Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 26 mars 2012

Av Lambergsfrua - 26 mars 2012 17:30

Vi har varit bortresta några dagar och besökt Stockholmsmässans Nordbygg 2012 och goda vänner på Utö i Stockholms skärgård, så bloggen har fått vila.


Naturligtvis har jag använt kameran flitigt, men bilderna från vår lilla utflykt får vänta lite. I stället visar jag några vårtecken från våra hemtrakter igår. Väntar jag med de fotona blir de snabbt inaktuella.



Buskarna utanför vår entré börjar grönska så smått.



Blåsippor ute i backarna står - men inte de här, för de växer inne på en tomt.



"Ja visst gör det ont när knoppar brista..." skaldade Karin Boye. Det här är svällande syrenknoppar - men jag tror inte att de känner någon smärta...



Hasseln har långa hängen - våren har en annan innebörd för pollenallergiker.



Skira blommor på bar kvist - så vackert!



"Mannen med den blå kanoten" tog sig en liten tur i kvällningen.



Solnedgång över Herrhagen. Det svarta strecket som syns på himlen är jetstrålen efter ett flygplan - och inte smuts på linsen.   


Tussilago har jag också sett, men bilden blev så suddig att jag avstår från att visa den. 


Önskar er alla en fin fortsättning på dagen!

Varma kramar,

Lambergsfrua   

   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards