Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 3 januari 2010

Av Lambergsfrua - 3 januari 2010 19:53

Gårdagens solnedgång var lite ovanlig. Solstrålarna träffade de små snökristaller, som fanns i luftlagret och bildade en vertikal liten pelare. Mycket vackert tycker jag, även om fotot inte på långt när kan återge färgspelet.



På eftermiddagen var vi bjudna till Dottern med familj för beundra åretas upplaga av deras Sockerborg och sen titta på deras och våra foton via TV:n.

Varför krångla med pepparkakshus, när man kan göra en snövit borg av sockerbitar!


 

När vi sen travade hem i kylan lyste en måne så vackert över Lamberget.

Fofograferat av Dottern, som följde oss en bit på vägen hem


Önskar er alla en god natt!

Varma kramar,

Av Lambergsfrua - 3 januari 2010 19:46

Nu har jag börjat få lite ordning på alla mina foton från julresan till Gran Canaria. Som ett litet smakprov delar jag med mig några skönheter vi fotograferade på julaftonen i den lilla stan San Fernando inte långt från vårt lägenhetshotell i i utkanten av Maspalomas.

Njut!


Varma kramar till er alla!

    Det hade regnat under natten och förmiddagen - det syns på blomman.   Fotot taget av Svärsonen    

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards