Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2011

Trevlig leksak

Av Lambergsfrua - 10 augusti 2011 14:40

Idag har jag tillbringat några timmar hos frissan för att få en och annan lock i mitt hår som är "självspik". När det blev dags att plocka fram tiningarna frågade Theres, om jag ville läsa i Ipad eller som vanligt.


Klart jag tog chansen att testa Ipad och det var riktigt roligt!

 Det fanns en bland annat en uppsjö av tidningar och tidskrifter att välja mellan. Jag kunde roa mig med t.ex att maila eller gå in på FB eller bloggen. Det fanns hur många funktioner som helst, kändes det som.

Med andra ord en riktigt vill-ha-grej  


I morgon får vi besök av käre Sonen och en Barndomskamrat till honom och kära Dottern. Vi har inte setts på evigheter, så det ska bli spännande.

Ja, jag menar förstås Barndomskamraten - Sonen såg vi senast för ca en månad sen.


Önskar er alla en fin forsättning på dagen!

Varma kramar från ett mulet Karlstad,

Lambergsfrua    

 
 
Ruth

Ruth

10 augusti 2011 17:19

Jahaaa, då har frua snart en Ipad också hehe, det gäller att hänga med i svängarna. säkert så blev du fin i håret. Jag är i valet och kvalet för att göra ett besök jag också även om mitt hår är busenkelt nu, det är såpass långt så jag sätter upp det i nacken med en stor klämma och då ser det kort ut.
Busväder här i dag, regn och åska i parti och minut, som tur är så mullar det i utkanterna och skonar mig.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

10 augusti 2011 19:32

Nä du Ruth, det blir nog inget inköp av en så där leksak. Den kostar ju både att köpa in och sen att använda. Jag får nöja mig med datorerna.
Ja, ibland bara måste man göra något åt håret. Mitt är inte alls lättskött utan kräver en hel del jobb för att se hyfsat ut. Skulle jag bara tvätta det och sen låta vara, skulle jag se ut som en dränkt katt - och en sån vill vi verkligen inte se ;)
Ingen åska här men regn och rusk och blåst. Ärt det månne Hösten som står och stampar i farstun?
Hur som helst önskar jag dig en skön kväll!
Varma kramar!

 
Anita

Anita

10 augusti 2011 18:11

De är bra på resor dessa Ipad. På resor inom landet. Hur tacorna är utomlands vet jag inte men inte är det billigt. Köp du dig en sån vännen så har du en leksak värd namnet. Jag brukar leka med barnbarnens ibland och tycker att de är behändiga.
Tråkigt väder här idag också ... Har haft svägerska och väninna här idag och pratat bort några timmar. Förgyller en annas kulen dag.
Stor kram till er båda från oss !!

http://minplats.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

10 augusti 2011 19:23

Njäe du min vän, jag tror nog att det blir för kostsamt för mig att skaffa en sån där manick. men det var superkul att testa =D
Här är det rena höstvädret idag, +12 som "varmast", regnigt och blåsigt. Men jag ger inte upp hoppet om lite fortsatt sommar. Augusti brukar ju vara en fin månad.
Vad trevligt med gäster en sån här dag. Vi får gäster i morgon och det ska bli så roligt.
Varma kramar tillbaka från oss två!

 
yvonne

yvonne

10 augusti 2011 19:39

Jag har ju nu en liten Samsung..en android, med surf i för ett helt år ;) Den kan jag kolla fb, mejl, tidningar osv i. Men man får inte ha för dålig syn, för så värstans stort är det ju inte...men den kostade inte så mycket heller. Ok kamera tycker jag det är i, i alla fall så det duger till bilder på fb! Idag har jag suttit och gjort en fotobok på fuji om de öppna scenerna! Det var kul men tog lite tiiiid! Ha det gott!!

http://www.yvonneeblogg.blogspot.com

Lambergsfrua

10 augusti 2011 22:37

Det låter ju bara hur bra som helst. Lite avis blir jag allt på dig ;)
Lägger du ut den där fotoboken på FB eller bloggen sen, eller är den bara för privat bruk?
Trist väder idag, men jag håller tummarna för åtminstone uppehåll i morgon, när vi får gäster frän Göteborg och Washington D.C
Kramar!

 
kristina

kristina

10 augusti 2011 21:43

Duktigt att våga sig på sådana nymodigheter.
Jag vet knappt vad det är, men det låter spännande.
Ha det så gott och kram på dig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

10 augusti 2011 22:34

Det var nog mest nyfikenheten som fick mig att testa. Det var roligt i kvadrat! =D
Varma kramar go'a du!

 
Berith

Berith

11 augusti 2011 08:28

Nja ..jag tror jag håller mig till datorn ...men man ska aldrig säga aldrig ...för man vet aldrig :)) Men de är häftiga , det håller jag med om :))
Ha en bra dag goa Gigi , varma kramar :))

http://maxmax.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

11 augusti 2011 12:41

Hej min vän!
Jag gör som du, håller mig till datorn. Jag är för sn..., jag menar ekonomisk för att köpa en Ipad.
Ha det gott!
Soliga kramar,

 
wiper

wiper

11 augusti 2011 11:02

Min son har en sån men jag känner mig inte mogen själv att testa nåt nytt ;)Vi skall åka till honom snart och då får han visa lite.

Ha en fin dag med sonen och hans barndomskamrat.

varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

11 augusti 2011 12:40

Jag skulle gärna vilja ha, men jag är inte villig att betala vad det kostar ;)
ha det gott!
Soliga kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards