Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 24 april 2010

Solig vårlördag

Av Lambergsfrua - 24 april 2010 16:51

Fortfarande har vi frostnätter men man anar ändå en skir grön slöja över björkarna - så löftesrikt!   


  Allt fler båtar sjösätts nu. Vattnet var nästan spegelblankt, när den här båten gjorde sin premiärtur i förmiddags.


Den första båten vid bryggorna i Kanalen har fått sällskap av en till.


Inbitna Lambergsbon Micke gör premiärturen med sin nyinköpta roddbåt. Han planerar att fixa till och fräscha upp den och hänga en liten snurra baktill. Hans vackra gamla norska snipa "Hedvig" har tyvärr blivit lite ringrostig och släpper in mer sjövatten än vad som är hälsosamt   

Ja Hedvig är alltså en båt - inte en tant! he he   


  Nere vid vattenbrynet trippade en sädesärla omkring! Jag vet att den har funnits i våra trakter ett tag, men det var i alla fall den första vi har sett i år.  


Önskar er alla som tittar in en riktigt skön fortsättning på dagen.

Varma och soliga kramar!  

 
 
Ruth

Ruth

24 april 2010 17:28

Vackra vårbilder var dom alla, sommaren är på G. Här är det helt blå himmel utan moln, så ledsen för att jag inte kan strosa omkring ute och njuta, men det kommer flera dagar.
En fortsatt fin helg önskar jag dig.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

24 april 2010 17:37

Ljuvliga foton, och det är så ljuvligt när man börjar ana grönskan på träden och löven sedan slår ut.
Den allra första skira grönskan är så fin.
Önskar dig också en fin fortsättning på dagen
Kramar

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
katsura

katsura

24 april 2010 18:06

Härligt att våren även har kommit till er! (och så härligt "vårlig" din blogg har blivit). Här har solen skinit hela dagen och jag har kunnat tillbringa flera timmar i mitt paradis på jorden dvs min trädgård :) Ha en trevlig lördagskväll!

http://katsura.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maria

24 april 2010 18:46

Aj då! Ingen Hedvig längre, det var tråkigt... men övriga vårtecken är härliga. Tillsammans med Åsa har jag idag köpt 10 säckar jord och gödsel för att fylla alla våra krukor på baksidan. Det finns hopp :D

 
wiper

wiper

25 april 2010 08:59

Vilka vackra bilder. Nästa vecka kommer tydligen våren enligt våra metrologer. Sädesärla är en jättefin fågel.

Jag önskar dig en solig och fin söndag
varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Biggan

Biggan

25 april 2010 12:09

L-ö-f-t-e-s-r-i-k-t - är ett helt underbart ord som jag också gärna använder! I rätt sammanhang förstås!

http://blogg.vk.se/destinationumea

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

25 april 2010 13:04

Ruth: Tack! Jag önskar dig verkligen snabb bättring så du kan njuta fullt ut av dina dagar.

Inger Maryissa: Tack! Ja, den här tiden på ¨året njuter man med alla sinnen på vid gavel;)

Katsura: Jag förstår att du njuter av din trädgård nu när naturen vaknar till liv igen. Du är nog lik min dotter Maria - att "påta" i trädgården är hennes stora intresse som skänker avkoppling och glädje - som du ser av hennes kommentar här ovan är vårbruket i full gång med både gödsel och jord.

Maria: Oj, då har ni inga fritidsproblem just nu. Jag har fullt sjå med att få till det med penséer i krukan vid entrén...

Wiper: Tack! Ja, sädesärlan är nog en av mina favoritfåglar - tillsammans med koltrasten och tornseglaren.

Varma och soliga kramar till er allihop!

Maria

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

27 april 2010 08:45

Underbara bilder du visar!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - Tisdag 14 maj 13:24

Det är underbart försommarväder nu med sol och lagom sköna plusgrader. Eftersom det är mycket som händer i mitt liv nu, kommer jag att  fortsätta min bloggsemester. Kanske återkommer jag, kanske inte. Orsa kompani lovar ingenting bestämt...   Ha det ...

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards