Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 29 november 2013

Av Lambergsfrua - 29 november 2013 19:42

Så fort den här hösten har runntitiväg, tycker jag.

 
På söndag är det första advent och vi tänder det första ljuset i adventskjusstaken, som kan se ut på många olika sätt - och man kan faktiskt tända ett par ljus till om ma känner för det.


 

Till advent har nog de flesta skaffar en eller flera vackert röda julstjärnor. Vi också, men jag roar mig med att visa snövita julrosor i stället - fast fotot är inte taget nyss förstås.

 

Sen dröjer det inte länge förrän vi har vintersolståndet och ljuset återvänder - om än långsamt. men innan dess väntar mycket roligt och festligt - julbord med vänner eller arbetskamrater, stämningafullt Luciafirande och mysiga glöggfester, pepparkaksbak, doftande skinkgriljering, paketinslagning och kanske en uppesittarkväll.

I alla år har Mannen i Mitt Liv och jag haft en adventskalender, där vi turas om att öppna luckorna. Han öppnar jämna nummer, jag udda. Så barnsliga är vi och varför frångå traditioner som är trevliga? Nä, just det, så nu har vi skaffat oss en även i år, en med tomte, snötäckt gran och förväntansfulla små barn.


Så här fint kan man klä en gran om man vill. Lysande röda äpplen och juledoft av kanelstänger.


Önskar er alla en fin helg.

Varm kram,

Lambergsfrua    

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards