Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 7 maj 2012

Av Lambergsfrua - 7 maj 2012 14:27

I går morse gick en stormaskin mycket långsamt framåt på gång- och cykelvägen längs vår gata.  Några  meter bakom kom en liten smidig sopmaskin från Texas Åkeri. Vad höll de på med? Gatusopningen är ju redan klar.


.
Mellan gång- och cykelvägen och gatan finns en "rabatt" med stenar. De rengjordes nu efter vinterns grus (flera vintrars?) grus och gammalt gräs.



Det tog sin rundliga tid men så blev det bra också. I dag har de fortsatt längre bort, så nu är det inte bara polen som täcker våra parkerade bilar...



Jag vet inte bd den här blomman heter, men tror att det är någon form av saxifraga. Hur som helst tycker jag att den är dekorativ. Nähä, nu har jag googlat på den och växten heter hjärtbergenia.


 
Närbild av blommorna. Jag gillar verkligen färgen dessutom. 



Så här långt hade häggen kommit hos oss i går. Snart täcks häggbuskar och -träd med moln av vita doftande blommor. På min barndoms gata i Stockholn växte en stor hägg, som vi ungar nosade på och

nöp en och annan blomklase från, tog med hem och satte i ett glas vatten. - fast de vissnade tyvärr alldeles för fort.


I kväll har vi styrelsemöte i vår brf men hoppas hinna hem till Morgan och Ola-Conny gör Tokyo osäkert.
Många ondgör sig över dem och deras småtafflighet, men det finss mycket gott humör i programmen, inga elakheter och deras kommentarer känns äkta.


Önskar er alla en bra fortsättning på dagen!

Varm kram,
Lambergsfrua   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards