Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 28 mars 2012

Nordbygg 2012

Av Lambergsfrua - 28 mars 2012 14:45

Förra veckan arrangerade HSB Värmland en bussresa för fackfolk och intresserade styrelseledamöter till Stockholmsmässan och Nordbygg 2012. Mannen i Mitt Liv och jag var några av alla dem som följde med.

Det var en strålande fin vårdag, då man helst av allt skulle vilja sitta ute nånstans med nosen vänd mot solen - men mässan var väl värt den försakelsen.


Vi var framme
vid 12-tiden och vi var inte de enda besökarna om jag uttrycker mig milt. Vilken trängsel av bilar, bussar och folk! Vi var innerligt tacksamma att slippa trixa oss fram i trafiken med egen bil och framför allt slippa jaga en parkeringsplats.



Inne på mässan fanns flera väggar täckta med affischer från anno dazumal - Nordbygg 1988 och Motorcykelmässan 1976 till exempel.



Kära nån så mycket folk och mest män förstås! Kolla noga på den här bílden och försök räkna hur många kvinnor/tjejer du ser. Det här var hallen med verktyg av olika slag och det är ju lite macho förstås. Som "traditionellt byggd kvinna i sina bästa år" var jag inte av större intresse för någon av försäljarna. MiML däremot fick en del uppmärksamhet. I en sån här mansdominerad värld, spelar nog inte åldern så stor roll - huvudsaken att man är man



Det var i alla fall mycket intressant att strosa runt bland montrarna och se dagens utbud inom byggbranschen. Det här badkaret på sina silvertassar kändes inte helt fel.


Duschväggar med fototryck - nej fotoprint, enligt företaget - var helläckra tycker jag. Tyvärr glänser omgivningens lampor på duschväggarna, men man får ändå en uppfattning om hur somrigt det skulle kunna bli i badrummet.


Men så fint! Ett mindre hav av påskliljor drog uppmärksamheten till sig - men vad sålde man här då? Påskliljor kanske? Eller konstgräs? Nej, betongplattor! Det tycker jag var fiffig marknadsföring.


Efter ca fem timmars travande kändes det skönt att slå sig ner i bussen och transporteras till hotellet i Värtahamnen.
I vårt rum hängde en fantasieggande nostalgiaffisch från den tid då det gick expressbåtar mellanTyskland-Polen-Finland - med ångfartyg!



Från fönstret kunde vi se båtarna komma och gå.



Den nedgående solen speglade sig behagsjukt i fönstren på Lidingös höghus.


En god middag avslutade den här allt igenom lyckade dagen.

Soliga kramar,

Lambergsfrua






  



   

 
 
Ingrid

Ingrid

28 mars 2012 15:47

Ni verkar ha haft en riktig toppendag.
Det där badkaret skulle jag inte ha något emot alls.

Kram och en önskan om en trevlig onsdagskväll!

http://stenstugu.com/wp

Lambergsfrua

28 mars 2012 17:07

Ja, Ingrid hela resan och besöket var så välplanerat och trevligt. Vi var 24 personer i vår buss - men bara två var kvinnor...
Viss! var det där badkaret annorlunda och sött. Lätt att göra rent under också;)
ha det gott!
Varm kram,
Lambergsfrua

 
Anita

Anita

28 mars 2012 20:06

Det var mycket fint att skåda, vännen !!! Badkaret men utan gröna blad skulle passa mig alldeles utmärkt. En kandelaber intill och doftrosor ... Vad mer skulle man önska då?? Duschväggen var läcker men fodras ett stort badrum eller?? Ja, så de verkligen kommer till sin rätt.
Men jag har scrollat och scrollat för att se alla karlar du rekommenderade oss alla på FB och inga kunde jag se. Visar du de bilderna en annan dag eller?? *skrattar* Ja, jag hade kammat mig innan jag tittade in här till dig men hade alltså inget för det. Ska jag behöva göra om den proceduren en gång till denna vecka??
Stor kram från mej !!!
Ta hand om varandra !!

http://minplats.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

28 mars 2012 20:28

tackar! Badkaret utan blad skulle kanske bli lite - avlövat=D Kandelaber och doftande rosor eller rosenblad i badvattnet vore helt OK. Kanske lite bubbel i ett elegant glas därtill.
Jag tänkte som du när jag såg duschväggarna, men kanske var det bara så att man ville visa vilka möjligheter det finns. DEt gäller ju att sticka ut och fånga uppmärksamheten från besökarna - och här tycker jag att de lyckades bra.
Jo men Anita, klicka på bilden, så den blir större. Då ser du alla karlar! Eller i alla fall några av dem;) Det kändes lite fånigt att fotografera alla gubbs, men den bilden tog jag på trappan ner till den stora salen med olika verktyg. En översiktsbild kändes OK. Så det lönar sig inte att du scrolla nästa vecka - det bli inga fler gubbs för det =D
Var rädda om er!
Soliga kramen,
Lambergsfrua

 
Ruth

Ruth

28 mars 2012 22:24

Förstår så väl att den mans dominerade hallen inte var din lekplats, men gubbsen tyckte nog det var toppen, många är ju så lättroade :D
Orkar inte räkna damerna på bilden, det är klart en mansdominerad hall.
Tur att du hittade något av intresse också, badkaret var ju kanonsnyggt.
Roligt för er att komma ut en sväng, ni gillar ju att röra på er lite då och då.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

29 mars 2012 17:10

Njäe, det hade varit riktigt spännande för si så där en 30 år sedan att botanisera bland alla gubbsen, bara på skoj alltså;)
Vi uppskattade i alla fall besöket och fick se mycket intressant - och då menar jag inte gubbsen =D
varm kram,
lambergsfru

 
Ingen bild

Sonen

29 mars 2012 12:38

Badkaret vet jag inte, men de där duschväggarna är helt klart intressanta. Lite djungelmotiv i badrummet parat med dito tapeter från Photowall, det vore något det. Oproffsigt att vissa säljare nonchalerade dig. De vet ju inte vem du är, du kanske representerar en megastor potentiell kund. En god säljare struntar inte i NÅGON, det vore tjänstefel. Så det så. Att vara en katt bland hermeliner kan emellertid vara en fördel ibland, även om det förstås kändes märkligt att vara bland så många karlar. Det hade nog gått att göra ett kul 10-minutersprogram om det ;)

Kram

Lambergsfrua

29 mars 2012 17:08

Jag hade gärna haft det där badkaret om jag hade en liten stege för att komma i och framför allt ur =D
Duschväggarna kunde man få i vilket motiv som helst, jättesnygga!
Jodå flera av de yngre säljarna (manliga) tittade till och vände sedan bort blicken, men det kan jag ta. Håller med om att det är synnerligen oproffsigt, men de kanske inte ville sälja sin produkt...
Visst var det lite kul att vara en minoritet. Synd bara att jag inte var 30 år yngre - då hade jag spelat ut hela min charm ha ha!
Jag funderade faktiskt på att skriva något om min upplevelse där. Vi får väl se;)
Stor kram,
Ma

 
Ingen bild

Sonen

1 april 2012 08:42

Skriver du något borde du skicka det till NWT. Det kan ju vara i kåseriform eller som en artikel med bilder. Skriva kan du och bilderna har du. Go girl, go! ;)

Kramis

Lambergsfrua

1 april 2012 12:56

Hm, ja jag får se vad det kan bli. Just nu har jag lite annat att pyssla med - ska på 70-årsuppvaktning om en stund;)
Kram,
Ma

 
Ingen bild

karin

13 november 2016 11:36

Hej, såg dina bilder. Vet du vilket företag som gjorde fotoprint i duschväggarna? MVH Karin

Lambergsfrua

13 november 2016 22:22

Hej Karin!
Neej, det minns jag inte efter så här många år. Jag har googlat lite och ser att det här företaget har något liknande http://glamitec.se/produkter/badrum/duschvagger-av-deisgnglas/
men kolla runt lite på nätet, så kanske du hittar något som passar dig.
Vänliga hälsningar,
Lambergsfrua :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards