Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 1 maj 2012

Av Lambergsfrua - 1 maj 2012 16:30

Vad menas med sommarlakan, undrar ni kanske. Finns det vinterlakan också? Njäe, det tror jag nog inte. Självklart finns det olika kvalité på lakan och därmed olika tjocklek på tyget. Sommarlakan betyder för oss bara, att vi nu använder påslakanet utan istoppstäcke. Det kan man göra när vintern har dragit sig tillbaka.


Det var alltså säsongspremiär nu och jag sov alldeles utomordentligt gott, tills jag abrupt väcktes av att Mannen i Mitt Liv slet tag i min ena arm och drog den till sig. Yrvaken försökte jag dra den tillbaks. Det är ju trots allt min arm...  Förvånad slog han upp ögonen, sansade sig och bad om förlåt. Han hade drömt att någon försökte föra bort mig och han skulle rädda mig från det. Fullt acceptabel förklaring. Inte kan man bli arg över en så sån gentlemannagest - fast det dröjde ju en stund innan jag somnade om igen under mitt sommartäcke.



Vi stavtravade nästan två timnmar idag och njöt av sol och vårväder. Nere vid älven på Norrstrand hade det tydligen varit fest i går kväll. Jag är nästan säker på att det handlar om yngre människor.


Trist bara att man inte orkade plocka ihop efter sig och ta med resterna därifrån. Tomma flaskor, burkar, plastpåsar och diverse förpackningar blir nu ett eldorado för kråkor, kajor och skator att laborera bland och på så sätt sprida över en ännu större yta. Vinden gör ju sitt till också. Man kan ju undrar vem de har tänkt ska plocka upp efter dem - deras mammor kanske?



Vi njöt ändå av allt det fina som finns i naturen nu. Japanska körsbärsträd med stora klasar av rosa blom finns på Engholmsgatan och bakom syns gul ginst lysa i solskenet.


En liten vit fjäril fick vi syn på i gruset vid Lambergskanalen. Vet inte vilken sort det är. Har googlat men hittar bara kålfjäril som den liknar - men det är väl lite för tidigt för den. Någon som vet? 


Önskar er alla en fortsatt härlig vårdag!

Solig kram,

Lambergsfrua   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards