Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 14 oktober 2010

Av Lambergsfrua - 14 oktober 2010 12:01

Efter ett besök i min pappas skånska barndomstrakter i våras har jag blivit så sugen på att börja släktforska lite mer seriöst.   


Jag har sett ett erbjudande från Genline att abonnera på deras digitala bildarkiv och få tillgång till samtliga kyrkböcker från 1600-talet och framåt för ett rabatterat pris. Är det någon av er som har erfarenhet av släktforskning och hur har ni i så fall gått tillväga? Är Genline bäst? Jag vore mer än taclsam för lite tips och förslag.   


Solen skiner, det är +8, men det blåser en kraftig nordan. Så kraftig att Tjärnens vatten formas till vitskummande vågor - det går vita gäss, alltså.


I lite lugnare vatten vid strandkanten guppar två kanadagäss omkring på jakt efter föda inför den fortsatta resan söderut.


MiML och jag häller oss inne, snörvlar och hostar, dricker varmt och tar det lugnt i största allmänhet.


Önskar er en bra dag oavsett vad ni gör!

Soliga kramar till alla som tittar in här hos mig!   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards