Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 5 mars 2012

Ändrade förutsättningar

Av Lambergsfrua - 5 mars 2012 14:30

Idag har vi tagit en promenad ner på stan för att uträtta några ärenden.



I en trädgård på Herrhagen fick vi se grupper av små snödroppar. Inte riktigt utslagna ännu men klart på G.


Vår arbetstid på måndagar har ändrats från dagtid till eftermiddag och kväll med början kl.15 Det känns inte bra.


Jag önskar er alla en fortsatt bra dag - helst med lite sol också!

Varma kramar,

Lambergsfrua   


 
 
wiper

wiper

5 mars 2012 15:55

Verkligen vårig bild. vi fick sol till slut i dag men det är lite kallare igen. Ingen höjdare att arbeta eftermiddag

Ha en fortsatt bra dag
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

6 mars 2012 22:46

Våren är en luring. Det ser så skönt ut när solen skiner, men vinden är kall.
Eftermiddags- och kvällsjobb är inget för oss, Vi har sagt upp oss och jobbar sista dagen kommande måndag.
ha det got!
Varma kramar,
Lamebergsfrua

 
Inger Rozén

Inger Rozén

5 mars 2012 17:58

Hej!
Jag tittade in för du inspirerar mig till att måla.Du har så fina bilder.Tror att våren är på gång.Jag är förkyld!Ha det gott.Inger i Örebro

http://chintoh.blogspot.com

Lambergsfrua

6 mars 2012 22:44

Tack snälla! Vad roligt om jag kan inspirera dig till några konstverk! Våren är en underbar tid, så löftesrik.
Hoppas din förkylning ger med sig snart.
Varma kramar,
Lambergsfrua

 
Ruth

Ruth

5 mars 2012 21:45

Det är väll ingen som kan tvivla på våren nu mera, så många tecken finns. Hörde på radion att tranorna hade kommit till Hornborgarsjön, snart sjuder det av liv över allt i naturen, våren är härlig.
Hoppas det kommer att gå bra med den nya arbetstiden, om inte så får man väll backa till så som det var förr.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

6 mars 2012 22:43

Jag läste också att de första tranorna anlänt till Hornborgarsjön. En fantastisk upplevelse, när det är fullt med tranor där. Vi bodde ju bara några mil därifrån förr och besökte sjön vid flera tillfällen för att njuta av trandansen.
Igår gick det jättebra med de nya arbetstiderna men vi kände ändå att det är inte riktigt vår melodi, så vi har sagt upp oss. Vi jobbar även nästa måndag, sen är det slut.
Det känns faktiskt riktigt skönt, men vissa av våra härliga kontakter kommer vi att sakna...
Varmaste kramar,
Lambergsfrua

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

6 mars 2012 16:37

Visst blir man glad när man ser de söta Snödropparna som kikar upp ur marken igen,
de är ett bevis på att våren äntligen had börjat
vi går mot ljuvliga tider nu.
ha det så gott

http://ingermaryissa1.blogg.se

Lambergsfrua

6 mars 2012 22:39

Tack go'a Inger Maryissa för att du tittade in hos mig! Jag har varit superdålig på bloggvandring, men du finns i min länklista och är inte glömd.
Ha det gott!
Varmaste kramar,
Lambergsfrua

 
Lena

Lena

7 mars 2012 09:30

Vilka fina snödroppar. Kan riktigt känna hur det luktar vår hos dig. Här i norrland har vi bara vanligt takdropp än så länge:) Lena

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

7 mars 2012 14:53

Takdropp är inte fy skam! Det är ju löftesrikt;) Nu ser det ut som om vi ska få snö till kvällen. Kommunen har gått ut med varning på Facebook och håller på med förberedande halkbekämpning nu. Suck...
Kram,
Lambergsfrua

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - Tisdag 14 maj 13:24

Det är underbart försommarväder nu med sol och lagom sköna plusgrader. Eftersom det är mycket som händer i mitt liv nu, kommer jag att  fortsätta min bloggsemester. Kanske återkommer jag, kanske inte. Orsa kompani lovar ingenting bestämt...   Ha det ...

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards