Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 30 januari 2010

Gårdagen

Av Lambergsfrua - 30 januari 2010 13:49

I går gratulerade vi vännen Rune som fyllde år. Inte jämna år, men väl värt att fira ändå.   

I stället för levande blommor valde vi den här sorten


En färgsprakande bukett av Monica Hydman-Vallien. Jag nändes inte ens slå in asken i presentpapper. Under locket dolde sig detta:

Som ni kanske ser är några fack redan tomma - jag tog fotot efter att Rune bjudit oss att smaka... 


I stället för tårta bjöds vi på jättegoda räkmackor.

 

Senare tittade vi på Let's Dance tillsammans.Men hallå! Vad hände här? Agneta Sjödin åkte ut   Det kändes väldigt orättvist och hon såg ju också helt oförstående ut först. Alltså kunde både Rahbi, Birro och Willy andas ut och träna för ännu ett framträdande. Willy är ju i alla fall charmig...   


I morse hade vi -19. Under dagen har en blek vintersol lyst över vår snöiga stadvintersol och termometern visar just nu -14. Jag säger som ungdomarna - don't like.


I kväll blir det grekiskt tema hos Dottern med familj. Det ska bli både spännande och gott.


Önskar er alla en skön lördag

Varmaste kramar alla besökare!   



 
 
wiper

wiper

30 januari 2010 14:51

Hit borde jag inte ha gått in ;) blir så frestad så min man får kedja mig snart =). Den chokladen går inte av för hackor och sen konstverket av Hydman också.

Sen blev det lite nyttigare med räksmörgåsen som ser jättegod ut. Ja det var verkligen orättvist att Agneta åkte ut hon var ju hur bra som helst. Vi har ännu kallare med våra -18 grader.

Vad häftigt med Grekiskt tema. Du får berätta sen

Ha det toppenkul i kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

30 januari 2010 16:18

Men hörru !!!! Vilken otroligt vacker ask. Nää, inte ska man slå in sånt. Det gör man ju inte med blommor heller ... Sugen på chokladbitar är jag sällan eller aldrig men gillar att bjuda på såna för de uppskattas av de flesta.

Ha det gott med grekiskt tema. Blir det Pilaff ???
Stor kram till dig vännen !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

30 januari 2010 16:46

Men gu'nås så sugen jag blev när jag såg innehållet i asken, tur jag har en egen ask, hämtade 2 go'a krispiga bitar genast.
Tårta är ju en klassiker på ett födelsedagsparty, men nog föredrar jag nog den goda mackan, nyttigare också.
Rahbi eller Birro skulle åkt i går, inte Agneta och Thobias, dom var ju riktigt duktiga. Birro gör sig bäst i radion på Karlavagnen och Rahbi i korvkiosken. Willy gillar jag, han verkligen kämpar mera en vad kroppen förmår så charmig gubbe. Hoppas ni får en trevlig kväll med god mat..

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

30 januari 2010 17:18

Den chokladen såg verkligen god ut!
Räkmackan går ju heller inte av för hackor....slickar mig kring munnen.

Ja du det var verkligen en chockkväll igår på Let´s Dance....fattar inget!

Willy fattar jag inte vad han gör där....förlåt men han har inte ens charm tycker jag...

Kramen o ha en fin lördagskväll

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Herr Nilssons Fru

Herr Nilssons Fru

30 januari 2010 18:12

God afton - så ja nu är väl ni på Grekiska då..*ler*
Tror faktiskt att karlar gillar choklad bättre än blommor att få på stora dagen. Så kan man ju spara asken så varar presentern länge..nja man kan ju förvisso spara blommpappert oxå.
Funderade...hur går det i fototävlingen,,alltså när får vi vet om den underbara bron vann?
Nu ska jag ta lördagskväll. Fryser o huttrar.
Kramiz Anki N

http://anki-nilsson.blogspot.com

 
soffie

soffie

30 januari 2010 19:19

mums med praliner å GRATTIS till din vän Rune,
Ha en goo lördagskväll

http://www.soffie69.blogg.se

 
katsura

katsura

30 januari 2010 22:42

I love chocolate... Mmmmmmm!
Trevlig helg!

http://katsura.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards