Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 12 januari 2011

Onsdag på Lamberget

Av Lambergsfrua - 12 januari 2011 13:40

Tänk att vi redan har hunnit in i den andra veckan på 2011 - så fort tiden år! En ganska banal kommentar egentligen, men den är ju sann.


Idag har vi bara -4 och en blek vintersol kastar långa skuggor. Vi rustade oss med broddar och stavar och travade iväg ut en sväng och det var riktigt skönt. Framför allt känner man sig så nöjd efteråt   


Jag har lovat försöka hjälpa en vän, som jag inte träffat på många år, att starta en egen blogg här. Inte svårt rent tekniskt, men hon måste välja namn först. Det namn hon valde från början var upptaget. Jag behöver ju också få veta lite om favoritfärger, önskat motiv på toppbilden och bakgrunden.   


Hennes första förslag på bakgrundsbild med blinkande stjärnhimmel är för avancerat för mig, så det får bli något annat. Jag ska klura lite på det. Ganska kul uppgift tycker jag.


Önskar er en fin fortsättning på den här dagen!   

Varma kramar,

Lambergsfrua

 
 
Herr Nilssons Fru

Herr Nilssons Fru

12 januari 2011 14:19

Ja nu behöver man säkerhet under fötterna. De e verkligen snorhalt ute där de ligger snö och is kvar..!! Jag har lyckas göra en rova, sedan bytte jag skor.
Just som jag kom in till dig tändes solen ute, de måste väl ändå betyda lycka!! Hoppas de för oss båda.
Visst är de kul när man kan hjälpa sina vänner med sånt de själva inte är så bra på. Hoppas hon kommer igång med sitt bloggande för många bloggare gör ju bara bloggvärlden mer spännande.
Kramiz Anki

http://anki-nilsson.blogspot.com

Lambergsfrua

12 januari 2011 17:21

Ja, det är riktigt, riktigt förrädiskt ute nu. Det kändes inte helt säkert ens med broddar och stavar - men klart bättre än att vara utan;)

Det är bara positivt, när någon ber om hjälp. Jag hoppas bara att hon ska bli nöjd.
Vi får väl se vad det kan bli.

Önskar dig en skön kväll!
Kramar,
Lambergsfrua

 
Ingrid

Ingrid

12 januari 2011 14:52

Det var väl ett trevligt uppdrag du fick och det löser du säkert galant.

Här är det inneväder hela dagen idag. Det snöar och blaskar oupphörligt.

Ha en fin fortsättning på dagen!
Kram Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Lambergsfrua

12 januari 2011 17:19

Ja, vi får se vad det kan bli av detta.

Läste i tidningen i morse att man har fått årets första snödroppar på Gotland. Det var inte på Stenstugu, antar jag :)

Ha en skön kväll!
Varm kram,
Lambergsfrua

 
yvonne

yvonne

12 januari 2011 15:10

Det ÄR roligt att blogga...och namn på bloggen, ja. Önskar att jag hade tänkt lite fyndigare där, det kom så plötsligt liksom "namn...eeehhh..." Jag hade inte tänkt ut det innan, en del har ju så himla skojsiga bloggnamn. Du får länka till väninnan sen (om hon vill...) :-)

http://www.yvonneeblogg.blogspot.com

Lambergsfrua

12 januari 2011 17:17

Ja, det där med namn är inte enkelt. Jag har just fått ett mail från henne nu - ska bli intressant att se vad hon föreslår. Jag återkommer, när (om) allt är klart.
Kram,
Lambergsfrua

 
kristinakicki@yahoo.se

kristinakicki@yahoo.se

12 januari 2011 19:10


Vad duktig du är med bilder på bloggen!
Jag hade aldrig tänkt på att blogga!
Min dotter började blogga och en dag hade hon gjort iordning en blogg för mig med!
Jag tyckte det var jättesvårt i början, men hon hjälpte mig!
Jag visste vad jag ville skriva om, men fick inte ihop det utan hjälp.
Men nu skriver jag allting själv!
Men jag håller på att lära mig att lägga in bilder, det får jag hjälp med!
Jag tycker ni är så duktiga med era bloggar!
Men o.k jag lär mig snart jag med!
Kramar!

http://www.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

13 januari 2011 13:36

Tack Kristinakicki för värmande rosor!
Jag började blogga för att lätt och smídigt kunna dela med mig av foton till Sonen, som bor i Göteborg - framför allt efter resor, men även till vardags.
Att jag sen har fått kontakt med många trevliga människor i olika delar av vårt avlånga land känns bara som en extra bonus - man blir en i den lilla bloggfamiljen.
Jag hade inte så väldigt mycket hjälp utan körde mycket med "trial and error"-metoden - fast den är ju klart mer tidsödande;)
Ha det gott!
Varma kramar,
Lambergsfrua

 
Cina

Cina

12 januari 2011 19:25

Det är så roligt att starta upp en blogg.
Jag har hjälpt ett par med sina bloggar.
Ha en fin kväll

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

13 januari 2011 10:45

Ja det är faktiskt roligt. Förstår att du hjälpt till med bloggar, för du är duktig på det.
Ha det gott!
Varm kram!
Lambergsfrua

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

12 januari 2011 21:43

ja, tiden går verkligen fort...
och snart ät det vår..och sedan...nej, jag ska inte gå alltför fort fram ;-)

Här har det varit ganska milt och det har regnat och töat rejält
men nu börjar det bli kallare
Skönt tycker jag, eftersom jag föredrar kyla och "torr" snö när det ändå ska vara vinter
Ha det så gott

http://ingermaryissa1.blogg.se

Lambergsfrua

13 januari 2011 10:41

Jo då, snart är det vår!:) Man måste tänka så för att stå ut med den här vinterns snö, kyla och halka. Men idag skiner solen igen och vi har -9. med sol känns det i alla fall lite bättre.
Varm kram!
Lambergsfrua

 
Agneta

Agneta

12 januari 2011 23:05

Hej!
Men visst blir man jätteglad och framförallt stolt, när någon ber om hjälp med att göra en blogg/hemsida. Känner man sig som ett riktigt dataproffs ;-)
Lycka till!
Kramen, Agneta

http://www.agnetas.name

Lambergsfrua

13 januari 2011 10:37

Tusen tack, Agneta. Vi får hoppas att jag fixar det också;)
Varma kramar,
Lambergsfrua

 
Anita

Anita

13 januari 2011 17:46

Du är så duktig så det kommer vännen att bli jätteglad åt. Det är alltid roligt att kunna vara till hjälp om man kan ... och det kan du.
jag har skickat ett mail till dig vännen !!! Läs det *fnissar*
Stor kram från mig !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

13 januari 2011 20:46

Tusen tack Anita!
Jag har fått mailet och svarat på det också.
Varmaste kramar till dig min vän!
Lambergsfrua

 
Love

Love

13 januari 2011 21:27

Många gånger har jag önskat mig en hjälpande hand när det gäller bloggen. Sakta men säkert går det i alla fall framåt men någon huvudbild vet i sjutton hur man gör.Namnet hade jag på mitt katteri då jag födde upp Norska Skogkatter dom är ju både fagra och var ju från början vilda.
Har också satt upp en skylt vid grindstolparna att vårt ställe heter Vildfagre.
Spännande att se vad du gör för fint duktig som du är.Alla har vi olika förmågor och att hjälpa när man kan är bara roligt. Kul med en ny bloggis också.
Åker till Leif i morgon och Roger kommer i helgen med barnbarnet Ludwig 19 år. Lukas o han är ju kusiner och trivs så bra ihop.
Det är tomtnär inte Leif är hemma men vi pratar jättemycket i telefon.
Har storstädat hans rum i dag och nu ska jag stapla mig i säng.
Kram min vän.
Love.

http://vindalou

Lambergsfrua

14 januari 2011 12:03

Tack för vänliga och positiva ord kära vän! Jag är inte alls söäsrskilt duktig på detta med bloggskapande och kan inte göra så där fina bilder med t.ex fallande snö och slingrande ornament, som en del har - och som jag tycker är så vackert. Men Maria B blev nöjd och det är ju huvudsaken. Jag har lagt in henne i mon länklista, Maria Blickers Blogg. Titta gärna in till henne - och läs också hennes presentation. En go' tös.
Jag tycker namnet på din blogg är så vackert. Vildfagre får mig att tänka på hästar med fladdrande man och svans som springer fram över en blomsterfylld äng.
Norska skogskatter är också vackra - vilda och fagra. Kanske inte så vilda men desto fagrare;)
Jag förstår att saknaden efter Leif är stor. Skönt att ni kan prata med varandra i telefonen i alla fall. Vad glad han ska bli,n är du har gjort fint i hans rum. Man kan visa kärlek på många sätt, eller hur.
Mina varmaste kramar till dig

 
cilla

cilla

13 januari 2011 21:28

hon valde rätt person till att hjälpa henne, det kommer att bli perfekt. ha en härlig kväll. kramisar

http://wiccankraft.blogg.se

Lambergsfrua

14 januari 2011 11:52

Tack snälla Cilla, vad du gör mig glad! Hon är nöjd i alla fall. Du kan kolla på Maria Blickers Blogg i min länklista, om du vill.
Varma kramar!
Lambergsfrua

 
Ruth

Ruth

13 januari 2011 22:18

Så roligt och snällt att du hjälper din vän med att göra iordning en blogg, väntar på adressen, är en nyfiken Ruth i en strut :-D
Kramiz

http://bernamis.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

14 januari 2011 11:51

Tack, min vän!
Självklart ska du få adressen. http://mariablickersblogg.bloggplatsen.se
Hon finns i min länklista också.
Jag skrev ett litet meddelande på din "bildsida" också, men det kanske inte funkade. Jag vet ju att du har lite datorproblem däruppe i skogarna.
Titta gärna in till Maria B, hon blir glad för all respons.
Varma kramar!
Lambergsfrua

 
Ingen bild

Maria

14 januari 2011 13:36

Hejsan, vilken tjusig blogg du hjälpt Maria att göra. Snyggt jobbat :D

Lambergsfrua

14 januari 2011 15:14

Tack vännen!
Fast det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Men jag tror att hon är nöjd i alla fall.
Kramar,
Ma

 
Susanne

Susanne

14 januari 2011 15:48

Hej!

Så kul att du har hittat "hem" till mitt lilla blogghörn och att du gav dig "tillkänna" så att jag fick chansen att hälsa på hos dig.

Ha en skön avslutning på fredagen så ses vi säkert igen.

Ha det gott!
Susanne

http://kandy.se

Lambergsfrua

14 januari 2011 16:53

Önskar dig detsamma! Och ja, vi ses säkert igen. Jag tar mig friheten att länka till det och hoppas det är OK.

Önskar dig allt gott!
Lambergsfrua

 
Suss

Suss

14 januari 2011 23:45

I helgen ska jag läsa ikapp hela er kryssning. Det är en av de häftigaste resor jag läst om och jag är övertygad om att jag skulle älska att göra en likanande eller t o m likadan.
Veckan som gått har jag bara arbetat och varit trött känns det som och jag ligger rejält efter här på bloggarna. Trevlig helg och KRAM!

http://www.leontina.blogg.se

Lambergsfrua

15 januari 2011 12:34

Vad roligt Suss, att du vill ta dig tid att läsa om kryssningen - det gör mig väldigt glad, ska du veta :)
Förr reste vi mest i egen regi så att säga, men numera uppskattar vi även organiserade resor. Det ena behöver ju inte förta det andra.

Det är ju klart bekvämt att bli transporterad till de olika sevärdheterna och aktiviteterna och få fyllig information om dem under resans gång.

På en kryssning kan man installera sig i hytten, packa upp och inte bry sig förrän man ska packa igen vid resans slut.Nu skulle jag ju inte vilja åka på en vanlig kryssning, där man tillbringar hela dagar till sjöss och ska roa sig med fartygets utbud av aktiviteter, sola, bada, läsa, spela shuffleboard - eller sitta i baren;) Inte min melodi alls. På en flodkryssning finns det alltid natur att titta på och varje dag är det strandhugg.

Ibland blir man trött på jobb och vardag och behöver lite egentid för att komma igen och orka med. Bloggen är ju inte direkt prio 1 då. Själv har jag varit så upptagen av resan och att skriva om den, att jag har försummat bloggvandringarna rejält. De är ju så trevliga, men tar faktiskt mer tid än man tror.
Önskar dig en vilsam helg!
Varma kramar,
Lambergsfrua

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards