Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 18 april 2013

Av Lambergsfrua - 18 april 2013 20:38

På vår promenad längs Tjärnen bort till HSB-huset i kväll fick vi se två svanar!! Jag trodde det var ett nytt par, men enligt andra i sällskapet är det de två, som kom först och försvarade sintt revir - alltså Adam och Eva. Jag "köper" det, för jag vill så gärna tro att det är så.

Nu ska vi se Plus, som ligger redo och väntar på oss.

Varm kram till alla som tittar in.

Lambergsfrua   




Av Lambergsfrua - 18 april 2013 16:15

I går morse var det väldigt blåsigt och isen hade gått upp helt i Kanalen. Stora delar av Tjärnen var också isfri, men inte den norra delen ännu.


Naturligtvis tittade jag efter Adam och Eva, men av dem fanns inte ett spår, ja inte så mycket som en fjäder en gång. När de väl blivit ensamma i Tjärnen, gav de sig iväg. Dålig stil, tycker jag.   


Nu hoppas jag att det kommer ännu ett par svanar till oss och att de finner för gott att stanna här för häckningen - för inte är det väl meningen att vi ska bli svanlösa i sommar. Nej det står inte svanslösa, det står svanlösa   


Vid halvåttatiden i går kväll, när vinden mojnat,  kom säsongens första båt på Tjärnen! Visserligen en kanot, men dock båt.


 
Det är inte den kanotist, som bor lite längre bort vid Tjärnen. Hans kanot är blå, men den här lyste upp så vackert,


 
Nu blev det ingen lång tur, eftrsom isen inte har släppt helt, men jag tror han var väldigt nöjd ändå.
Det var vi också, för snart kommer fler båtar i sjön och vi får lite mer att titta på från balkomgen.


Nu ska vi snart gå bort till HSB:s Öppet Hus för några olika informationsträffar, mingel och buffé.

Jag önskar er alla en trevlig kväll - med eller utan mingel.


Varm kram,

Lambergsfrua    



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards