Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2011

För tidigt fölsisfirande

Av Lambergsfrua - 13 augusti 2011 13:21

När "klanen" var här igår fick jag verkligt fina presenter med mycket tanke bakom.


Bland annat Photoshopguiden på 180 sidor - mycket uppskattat!


Favvischokladen Mon Cherie - både namn, foto på kartongen och smaken på chokladen gör mig glad.


Totalt oväntat och en riktig glädjespridare var dessa korta stövlar med blommor på. MiML har fortfrande inte hämtat sig från blomsterchocken - ha ha ha.


Observera fotsvampen! 


Helläckra och roliga, tycker jag - fast kanske inte direkt klädsamma till den här typen av byxor.


Önskar er alla en fin helg!

Soliga kramar,

Lambergsfrua


 
 
yvonne

yvonne

13 augusti 2011 13:40

Grattis så här i förväg då! Stövlarna var jättefina, trots den tveksamma minen på din man ;) Hoppas bara att du inte behöver att använda dom på ett tag :D Choklad är aldrig fel heller... Och så lockig och fin du var i håret..mitt eget är ju rätt..hm..rakt om man säger så ;) Kram!!

http://www.yvonneeblogg.blogspot.com

Lambergsfrua

13 augusti 2011 14:44

Ja men, mitt är ju också rakt, alldeles spikrakt helt av sig självt;)
Tappade tålamodet till slut med allt blås och fiffel. Nu är det slutblåst och slutfifflat ett tag framöver. Sen blir det klippning - och samma visa igen. Fast det blev ju liiite lockigare än jag hade tänkt mig =D.
Ha det gott!
Kramar!
PD Träffade "Tåg-Per" idag. Han hälsar och tror ni ska på samma kräftfest nästa helg nån gång. DS

 
Margit

Margit

13 augusti 2011 16:15

Grattis ..i örkott..från mej också!!
Så fina och bra presenter du fått..och NYTTIGA också!!!
vilka tuffa blommiga stävlar!!! Dom var COOLA!!!
kramiz!!!

http://margiholm.blogg.se

Lambergsfrua

25 augusti 2011 21:45

Tusen tack för grattiset!
Stövlarna är invigda och passar förträffligt. Kul att vandra omkring i blötan med en blomrabatt på fötterna =D
Varma kramar!

 
Berith

Berith

14 augusti 2011 07:50

WOW vilka läckra stövlar :))
Grattis i förskott , varma kramar :))

http://maxmax.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

25 augusti 2011 21:44

Tack, tack go'a Berith!
Stor kram!

 
Ingrid

Ingrid

14 augusti 2011 11:10

Vilka läckra stövlar!
Jag köpte mig ett par röda och dem trivs jag jättebra i och får ofta kommentarer att de är snygga.
Ha en riktigt härlig födelsedag när den rätta nu inträffar!
Varma kramar!

http://stenstugu.com/wp

Lambergsfrua

25 augusti 2011 21:43

Tack go'a du! Den riktiga födelsedagen var i söndags som jag ägnade helt åt att ta mig hem från vår rundresa i Skottland. Var hemma först på kvällen, men tycker att jag hade en fin födelsedag på resande fot.
Ha det gott!
Varma kramar!

 
Ingen bild

eva

14 augusti 2011 14:41

men vilka fina stövlar, man blir ju glad bara av att titta på dom.Ska nog ge mej ut på jakt efter nåt liknande, har du nån aning om vart jag ska börja leta.Mina är gamla, fula och blå,jaa jag tror nog dom är för små.Ha de gott ni 2 karlstabor, när ni går ut och promenerar med dina nya stövelskor.kram

Lambergsfrua

25 augusti 2011 21:41

Hej kära Ljungfrua!
Jag håller helt med dig. Jag har faktiskt inte ställt undan dem utan har dem väl synliga i hallen och drar på munnen varje gång jag ser dem. Jag vet inte vart Maria har hittat dem, men jag såg i veckan att Rusta har något liknande fast med långa.
skaft.
Ha det gott du också!
Varma kramar!

 
kristina

kristina

14 augusti 2011 20:52

Dom stövlarna var riktigt läckra de skulle jag gärna vilja ha.
ha det gott och kramar till dig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

25 augusti 2011 21:39

Visst är de fina, Kristina! När det inte regnar står de på skohyllan i hallen och gör mig glad varje gång jag ser dem.
Varma kramar!

 
Lena

Lena

14 augusti 2011 21:21

Supersnygga stövlar!

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

25 augusti 2011 21:38

Tackar! Jag håller helt med dig och har travat omkring med dem utomhus i regn en gång redan - men jag är ju glad så länge det är uppehållsväder ;)
Kram!

 
Ingen bild

Lasse

16 augusti 2011 08:58

Because your worth it!!
Kram
Miata-Lasse ;)

Lambergsfrua

25 augusti 2011 21:36

Åh, stort tack, Lasse!
Varma kramar!

 
ingmarie

ingmarie

17 augusti 2011 11:05

oj du har fyllt år..något jag missat tydligen. Grattis i efterskott. Nu är jag på rundvandring bland mina bloggvänner efter en härlig sommar, syns på kvällarna att det är augusti när det blir så fort mörkt..kram

http://mimmiros.blogg.se

Lambergsfrua

25 augusti 2011 21:36

Tusen tack för grattiset!
Ja, nu börjar det bli lite mer tid över för blogg och bloggvandringar, men jag försöker ändå ta till vara på det lilla som finns kvar av sommaren - trots att mörkret kommer allt snabbare på kvällen.
Kramar!

 
wiper

wiper

18 augusti 2011 08:04

Grattis långt i efterskott på födelsedagen. Jag ligger efter i schemat ;) Du fick idel toppenpresenter. Härliga bilder på dig och din man. Du är så fin i håret.

Ha en fin torsdag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

19 augusti 2011 10:27

Grattis på födelsedagen, hurra, hurra, hurraaaa !
Så mycket fint du har fått, sådana korta stövlar skulle jag också vilja ha, så sööööta.
Hoppas du firar och skålar !
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

25 augusti 2011 21:34

Tack min vän!
Jag fick överraskande många presenter och blev glad för varenda en. Jag är också väldigt förtjust i stövlarna och har redan blivit bönhörd om regn för premiärturen =D
Varma kramar!

 
Anita

Anita

21 augusti 2011 07:58

Jaha, inte för att jag tror att du är hemma igen men idag är det faktiskt din födelsedag på riktigt och därför så har jag sparat på att skriva till just IDAG.

Kära Lambergsfrua nu vill jag utbringa ett fyrfaldigt leve för dig och önska dig en riktigt go' och kärleksfull dag: "HURRA, HURRA, HURRA, HURRA .... Sjunger gör jag också men det hörs ju inte som tur är ... Ja, det är den där traditionella .... "Ja, må hon leva" så nu vet du det !!!

Stövlarna var jättefina men själv behöver jag längre skaft när jag knallar i skogen för jag är ju så förbaskat rädd för ormar och de sträcker sig ju upp när de blir rädda. Så jag tar det säkra före det osäkra alltid. Photoshoptidningen är ju bara ett måste så den får du ju väldig nytta av. Kul vännen att du visar upp dina fina presenter ... Gillar den chokladen också men jag äter sånt ytterst sällan. Kommer mig aldrig för att inhandla sånt för jag är egentligen ingen godismänniska ... Salt passar bättre !!!
Hoppas ni haft en härlig och trevlig resa och nu ser jag fram emot att få uppleva den via dina bilder och ditt berättande. Du är ju den bästa guiden alla kategorier !!! Roligt när du är tillbaka hemma igen, vännen ... "det är sôckent ätter dek" när du är utrikes".
Stor GRATTIS-kram från mig och VÄLKOMMEN HEM ... hälsa MiML detsamma också fast du kan ju utelämna grattiset.Det får han när det blir aktuellt !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

25 augusti 2011 21:32

Kära Anita!
Stort tack för gratulationerna, som ju kom på rätt dag fast jag läste dem senare. Vi kom ju inte hem förrän sent på födelsedagskvällen. Jag tyckte väl att jag hörde någon hurra på avstånd och sjunga en stump =DD
Eftersom jag inte går så mycket i skogen, räcker det bra med de kortskaftade stövlarna - vi har inte så många ormar på gatorna här *garv*.
Godis äter jag sällan av ren självbevarelsedrift, men jag tycker det är sååå gott.
Resa var toppen och jag återkommer så småningom med foton. Vilket skönt uttryck - sôckent ätter dek. Tack, det värmer=D
MIML fick hälsningen, men inget grattis. Det behöll jag för mig själv =D
Varma kramar!

 
Ingen bild

Sonen

21 augusti 2011 18:04

Grattis igen, får man väl lov att säga. I dag är det ju din fölsis på riktigt, så kram på dig ;)

Lambergsfrua

25 augusti 2011 20:18

Tack kära Vännen!
Stor kram!

 
wiper

wiper

22 augusti 2011 08:09

Grattis i efterskott till födelsedagen. Vilka toppenpresenter du fått. Gillar dom läckra stövletterna. Vad fin du är i håret. Nu blev jag sugen att sluta plattånga mitt hår. Känns som jag skrivit detta förut men jag tror det var nåt fel här så min kommentar kom inte in

Ha en härlig måndag också
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

25 augusti 2011 20:17

Tusen tack, Wiper! Man kan ju inte vara annat än nöjd och glad för sådana presenter, tycker jag.
Vad roligt att du gillar mitt krull. Det är flera som säger så, men jag har nog inte riktigt vant mig ännu. Otroligt lättskött i alla fall =D
Varma kramar!

 
Suss

Suss

23 augusti 2011 22:57

GRATTIS, Jag håller med dig om chokladen, den är underbar. Lustigt med stövlarna, senast i morse, när jag var ute i min miniträdgård, tänkte jag att jag borde haft ett par stövlar med korta skaft, för jag VÄGRAR Foppatofflor. Dina var jättefina. Kram!

http://www.leontina.blogg.se

Lambergsfrua

25 augusti 2011 20:15

Varmt tack Suss för grattiset till min födelsedag!
Jag håller med dig omatt Foppatoflorna, som säljs här i Sverige är urfula. Det finns många fler modeller, som är riktigt snygga, men de finns bara utomlands. Jag har två par sådana sandaler inköpta i USA. Stövlarna tycker jag var toppenroliga=D
Varm kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards