Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 8 juli 2011

Fyra som var tre

Av Lambergsfrua - 8 juli 2011 17:23

Idag ska vi ha laxkotletter till middag. Tog fram påsen ur frysen - enligt förpackningen ska det finnas fyra kotletter där.


Döm om vår förvåning, då det bara fanns tre i påsen! Hur mycket jag än skakade på den, kom det inte ut någon mer.


Tillsammans ska kotletterna väga 800 g, men som ni ser fick vi bara 600 g för pengarna.


Så blev till att än en gång under kort tid knåpa ihop en reklamation. ICA reklamationer har för närvarande ganska lång väntetid, fick vi  veta. Troligen på grund av semestrar - men vi har inte bråttom. 


Vad gäller den fula lilla fisken i räkförpackningen har vi inte hört ett ljud, men vi avvaktar. Det är ju semestrar som sagt Bortglömd ska den inte bli av oss i alla fall  


Officiella temperaturen här är +22, men våra termometrar visa på +25 och så den här kvava luften på det. Jag vet att Dottern med familj hade +43 häromdagen i New Mexico - men det mår ju inte jag bättre av...


Önskar er alla en fin fortsättning på dagen.

Varma kramar!   

 
 
yvonne

yvonne

8 juli 2011 18:04

Men det verkar ha gått troll i era frysvaror ;) Klart att man ska reklamera! Väntar med spänning på svaret om firren, det kommer nog så småningom! Och idag har jag spanat in de röda näckrosorna! Jättefina, fast de var mest rosa tyckte jag...

http://www.yvonneeblogg.blogspot.comco

Lambergsfrua

9 juli 2011 11:46

Ja, visst är det knepigt. Inga problem på flera år och så plötsligt två på kort tid. Jag berättar på bloggen, när jag fått besked från företagen.
Röda näckrosor är så vackra, men eftersom de är en mutation från de vita, kan de nog "blekna" med åren. En helt ovetenskaplig tanke, men ändå en tanke ;)
Ha en skön helg!
Kramar,

 
Ruth

Ruth

8 juli 2011 21:45

Nämänna, vilken otur ni har när ni köper gotta, tur det inte var fyra omkring bordet, då hade det blivit kris. Nu kanske du får en kartong laxpaket också, kolla så att din frys räcker till när det är dags och dom anländer med bud. Här har det regnat stort sett hela dagen, men det var efterlängtat.
Ha en fin helg vännen.
Kram

http://bernamis.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

9 juli 2011 11:43

Ja, visst är det knepigt att det plötsligt händer två felaktigheter i våra varor på så kort tid. Vid något annat tillfälle för länge sedan, när vi gjorde en reklamation på gravad lax, som var dålig fast datumet var helt OK, fick vi ett presentkort från företaget. Det är egentligen bättre med tanke på utrymmet i frysen. Vi får väl se vad det blir. Jag återkommer med rapport.
VI hade också regn igår men inte förrän senare på dagen och sen kom det åska dessutom. Idag känns luften lite fräschare, i alla fall än så länge ;)
Önskar dig och din Arne och skön sommarhelg!
Varma kramar!

 
Suss

Suss

8 juli 2011 22:30

HÄRLIGT! Jag älskar folk som reagerar på felaktigheter och påtalar dem för de ansvariga. Jag gör själv likadant och får ibland höra att jag är petig. Jag är inte snål, men är det fel vill jag tala om det så det inte drabbar massor med människor + att jag faktiskt betalat för något jag inte fått el dyl. Bra jobbat! Kram!

http://www.leontina.blogg.se

Lambergsfrua

9 juli 2011 11:39

Ja, men visst är det så, Suss! Jag vill ha det jag har betalat för varken mer (ful fisk) eller mindre (en laxkotlett). De får gärna kalla mig grinig kärring, men rätt ska vara rätt. Mutter och grrr. Ska bli intressant att se vad vi får för svar. Får vi inget inom en månad kommer jag med en påminnelse.
Kramar!

 
Ingen bild

Maria

9 juli 2011 01:53

Påminner om när grannen köpte lamm o lådan som levererades av fina affären vägde ca 25% mindre än utlovat o det han betalade för...
Ska bli intressant att höra vad ni får för svar :)
Kram Maria

Lambergsfrua

9 juli 2011 11:21

Visst blir man sur! Vi väntar med spänning på svar från både om räkorna och laxkotletterna.
Kram från oss båda,
Ma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards