island i juni ;) Bäst att passa på så länge man kan och orkar. Resan har varit fantastisk! Återkommer med bilder senare.
Soliga kramar!

 
Lena

Lena

16 september 2010 08:47

Vilka fina bilder på otroligt välmående och fina kossor. Hoppas ni har det riktigt trevligt! Lena

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

19 september 2010 21:23

Visst är kossorna på bilderna fina och nu har vi sett mängder av dem i verkligheten också. Det har varit några innehållsrika och trevliga dagar nere i Bayern. Jag återkommer med bilder senare.
Soliga kramar!

 
wiper

wiper

17 september 2010 09:02

Ser att du har ny presentationsbild och du passar verkligen till att se glad ut. Du är jättefin. Det ser ut som du har ett smycke i form av ett stort hjärta som döljs lite under jumpern. Man blir så nyfiken på hur det ser ut, för det ser verkligen läckert ut.

Ha en fin fredag
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

19 september 2010 21:17

Tack snälla för rara ord om både mig och mitt smycke :) Smycket är en en trollslända eller fjäril - jag vet inte säkert. Jag trodde det var en fjäril tills någon påpekade, att det är en trollslända. Jag ska visa hela smycket vid senare tillfälle.
Soliga kramar!

 
Ingen bild

Sonen

17 september 2010 14:29

Vilken jättefin ny presentationsbild av dig. Kanonsnygg ;)

/ Kram

Lambergsfrua

19 september 2010 21:13

Tackar tackar! Bilden tagen av "Data-Anders" på LBC-dagen i blåst och sol. Naturligt var bara förnamnet. ;)
Soliga kramar!
Ma

 
Love

Love

17 september 2010 14:59

Ni har åkt nu men jag tänker på er och är säker på att ni får en härlig upplevelse.
Kram från Love.

http://www.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

19 september 2010 21:10

Tack snälla Love!
Vi har haft det fantastiskt trevligt.
Soliga kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards