Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 23 maj 2010

Av Lambergsfrua - 23 maj 2010 12:10

I går kväll var vi ju bjudna till Dottern med familj för att äta lite gott och umgås med familjen och Svärsonens föräldrar, som var på besök från Åmål.


Naturligtvis hade jag nya kameran i handen och gjorde lyckliga små stopp längs vägen för att fotografera allt vårvackert naturen har att bjuda på nu.


Väl framme väckte kameran berättigad uppmärksamhet och studerades nog av de församlade. Jag pös förstås av stolthet över den i mitt tycke fantastiska zoomen - i alla fall jämfört med min gamla kamera.


Vi satt på altanen och åt. Svärsonens mamma lagar helt underbart god mat. Vi inledde måltiden med sill, som hon lagt in själv och kånkat med sig på tåget - som dessutom stannade i Grums, där det blev ett oplanerat byte till buss.

 
Sen bjöds vi på en smaskig smörgåstårta från företaget GLG 
Väl hemma igen ville jag förstås titta på bilderna i datorn - minneskortet var tomt!   Någon av "testarna" har tydligen raderat alla bilderna av misstag och det är inte mycket att göra åt. Lite tråkigt förstås, men det kan man överleva.


Tog en sen kvällsbild över Lambergstjärn - och den har jag i alla fall kvar   



Det ljusa på himlen är faktiskt ett moln och inte skräp på linsen   


Ha det gott och var rädda om er!

Varma och soliga kramar!   


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards