Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 2 maj 2012

Ny laptop!

Av Lambergsfrua - 2 maj 2012 22:45

Så har då barnbarnet Erik varit här med min nya laptop, som jag köpte på Wermlandsdata för en tid sedan  Han har donat och grejat med den, så nu är den i toppform. Jag är mer än nöjd och glad för den. I kväll har jag att suttit med den i knät och surfat runt lite i reklampauserna  


Vi har haft en helt underbar försommardag idag, så vi travade ner till älven och tog oss ut på vackra Sandgrundsudden. Sandgrund är väl för de allra flesta förknippat med danspalatset och Sven-Ingvars, men det är faktiskt också en mycket vacker park där ute på udden i Klarälven med blommor, bryggor och en fin sandstrand, som sommartid inbjuder till bad.


 

Påskliljorna var redan överblommade men magnoliorna i Magnoliadalen har börjat blomma. Det är så vackra blommor tycker jag.



De vita är visserligen vackra, men jag är nog mest svag för de rosafärgade.



Blommorna påminner lite om en tilltufsad prästkrage.



I Sandgrundsparken ligger Värmlands museum med sin långa spegeldamm. Cyrillus Johansson (vilket namn!) skapade parken på 1920-talet inspirerad av Taj Mahal.



Sommaren 2010 hade man en skulpturutställnig i parken. Bland annat placerades Lena Cronqvists bronsskulptur "Två nakna flickor" i spegeldammen och det skapade debatt. Några ansåg att det var ett ingrepp i Cyrillus spegeldamm, som var ett konstverk i sig. Andra tyckte att det gav liv åt dammen och parken.

Resultatet blev i alla fall att Karlstad Kommun köpte in skulpturen, så nu står töserna där med vatten till knäna och gör diverse änder sällskap.


Nu ska jag krypa ner i Loppelådan. nskar er alla en god natts sömn.

Soliga kramar,

Lambergsfrua  


   

 
 
Ingrid

Ingrid

3 maj 2012 08:04

Så vackra foton från Sandgrundsparken. Magnoliorna tycker jag också väldigt mycket om.

Lycka till med din nya laptop!
Varm kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Lambergsfrua

3 maj 2012 18:05

Tusen tack, Ingrid!
Jag är så barnsligt glad för min nya laptop och sak vårda den ömt;)
Solig kram,
Lambergsfrua

 
Ruth

Ruth

3 maj 2012 10:13

Grattis till din nya laptop, vilken tur att du har Erik som fixar till den för dig.
Vackra sommarfoton från Sandgrundsparken, för mig är det dans och Sven Ingvars, har varit där ett par gånger för många herrans år sedan, tycker det är synd att det är slut med dansen.
Spegeldammen och bronsfiguren är vacker där den står ute i vattnet, ett klokt köp av kommunen, den ger liv med sin vackra skugga på den spegelblanka vattenytan.
Okristligt varmt väder i dag, känns som jag vistas i en bastu. I dag är det shorts och linne som gäller.
Ha en fin dag min vän.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

3 maj 2012 18:04

Tackar! Jag är supernöjd med nya laptopen och Eriks jobb med den.
Sandgrund är nog för evigt förknippad med dans och bland annat Sven-Ingvars. Man slutade mad danskvällarna, eftersom publiken svek. Konstigt då att man kan ha en dansbandsvecka i Malung varje år. Det tyder ju på att intresset finns.
Jag tycker inte att bronsfiguren i sig är särskilt fin, men jag tycker ändå att den livar upp där i dammen. Men Taj Mahal? Näää, inte riktigt.
Vi har haft en riktigt skön vårdag med runt +15, så det var alldeles lagom. Och i morgon ska det bli skräp, spår SMHI. Inget shortsväder då i alla fall;)
ha en skön kväll!
Soliga kramar,
Lambergsfrua

 
yvonne

yvonne

3 maj 2012 15:55

Jag måste ta mig ner till Stadsträdgården nån dag och lukta på magnoliorna där...Sandgrundsudden har jag lite glömt bort, det finns ju fina blommor där också! Kul med ny dator, bara den funkar som den ska! Ha det got i våren!

http://yvonneeblogg.blogspot.com

Lambergsfrua

3 maj 2012 17:58

Jag tror kanske att det är finare magnolior i Stadsträdgården. De i Sandgrundsparken såg lite klena ut, tycker jag - "pinschlia", som man säger i Västergötland =D
Nya lappen funkar suveränt bra och skulle den krångla har jag ju alltid Barnbarnet inom cykelavstånd...
Njuta av våren du också!
Varm kram,
Lambergsfrua

 
Anita

Anita

3 maj 2012 18:42

Grattis till laptopen. Jag förstår att du är mäkta stolt nu när Erik har gjort den iordning. Men, du skriver att du sitter med den i knät och då säger jag ajjabajja !!! Alla gör det men de tänkter inte på att ventilerna sitter under och på sidorna och att det kan bli för varmt och att den ofta får in damm i onödan. Det har jag fått lära mig och jag är så noga med min egen så i knäna skulle jag inte ha den.

Vi hade jättefint väder igår men idag har det varit en lite kylig svag vind och sånt gillar jag inte. Nu skall det precis som du sger bli bakslag igen och ser faktiskt ut på väderrapporterna att det är ett tag innan det blir riktigt gott väder igen men de kan ju ha fel.
Nu a även jag uppdaterat min blogg ... Fick ett ryck !!!
Ha det gott vännen !!!
Stor kram från mig !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

3 maj 2012 20:50

Tack snälla du för omtanken, men jag har den inte direkt i knät. Jag har en speciell laptop-kudde, så det bör bara lugnt. Fint väderhär idag, har stavtravat nästan 2 timmar. Känns i benen...
Tittar på Let's Dance och häpnar över hur duktiga de är fast de är amatörer. Jag säger bara Camilla Läckberg och Anton... Wow!
Ska nu kolla din blogg.
Ha en fortatt skön kväll!
Varma kramen fill er båda,
Lambergsfrua

 
Margit

Margit

5 maj 2012 01:37

Så skönt att du nu har en egen NY laptop!! Det är så bra med dom..att man kan ta den med sig..ellelr förflytta den där man vill sitta...
Så fina bilder du visar!!!! Nu är kl 02.30..så bäst att gå till sängs...
Kram!!! Önskar dej en trevlig helg!!!!

http://margiholm.blogg.se

Lambergsfrua

5 maj 2012 10:55

Oj! Är du uppe mitt i natten? Jobbat kanske.
Jag har ju en laptop redan, men med åren har den blivit allt långsammare trots diverse åtgärder. Jag är jättenöjd och glad för min nya laptop, som är både stark och snabb. Jag känner mig lite som ett barn i en godisbutik;)
jag önskar dig också en trevlig helg!
Soliga kramar,
Lambergsfrua

 
Inger Rozén

Inger Rozén

26 maj 2012 19:40

Oj!Vacker banner och övriga bilder!Äntligen sommar!

http://chintohs.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards