Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 25 september 2014

Ännu en sista måltid.

Av Lambergsfrua - 25 september 2014 22:41

Jag skojade lite om att musen kanske hade någon äventyrlig släkting, som lockades med upp på de höga höjderna - men inte trodde vi innerst inne att det var så. Innerst inne hade helt fel. Släktingen, en brorsa kanske,  fastnade i fällan med nosen i den väldoftrande skinkan i kväll. Vad är nu detta? Har vi fått en hel lite familj häruppe? Fällan är laddad ännu en gång - men nu  kan det väl inte finnas fler. Eller???
kan också meddela att vi sover ned stängd balkongdörr i natt...

Varm kram,

Lambergsfrua

 
 
Ingen bild

Anita

27 september 2014 14:32

Men usch, va hemskt. Möss och råttor är det värsta jag vet och är så glad stundtals att vi har 5 grannkattor som springer här ute på vår tomt för vi har aldrig sett en mus här de 109 år vi bott här.
Fortsätt sov med stängd altandörr - lita aldrig på att det stannar med ett par för de ynglar av sig flera gånger per säsong. De är inte som vi människor så de kan familjeplanera. *skrattar*
Kram på dig vännen !!!

Lambergsfrua

27 september 2014 15:59

De ynglar av sig som kaniner och tar sig in precis överallt. Mest aktiva är de nog nattetid för dagtid har jag inte sett några. Den jag såg kom ju kilande runt vid balkongdörren, när vi såg på TV på kvällen.
Varm kram!
Lambergsfrua

 
Sonen

Sonen

27 september 2014 14:41

Tråkigt med olaga intrång - men en kul text :)

http://www.durietz.n.nu

Lambergsfrua

27 september 2014 16:00

Ja det är inte kul alls Sonen, men jag tror att vi har fått bukt med intrånget nu. Ska berätta lite mer här på bloggen snart.
Stor kram,
Ma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - Tisdag 14 maj 13:24

Det är underbart försommarväder nu med sol och lagom sköna plusgrader. Eftersom det är mycket som händer i mitt liv nu, kommer jag att  fortsätta min bloggsemester. Kanske återkommer jag, kanske inte. Orsa kompani lovar ingenting bestämt...   Ha det ...

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards