Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 2 september 2009

Nästan fullmåne - eller var den kanske helfull?

Av Lambergsfrua - 2 september 2009 22:37

Vi traskade hem igen medan mångubben intresserat betraktade oss från sin upphöjda plats plats strax ovanför trädtopparna.

Kram - och go'natt!

 
 
Ingen bild

Inger

2 september 2009 22:54

Åjoda dä va allt fullmåne, dä märks att en inte får sôve nôenting på natta.
Har inte Lambergsfrua känning uttå dä, nä alle människer har tydligen inte dä.

Å så gôtt dä såg ut mä Vänerabbôrre å kantareller te. Vet ho ôm att dä finns fesk i Klarälva oxå, storgädda går te där å ingen ha fått henne på kroken än.
Kram på sä frua.

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

2 september 2009 23:02

Vilken så fin bild du har tagit med månen ovanför trädtopparna.
Kanske det är fullmånen som bl.a orsakat mina sömnproblem.
Ha det så gott.
Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Berith

Berith

3 september 2009 08:31

Jag älskar månljus...fast oftast har jag hunnit somna innan det blir så där vackert månljust ute ;))
Ha en bra dag!
Kram =))

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

3 september 2009 10:21

I morgon (fredag) är det fullmåne så den är nog inte riktig rund på bilden. Här gömdes månen i gårkväll av tjocka regnmoln. I dag är det sommar igen med 21* i skuggan, men vet att det snabbt kan växla om.
Ha en fin dag.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Medresenärska

Medresenärska

3 september 2009 13:17

Ja, man kan undra vem som var full ... Ni eller månen. *skrattar*
KRam

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
soffie

soffie

3 september 2009 21:47

mmm fullmånen är verkligen magisk!
Fast jag får väldigt svårt att sova kanske är jag en vampyr eller varulv;O)

http://www.soffie69.blogg.se

 
Calma

Calma

3 september 2009 22:49

hej där,
tack för du saknar mej,men här är jag ju en liten sväng,det var längesen jag skrev ngt i bloggarna,men som jag säjer till andra,allt får ha sin tid,en dag i taget,
Sassa lämnade ett så stort tomrum efter sig så jag vet ej vad,
men hon finns nära oss iaf,i sin urna o vi kommer att kunna gosa med varandra en dag i taget,
det är mkt på mitt jobb,som i sin tur suger mkt energi,så jag e rätt trött i kroppen,verkligen,
men d går,en dag i taget,
ha d bäst o så kram från
Calma:=)

http://calma-s.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

3 september 2009 23:05

Tack alla go'a bloggarvänner för kommentarer om abborrar, månljus med sömnproblem - och vampyr/varulv ;)Ja månen har en magisk dragningskraft på naturen, varför inte också på oss människor.

Och till Calma vill jag bra säga: Ta det lugnt! Känn ingen press att blogga - gör det bara när du känner lust! Förstår att det är jobbigt nu på flera sätt.

Kramar till er allihop!

http://lambergsfrua.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - Tisdag 14 maj 13:24

Det är underbart försommarväder nu med sol och lagom sköna plusgrader. Eftersom det är mycket som händer i mitt liv nu, kommer jag att  fortsätta min bloggsemester. Kanske återkommer jag, kanske inte. Orsa kompani lovar ingenting bestämt...   Ha det ...

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards