Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2011

Oj, oj, oj!

Av Lambergsfrua - 1 augusti 2011 18:58

Jag höll ju nästan på att glömma! Idag har ju Per namnsdag.     

Då hissar jag självklart flaggan för käre Svärsonen och käre Barnbarnet och hoppas att jag är förlåten för mitt slarv.


Önskar er båda och alla andra en skön kväll!

Soligaste kramar!

 
 
Ingrid

Ingrid

1 augusti 2011 19:29

Jag har rannsakat mitt minne, men jag tror inte att jag har någon Per i bekantskapskretsen.

Kram Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Lambergsfrua

1 augusti 2011 22:44

Vi har två grannar som heter Per och en grannes bror dessutom - men jag har inte gratulerat dem. Det är ju inget att fira, bara lite roligt att uppmärksamma. Jag heter Dagmar som andranamn, men det är det ingen som gratulerar mig den 27 september - och det är jag mest glad för. har aldrig gillat det namnet...
Soliga kramar,

 
Ruth

Ruth

1 augusti 2011 21:26

Oj då, då har även min bror namnsdag också, så jag stämmer in med ett STORT GRATTIS till alla som bär detta namnet.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

1 augusti 2011 22:41

Ja, vi firar egentligen inte namnsdagar i vår familj, men brukar i alla fall säga "Grattis" - om och när vi kommer ihåg det. Jag grattar självklart din bror Per och alla andra som också heter Per.
Varma kramar till dig i den här värmen =D

 
Anita

Anita

2 augusti 2011 07:48

Vi har många Per i både bekantskapskretsar och släkt så jag instämmer i ditt GRATTIS till alla och inkluderar givetvis de dina. Per var ett vanligt namn när jag var liten och många hade det som andra namn om de inte kallades det.
Ja, så var grattiset framfört och jag hoppas alla Per sträcker på sig lite extra.
Ha det gott i värmen ... Vi funderar på att endera dagen åka till Visingsö och cykla på ön. Vi har varit där många, många gånger men aldrig cyklat runt. Vi får se hur det blir.
Stor kram från mej till er båda.

http://minplats.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

2 augusti 2011 17:22

Men go'a du, det låter ju jättetrevligt! Klart ni ska försöka komma iväg nu när vädret är så fint. Visingsö är ju som en annan värld, fast ändå då nära Vi har inte heller cyklat där utan åkt remmalaget.
Vi har fortfarande varmt och kvavt här, så man gör inte många knop. tack och lov för fläktarna =D
Ha en riktigt fin resa och var rädda om er!
Varma kramar till er båda två!

 
yvonne

yvonne

2 augusti 2011 08:00

Och grannen med! ;) Nån mer Per känner inte jag tror jag...Ha det gott!!
(Säkerhetskod= pjuh, och det kan man säga i denna värme ;)

http://www.yvonneeblogg.blogspot.com

Lambergsfrua

2 augusti 2011 17:18

Jag skickade faktiskt in ett mail till honom om resan och passade då på att gratulera. Jag tror inte han ens visste om att det var "Hans dag" =D
Ja, det var lämplig säkerhetskod. Den värmen tar knäcken på mig i alla fall. Har inte lust med några utomhusaktiviteter - men jo då - jag kommer i morgon, bara det inte spöregnar. Ev. hakar MiML på, men det tror jag inte stör oss =D Han gillar också glass ;)
Varma kramar,

 
Ingen bild

Pelle

3 augusti 2011 11:33

En får tacke. Det finns alltid anledningar att fira, och namnsdagar är definitivt en av dem.

Lambergsfrua

3 augusti 2011 16:13

Gläder mig att du tycker så, Pelle! Bara lite ledsen för att jag kom ihåg det så sent - men du hann nog fira ändå, tror jag =D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards