Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 5 maj 2010

Av Lambergsfrua - 5 maj 2010 21:06

Hej kära vänner!

En solig dag med temperaturer runt +11. Jag har jobbat idag med att scanna fakturor på LBC Frakt. När jag kom dit i förmiddags,om jag inte in  i datorprogrammet.   


Förresten, visst är det en ganska kul slogan -Alltid på rull för dig... Hm.


Det visade sig att en datorkunnig man på företaget gått in och gjort en nödvändig ändring av namnet på alla datorer. Bindning till en person, som kanske slutar eller går i pension är inte bra. Ett neutralt namn måste till.   


Det hade den datorkunnige fixat på "min" dator, precis innan jag kom in i förmiddags. Det tog 40 minuter för honom att komma tillrätta med problemet, eftersom han missat att datorn var kopplad till en scanner via ett specialprogram.   


Under tiden tog jag en kopp kaffe, satt i besökssoffan i lobbyn och läste intressanta artiklar om LBC Frakt - och kände mig allmänt i vägen. I "mitt" rum låg denne store man i hela sin längd utsträckt på golvet och fixade med diverse kablar. Han var lika lättad som jag, när allt funkade som vanligt igen.   


Ja ja, allt blev bra till slut.


Och nu är också kvällen snart slut. Underbart ljus över Lambergstjärnen strax före kl 22.

Sov gott i Loppelådan!   

Soliga kramar till er alla som tittar in här   



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards