Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 4 februari 2012

Soligt ocyh kallt

Av Lambergsfrua - 4 februari 2012 14:59

I morse när vi vaknade var det -18 utanför fönstret. Bilarna var så frostiga att de mest liknade igloos.

Solens värmande stråla har fått temepraturen att krypa upp till "bara" - 13. Det biter bra i kinderna kan jag säga.


 

Runt middagstid var det flera som tog sig ut på Tjärnens blanka is både med och utan skridskor.



De här två töserna gjorde ett par turer runt hela Tjärnen.



Sedan kan det vara skönt att vila fötterna på bryggan en stund.



Vinter råder utanför fönstren, men inomhus är vårenredan på gång. Vem blir inte glad av knoppiga blå pärlhyacinter?!


I kväll blir det nog att vi bänkar oss framför TV:n och ser första deltävlingen i Melodifestivalen.

Önskar er alla en bra fortsättning på den här lördagen.

Varma kramar,

Lambergsfrua      

 
 
Lasse

Lasse

4 februari 2012 15:11

Ser härligt ut!
Bättre att vara ute på isen och ha det glatt, än gå i leran o sörja ;)

Kram på er!!!!

http://facebook.com/Lars.Ohlsson.Skoghall

Lambergsfrua

5 februari 2012 12:00

He he! Ja, du har så rätt, Lasse. Som tur är har de leriga högarna från grävarbetena dolts av gårkvällens snö - så det blir isen som gäller;)
Kramar tillbaka!
Lambergsfrua

 
Yvonne

Yvonne

4 februari 2012 16:17

Härligt med små knoppar. Jag väntar på att mina krokusar ska blomma

http://yvonneeblogg.blogspot.com

Lambergsfrua

5 februari 2012 11:58

Visst är det roligt att följa knopparnas utveckling till vackra blommor - speciellt den här tiden på året. Du får visa ett foto på dina krokusar sedan.
Ha en bra söndag!
Kram,
Lambergsfrua

 
Anita

Anita

4 februari 2012 21:54

Jaa du, vi har det riktigt kallt också och som mest har det i kväll varit 21,9 och det gillar jag inite. Mwn vi har ju varmt från vår braskamin så fryser gör vi inte men jag vill inte ha så kallt ...
Det är en fin is men själv har jag väldans respekt för isar sen får folk säga att de håller ... Jat hpller mig på land.
Ha en skön kväll framför TV:n ...
Stor kram från oss till er !!

http://minplats.bloggplats.se

Lambergsfrua

5 februari 2012 12:07

Ja fy katten för denna kyla! Vi hade inte riktigt så kallt, men jag tyckte att det räckte mer än nog med våra grader.
Lyckliga ni som har en värmande braskamin. Våra element är varma och go'a, men det är ju inte riktigt samma mysfaktor som med en braskamin;)
Jag ger mig inte heller ut på sjöisar. Varje år läser man om folk som plurrat, fast de trodde isen var säker.
Vi missade början av Melodifestivalen för Barnbarnet var här och försökte rädda innehållet i MiML:s kraschade USB-minne. Tyvärr utan att lyckas, så i morgon ska vi till Wermlandsdata och höra om de möjligen kan hjälpa oss.
Soliga och varma kramar i retur!
Lambergsfrua

 
Ruth

Ruth

4 februari 2012 22:45

Snöfattigt ser det ut att vara hos dig, inte mycket här heller, kanske 5cm, kyla har vi och den biter i näbben. Har varit inne stort sett hela dagen, det har varit skidor på längden och tvären, en typisk innedag. Vi tittade på Gladiatorerna, ville se Melodifestivalen också, men det började samtidligt så jag fick välja, får se på datorn i efterhand under dagen i morgon. Fina isfoton. Jag har aldrig varit någon isprinsessa, men det ser roligt ut för dom som kan.
Ha en fin söndag vännen / kram.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

5 februari 2012 11:57

I går kväll började det snöa och det har kommit några cm. Inget som har krävt någon plogning, i alla fall inte just här.
Vi hade också innedag igår. Det var alldeles för kallt för att kännas lockande trots solen.
Isprinsessa är nog det minsta jag har varit. Jag åkte skridskor, men utan större resultat. Jag har en väldig respekt för isar, så det blev åkning på rinkar och där är ju utrymmet begränsat = tråkigt;)
Önskar dig en skön söndag!
Varma kramar,
Lambergsfrua

 
wiper

wiper

5 februari 2012 12:24

I morse hade vi 24 grader kallt och vi bestämde oss för att vara inomhus ;) och mysa. Vilka häftiga bilder men folket på isen, riktigt svindlande och man får nästan en känsla av att dom är tagna från en helikopter ;) Bor ni högt upp i huset? Vilken fin pärlhyacint

Jag såg festivalen och den blev rätt bra upplagd och jag gillade tre av låtarna

Ha en jättefin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

5 februari 2012 15:18

Åh fy katten vad kallt! :( Här hade vi "bara" -7 men det blåser snålt så det känns betydligt kallare.
Vi bor i hörnlägenhet högst upp i huset med fri sikt åt två håll. Det gillar vi skarpt.
Pärlhyacinter är så vackra men de växer väldigt snabbt inomhus. Det gäller att passa på att njuta.
Melodifestivalen är ett underhållande spektakel, men den här gången var jag inte så förtjust i låtarna. Men det kommer mera;)
Ha en skön fortsättning på söndagen!
Varma kramar,
Lambergsfrua

 
wiper

wiper

6 februari 2012 11:55

Tack för svaret goa du. Inte illa att ha en sån fin utsikt.

kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

6 februari 2012 17:00

Ingen orsak! Som du förstår stortrivs vi:)
Varma kramar,
Lambergsfrua

 
Ingen bild

Sonen

6 februari 2012 14:01

Ni har kallare än vi, men bara lite. Vi har haft -14 hemmavid och utanför kontoret på Järntorget var det -17 i fredags morse. Det kändes på nästippen kan jag säga.

Jag tycker nog att det var skönare i Bergamo jag ;)

Lambergsfrua

6 februari 2012 16:59

Kylan är jobbig, men ännu värre är snålblåsten som får kylan att upplevas ännu värre. Blä!
Tänker inte gå ut idag, nä ;)
Kramar,
Ma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards