Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg under juli 2009

Av Lambergsfrua - 8 juli 2009 17:11

Molnigt i morse men sen klarnade det upp och vi kan njuta av +22. 


Besök på Ortopeden idag för Mannen i Mitt Liv - nya innetofflor ska fixas. De gamla faller snart i bitar, men eftersom det är semestertider blir de nya troligen inte klara förrän om ca 4 veckor. Suck.


Passade på att handla lite - idag kostade de söta röda bären 30 kronor litern igen. Undrar om det är kvarblivna  "gubbar" som såldes för 20 kronor går -  men de kanske såldes slut *funderar*. 


Var ute och "stavade"efter lunch och sen har jag suttit vid datorn och lagt in text på mina Sicilienbilder. Äntligen klara! "Ler förnöjt*


Tänkte lägga in en bild av de gamla tofflorna men jag besparar er den synen :D



Av Lambergsfrua - 7 juli 2009 14:29


Idag kan man köpa stora, söta,  saftiga jordgubbar för bara 20 kronor litern på Konsum Värmland och COOP!  Närodlade!  Man tror inte det är sant, eftersom priset stadigt hålligt sig runt 30 - 35 kronor tills nu.  Ja utom vid midsommar förstås, då man fick punga ut med45 kronor för de åtråvärda bären. Jag menar,jordgubbar och midsommar hör ju ihop - och då kan priserna höjas...


Molnigt här idag, men solen gör tappra försök att bryta sig igenom. Den brukar lyckas någon timme innan det är dags för den att krypa ner i horisonten...

Av Lambergsfrua - 5 juli 2009 12:04

Både Mannen i Mitt Liv och jag glodde förvånat/förfärat på bilden, som laddades över från kameran. "Vad i h - e  är det för något????" utbrast Mannen i Mitt Liv på ren och oförfalskad svenska.


Ja, men det är ju busenkelt! Jag hade upptäckt någon liten orenhet mitt på kameralinsen, som Mannen i Mitt Liv genast erbjöd sig att ta bort. Fram med putsduken och sen BLÅS på linsen före putsningen. Att sen lyckas fotografera ögonblicket av rent misstag och totalt ovetandes måste ses som en bedrift - med tanke på min kameras nedslitna avtryckare:) Resultatet blev sannerligen inte vackert men gav i alla fall oss ett gott skratt:)



Av Lambergsfrua - 4 juli 2009 18:07

Och även här sken solen då:) En innehållsrik och omväxlande resa, där vi fått se och uppleva mycket -  och framför allt fått träffa varma, go'a och gästfria människor, som vi har förmånen att få ha till våra vänner.


Tack allihopa - ingen nämnd och ingen glömd!

Av Lambergsfrua - 4 juli 2009 17:57

De här tre jyckarna klev utan tjat ner i fontänen, drack begärligt  och stod sen alldeles stilla för att kyla ner sig. Det var svårare för matte att få upp dem därifrån igen...

Av Lambergsfrua - 4 juli 2009 17:55

Tog en liten promenad i stan och satte oss sen i skuggan uomhus. Det var alldeles för varmt inne i lägenheten.

Av Lambergsfrua - 4 juli 2009 17:48

Det var Peters födelsedag, så vi bjöd honom på lunch vid Saluhallen.  Vår present var en tågbiljett tur och retur Karlstad till min födelsedag i augusti. Smart drag:)

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards