Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 13 februari 2011

Vintersöndag

Av Lambergsfrua - 13 februari 2011 17:48

Vet ni, om jag bara tittar på himlen nu, när solen sjunkit i horisonten (=bakom kvarteret Vågmästarens hus), ser den ut som en vårhimmel - så länge jag håller blicken högt och inte tittar ner mot snön. Alltså tittar jag uppåt!   


Ännu en härligt solig dag med kallgrader. Efter lunch fällde vi ut broddarna, greppade stavarna och vandrade över till Dottern med familj på Herrhagen.


Samma vy som på headern med här utan hjärta. Det är skuggan av MiML och mig på bron, som syns där på isen. Smäller lika högt som ett hjärta   


Snötyngt är bara förnamnet.


Det blev inget myspys på altanen hos Dottern.


Därute stod ett antal matlådor på kylning i väntan på en plats i frysen. Det var kära Barnbarnet, som varit köksmästare och fixat mat att äta, innan han han går på Shorinjikempoträningen.


Förutom spår av hans 43:or fanns små spår av grannkattens tassar i snön - hon hade lockats dit av den goda doften, men inte kommit åt något.   


 

I köksfönstret blommade åter två av kära Barnbarnets orkidéer.

Det här är en favoritfärg - förutom turkos och blått. Skulle inte

vara särskilt snyggt på en orkidé.


Vi vårt hus var buskarna dekorerade med iskritaller som gnistrade i den nedgående solen. Vet inte om det syns så bra på bild, men det var bara så vackert.


Önskar er alla en skön kväll och en mysig Alla Hjärtans Dag   

Varma kramar!   

Lambergsfrua




 
 
Kristina

Kristina

13 februari 2011 19:00

Vilka fina bilder, vad häftigt det blev med era skuggor.
Kram och ha en bra fortsatt helg!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

13 februari 2011 23:01

Tack kära du för rosorna du sprider :)
Önskar dig en fin Alla Hjärtans Dag!
Varma kramar!

 
yvonne

yvonne

13 februari 2011 19:06

Jag såg en blå orkidé på Plantagen!! Den var färgad med insprutad färg i stjälken, stod det :S hmm...vet inte om jag skulle vilja ha den, trots att jag gillar blått..
Och det där isblänket i buskarna är svårt att fånga. Jag har försökt! :D

http://www.yvonneeblogg.blogspot.com

Lambergsfrua

13 februari 2011 23:00

Jo, det är klart att man kan fixa till blå blommor på konstgjord väg - vad kan man inte göra med tekniken idag. men jag håller nog med dig, tveksamt om jag skulle köpa en sån blomma. Blommor som är blåa av naturen däremot är jag svag för - men det är en annan femma.
Önskar dig och sambon en riktigt fin Alla Hjärtans Dag!
Varm kram,

 
Ingrid

Ingrid

13 februari 2011 19:07

Vilka härliga vinterbilder!
Man längtar efter att vinter ska ta slut, men den kan vara väldigt vacker minsann.

Jag har faktiskt en orkidé som, till min stora glädje, har börjat visa knoppar.

Ha en skön söndagskväll!
Kramar

http://stenstugu.com/wp

Lambergsfrua

13 februari 2011 22:57

Varmt tack, go'a Ingrid!
Visst är det vackert med snön men, men...
Orkidéer är fantastiska. DE blommar om och om igen utan att man behöver anstränga sig.
Önskar dig och din Åke en fin Alla Hjärtnas Dag!
Varma kramar,

 
Ailas

Ailas

13 februari 2011 20:48

Visst är vintern vacker, det kan vi inte komma ifrån! Jag skulle ut och ta lite bilder idag, men frös så om fingrarna, så det blev inte så mycket med det. Ett par bilder blev det dock och de hamnade också på bloggen. Inte lätt att vara bloggerska. :)

Trevlig kväll och en fin Alla Hjärtans! Rosen la jag in redan för ett par dagar sedan och hoppas att du har "hämtat din".

Kram

http://ailas.svenskablogg.se

Lambergsfrua

13 februari 2011 22:55

Ja, om man nu måste säga något positivt om vintern, kan vi ju i alla fall prisa den för dess skönhet ;)
Men kallt om fingrarna var det. Jag har skaffat såna där torgvantar, som lämnar fingrarna bara. Då blir det lättare att hantera kameran - fast det blir ju också kallt efter ett tag.
Tack, jag har hämtat min ros och även lämnat en liten kommentar där.
Önskar dig en fin Alla Hjärtans Dag!
Kram,

 
Ruth

Ruth

13 februari 2011 21:28

Inga snötunga skyar där uppe i det blå, men natten kommer att bli kylig, men å andra sidan så sover vi ju då så det gör inte så mycket. Duktig kille som gör matlådor och fryser för kommande matbehov. Vackra vinterfoton med massor av snö, ja är det vinter så är det. Ha en toppendag i morgon på "Alla Hjärtans dag" !
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

13 februari 2011 22:53

Ja, det blir säkert smällkallt i natt :(
Hoppas det är lika kallt i morgon, för då håller sig folk hemma, när vi ringer från jobbet *fniss*.
Önskar dig och Arne en härlig Alla HJärtans Dag!
Varma kramar,

 
wiper

wiper

14 februari 2011 08:44

Vilka härliga bilder man får kasta blickarna på i dag. Vi har nästan lika fint väder men lite mindre snö nu fast 11 grader kallt. Vilken vacker orkidée.

Ha en jättefin alla hjärtans dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

14 februari 2011 10:28

Tack detsamma, go'a Wiper!
Varma kramar,

 
Margit

Margit

14 februari 2011 14:45

Titta på dina fina underbara bilderna!!! Ja visst är dt vacket med alla snömotiv!! Så festlig bilde, dä man ser eran skugga, när ni står på bron!!!!
Önskar dej en GOD FORTSÄTTNING på ALLA HJÄRTANS DAG!!! Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

Lambergsfrua

14 februari 2011 16:28

Tack för "rosorna" Margit! Det gick inte att undvika våra skuggor på fotot, eftersom solen stod så lågt.
Önskar dig och din kära Lasse detsamma!
Varma kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - Tisdag 14 maj 13:24

Det är underbart försommarväder nu med sol och lagom sköna plusgrader. Eftersom det är mycket som händer i mitt liv nu, kommer jag att  fortsätta min bloggsemester. Kanske återkommer jag, kanske inte. Orsa kompani lovar ingenting bestämt...   Ha det ...

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards