Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 16 januari 2012

Intensiv måndag

Av Lambergsfrua - 16 januari 2012 22:25

Ja, så var det dags för vår jobbarmåndag, som idag blev lite längre än vanligt. En av tjejerna, som kommer in på eftermiddagen för att fortsätta arbetet, var sjuk. DEt gick ovanligt bra att få tag i folk idag vilket förstås underlättade fär den enda tjejn som fortsatte jobbet, när vi gick hem.


Hem för middag och sedan var det dags för årets första styrelsemöte i bostadsrättsföreningen. När vi kom hem var det skönt, att bara slappa framför TV:n och koppla av hjärnfumktionen.


Nu väntar snart loppelådan, så jag önskar er alla en god natts sömn.

Varma kramar,

Lambergsfrua

 
 
Suss

Suss

16 januari 2012 22:46

Jag har ägnat en del av kvällen åt att läsa ikapp alla bloggar. Vad den vakna tiden är kort när man måste vara merparten av den på jobbet!
Många trevliga inlägg har jag fått mig här hos dig och så den fantastiska måltiden du visade gör att jag sitter här och det vattnas i munnen på mig. Mest över parmesanosten och desserten. Ha det så bra! Kram

http://leontina.blogg.se

Lambergsfrua

17 januari 2012 13:27

Det är alltid lika roligt, när du tittar in Suss. Själv är jag dålig på att bloggvandra. Det är visserligen väldigt trevligt, men tar också väldigt mycket tid om man dessutom vill göra en kommentar. Eller är det jag som läser och skriver långsamt, kanske;)
Parmesan på mat är en riktigt höjdare och den där desserten var minst sagt smarrig. Inte en kalori så långt ögat kunde se=D
Varm kram,
Lambergsfrua

 
Ruth

Ruth

17 januari 2012 10:23

tänk vad jag kan prisa mig lycklig, har inge måsten och tar dagen som den kommer och gör bara det jag vill göra och inget annat. I morgon har jag ett måste, skall packa för hemresa, gruvar mig, vill vara kvar till våren.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

17 januari 2012 13:20

Så har vi det normalt sett också. Det är ju en av de stora fördelarna med att vara silvergrå panter;)
Det är bara en gång i månaden som jobb och styrelsemöte kommer på samma dag.
Förstår att du vill stanna kvar, så länge det finns snö däruppe - och packa är aldrig roligt.
Du får se fram mot nästa resa dit upp. Blir det till påsken kanske?
Lycka till med packningen!
Varma kramar,
Lambergsfrua

 
wiper

wiper

17 januari 2012 12:26

Det var verkligen en hektisk måndag. Hoppas det är lite lugnare i dag. Härligt att du engagerar dig i ditt bostadsområde.

Ha en fin arbetsdag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

17 januari 2012 13:12

Tack Wiper, idag blir det lugna gatan. Lite skrivarbete, några telefonsamtal, ett besök på HSB-kontoret med anledning av gårdagens styrelsemöte - och sedan en skön promenad i solen:
Ha det gott!
Varm kram.
Lambergsfrua

 
Anita

Anita

17 januari 2012 12:49

Ni ligger i och arbetar som ni inte vore en dag äldre än 25. Tummen upp för er !!! Tänk att få sjunka ner i favorit-fåtöljen efteråt måste vara underbart och bara vetskapen av att ni arbetat er trötta är en skön bonus. Här jobbas det inte i den takten men jag unnar mig TV:n på kvällen ändå med gott samvete. *skrattar*
Stor kram till er !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

17 januari 2012 13:11

Nja, nog känns det i både kroppen och knoppen att vi har passerat 25-årsdagen med god marginal *garv*
Men jag håller med dig om att det känns skönt att få sjunka ner i fåtöljen - antingen man har varit i farten eller inte;) Samvetet kan man döva...
Varma kramar i retur!
Lambergsfrua

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards