Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 28 januari 2010

Gnistrande vit vinterdag!

Av Lambergsfrua - 28 januari 2010 12:25

Solen skiner och det är ca -5 här idag.    Perfekt vinterväder med andra ord.

I eftermiddag ska vi ha ett extra styrelsemöte för att uppdatera vår underhållsplan tillsammans med en av de sakkunniga på HSB. Det gäller ju att fortsätta hålla både fastigheter och ytterområde i gott skick.   



De här vackra tulpanerna fick vi av Dottern och Svärsonen häromdagen, något som naturligtvis gladde oss.   

Önskar er alla en bra fortsättning på dagen!

Varmaste kramar,   


 
 
wiper

wiper

28 januari 2010 12:54

Vilka vackra tulpaner. Vad fint och gulligt gjort av din dotter och svärson. Det är ni värda.

Vad bra att ni skall ha möte i föreningen. Toppen att du engagerar dig i bostadsområdet, sånt behövs.

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

28 januari 2010 13:17

Åhhhh underbara tulpaner....är så vackert med det nu. Det påminner iallafall lite om VÅREN fast den ser långt borta ut nu.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

28 januari 2010 14:11

Wiper och Cina: Tack för era positiva och vänliga kommentarer!
Ha det bäst!
Varma kramar,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

28 januari 2010 15:05

Här sken solen också för en stund sedan, men nu mulnar det på igen...
Kanske mera snö på väg...
Underbar bild på de vackra tulpanerna
Ha en fin fortsatt dag.
Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Herr Nilssons Fru

Herr Nilssons Fru

28 januari 2010 15:38

Tulpaner....gudomligt härligt att få. Vet du, har jag berättat om mitt tulpantycke när jag var ung/yngre..
Jag avskydde tulpaner, hade massor i rabatterna o när de blommat över var de förskräckliga att se, därför började jag avsky dem. Min fd svägerska jobbade i affären där vi bodde, hon vanade alla typ som skulle till mig o av någon anlednings skulle ha blommor med. KÖP INTE TULPANER till henne sa hon. Tänk vad man förändras med åren, idag älskar jag dem igen o nästan alltid står det tulpaner på bordet här, helst lila, de gillar jag bäst.

Vädret hos dig..skojar du?! Här har snöat i två dagar o blåst därtill, man kommer knappt ut genom dörren, den snöar igen mellan varje gång. Så skriver du -5 och SOL...lite fusk...jag vill oxå ha sol, men okey jag unnar dig det...jag kan ha sollöst här idag, jag ska endå vara inne...mestadels...

Kramiz Anki N

http://anki-nilsson.blogspot.com

 
Yvonne R

Yvonne R

28 januari 2010 15:52

Fint här också någon +grad och sol. Ett mysigt dropp från taken.
Kramar

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

28 januari 2010 17:41

Inger Maryissa, Herr Nilssons Fru och Yvonne R: Jag vet aldrig om jag ska kommentera här eller på era respektive bloggar. Det är ju så roligt med kommentarer - jag blir så glad att ni tar er tid att skriva, men jag vet ju inte om ni brukar gå tillbaks och titta. Idag har har jag i alla fall varit inne på era bloggar och skrivit några rader

Önskar er en skön kväll!
varma kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

28 januari 2010 18:08

Vilka underbra tulpaner , jag älskar tulpaner ! =))
Roligt att vi är med i samma tävling hos Wiccan , jag håller tummarna för att du vinner något av de vackra smyckena !!! =))

Önskar dig en riktigt mysig torsdagskväll , varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
stinalill

stinalill

28 januari 2010 19:19

Jippiii våren är på väg!! I alla fall inomhus och i alla fall hos Lambergsfrua ;)) Visst är det vårlikt med tulpaner - sååå vackert!!

Nog är er Silverpil rätt söt!! Och utan "rumpa" kanske den drar lite mindre soppa...? Jag har ju oxå en liten bil, men många gånger blir jag förvånad över, att det går att packa in så pass mycket som det gör.

Ha det så gott!! Kramar

http://www.stinalill.bloggagratis.se

 
soffie

soffie

28 januari 2010 19:34

å va fina tulpaner!
Hoppas styrelsemötet blev bra,
gokväll

http://www.soffie69.blogg.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

28 januari 2010 22:13

Tur att veckan snart är slut så så ni får vila från allt jobb ni är deltagande i.
Mycket fina tulpaner, älskar denna färgen, får nog köpa mina själv om jag vill lysa upp på mitt bord innan helgen.
Ha det gôtt vännen !

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards