Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 24 april 2010

Fortsatt jobb!

Av Lambergsfrua - 24 april 2010 16:30

Jag hann inte klart jobbet med att scanna alla fraktsedlarna i torsdags, så klockan tio igår var jag på plats igen. Jag hade höjt skrivbordet, så jag kunde stå och jobba hela tiden. Jag var ju i alla fall tvungen att med jämna mellanrum flytta mig mellan scannern och datorn - då är det bara krångligt med en stol.   


  Jag vet inte hur många fraktsedlar det är i den här bunten, men det är åtskilliga hundra. Som tur är läser dataprogrammet av en hel del av sedelnumren automatiskt - om numren sitter uppe till höger vill säga. Men se det gör de minsann inte   Då får man leta längre ner eller till vänster och sen knappa in numren manuellt. Efter de här två dagarna inser jag vikten av standardiserade fraktsedlar *fniss*   


Efter sex timmars jobb var allt klappat och klart   

Sen var jag ganska trött i både knoppen och kroppen...


 
 
Paty

Paty

24 april 2010 16:56

Hej, var inne på din blogg. Jag undrar en liten sak och det är hur du har fått upp en bild på dig själv på din presentation?

http://tankebubblan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maria

24 april 2010 18:41

Snyggt jobbat! Mina kollegor är så glada och lättade av att ha fått hjälp.

 
Biggan

Biggan

25 april 2010 12:11

Vilken fena du är! Jag beundrar sådana som håller på med sådant där!

http://blogg.vk.se/destinationumea

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

25 april 2010 12:55

Paty: Tack för att du tittade in! Jag har svarat på din blogg.

Maria: Tack själv! Alltid kul med uppskattning ;=)
Varma kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

27 april 2010 08:44

Oj himmel o pannkaka så mycket det var!
Men roligt att komma ut lite och att mankan hjälpa till!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards