Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 6 april 2013

Av Lambergsfrua - 6 april 2013 17:15

Nu är den tid på året, då jag intensivt letar olika vårtecken. Och jag är inte ensam om det.



Dagens vårtecken nr 1: En riktigt fin mc har kommit fram från sin vintervila och står just nu utanför vår port. Den stolte ägaren är på besök hos sin morfar, troligen för att följa matchen mellan Färjestad och Luleå.  Nej, det är inte vårt barnbarn, som är här. Det finns andra morfäder här i huset också.


 
Dagens vårtecken nr 2: Så här mycket snö låg det bakom vårt hus i morse. Mycket mindre än i går.


 

Dagens vårtecken nr 3: Ca åtta timmar senare är det betydligt mindre snö där- tacka dagsmejan för det! Och ett barn med sin pappa leker på den (nästan) snöfria lekplatsen.



Dagens vårtecken nr 4: För varje timme dagtid blir ändernas "plaskdamm" under bron allt större.


 
Dagens vårtecken nr 5: Isen på Tjärnen "ruttnar" snabbt och är inte längre säker att gå på.


 
Dagens vårtecken nr 6: Av den fina snögubben med ljuslykta på huvudet i stället för hatt återstår bara en ynklig liten hög. Längst upp i bildens högra hörn syns en riktigt mutsig snöhög, som jag hoppas och tror kommer att försvinna snart.


Dagens vårtecken nr 7: Äntligen har jag fått se snödroppar. Jag vet att de har funnits i trakten ett tag, men jag har inte sett några förrän idag.


Det vackra svanparet har jag inte sett till idag, men jag hoppas att de bara är på en tillfällig utflykt härifrån.


Önskar er alla en fortsatt trivsam lördag.

Solig kram,

Lambergsfrua   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards