Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 13 februari 2013

Vargar och Indianer

Av Lambergsfrua - 13 februari 2013 13:15

Jag är inte någon större fantast, när det gäller att se olika sporter på TV, däremot gillar jag att se t.ex tennis och hockey live.


I går ringde Barnbarnet och erbjöd oss två biljetter till hockeymatchen samma kväll mellan Färjestads Vargar och Frölundas Indianer. Han hade vunnit dem i en tävling hos närbelägna ICA-butiken Hagahallen.

Han hade ingen lust att gå och inte heller hans pappa. Självklart tackade vi ja!


Här i stan har vi det så bra förspänt, att vi inte behöver ta bilen till Löfbergs Lila Arena - LLA kallad. Det är tufft att hitta en parkeringsplats och köerna därifrån kryper fram och är långa som Midgårdsormen.


"Hockeybussar" kör från olika delar av stan och kranskommunerna till arenan en timme före matchstart och går tillbaka en kvart efter slutsignalen, allt till ordinarie biljettpris. Förnämligt!


Vi fick bra platser, men hamnade bedvid några frölundaiter. De var obehagligt hånfulla, när FBK missade målchanser. Jag har den största förståelse för att man håller på sitt lag och vill heja fram det till seger, men har väldigt svårt för osportsligt uppträdande. Nu fick Frölundas Indianer smisk till slut. Heder ändå åt våra bänkgrannar för att de applåderade det vinnande laget. Snyggt!


Jag fascineras av den oförtrötterliga hejarklacken The Wolfpack, som håller igång hela matchen. De sjunger Färjestaaa, Färjestaaa, Färjesta, Färjesta, Färjestaaaa på en melodi med tre toner. De viftar med flaggor, de dunkar på trummor och viftar med armarna. Det blir en härlig stämning, men jag tycker de borde vara minst lika trötta som hockeyspelarna, när matchen är slut. Hesare om inte annat. 



Här är det gråväder idag, så jag avslutar med lite uppiggande "ögongodis" från Las Canterasstranden i Las Palmas.


Varm kram,
Lambergsfrua, som önskar alla en bra dag   


 









 
 
soffie

soffie

13 februari 2013 19:49

å jag har suttit å läst dina inlägg om Gran Kanaria å va vackert det var å vilket väder ni hade, mina föräldrar åkte i onsdags å blir borta i 2 veckor men de bor i Playa Ingles, härligt:) jag åker till Fuerteventura om 1,5 vecka härligt, vilka fina bilder du visade från er semester, må gott

http://www.soffie69.blogg.se

Lambergsfrua

13 februari 2013 20:58

Tack snälla Soffie! Två veckor i Playa Ingles låter härligt och jag förstår att du ser fram mot din vistelse på Fuerteventura. Bättre sportlovsresa kan man väl inte ha ;)
Varm kram,
Lambergsfrua

 
Anita

Anita

14 februari 2013 08:28

Det blev vinst för Färjestad ... Det behövdde jag inte ens kolla för det finns en "liten gumma" som alltid talar om när Färjestad vinner, i sin FB och skulle det bli förlust så står det ingenting. Förr höll jag på Leksand eftersom jag är där uppifrån men idag kollar jag helt naturligt hur det artar sig för HV71 men är väl ingen hocheyfantast, om man säger så ...
Kul att gå nån gång och i all synnerhet om man blir bjuden.
Bra kommunkation till Arenan är inte fel. Jag vet hur det är att snirkla sig fram när man skall hem ... fy !!!
Tack för trevlig rapport från kvällen ni fick med Färjestad!!
Ha en härlig Alla hjärtans dag ni två!!
Stor kram från mej !!

http://resenarskan.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

14 februari 2013 14:16

Vi har ju haft sån tur att de gånger vi varit och sett hockey live har Färjestad vunnit ;) He he, klart jag inte behöver sprida ut, när FBK går på pumpen. Vinster är det som räknas. Jag är inte heller någon hockeyfantast, men lite kul är det ändå att följa Värmlands stolthet. Förstår att du hjärtat mest hos Leksand, men följer HV71, eftersom du bor i närheten nu. Det är naturligt.
Ja du, hockeybussarna är en välsignelse. Synd att det inte finns samma möjlighet under andra evenemang på Löfbergs Lila Arena. Minns när vi skulle se Joe Labero & Robert Wells Show. Då tog vi bilen och fick parkera säkert en km från LLA. Det var fullt överallt.

Ha en riktigt fin Alla Hjärtans Dag ni också!
Varm kramen,
Lambergsfrua

 
Ingen bild

Sonen

14 februari 2013 13:53

Väl talat. Jag vet inte om du är medveten om det men du har ett fint skriftspråk med ord, uttryck och omskrivningar som känns helt nya, åtminstone för mig. Som till exempel "obehagligt hånfulla". Det säger väldigt mycket, ändå har jag inte hört det förr. Så'nt gillar jag, tack :)

Insåg här om dagen att jag själv förmodligen gör likadant. Jag skriver just nu en novell och ser att jag använt ordet "sorgslagen". Även om om min hjärna förmodligen tänkt "grief stricken" måste jag säga att jag gillar ordet. Det är kul med texter, eller hur ;)

Kram

Lambergsfrua

14 februari 2013 14:21

Tack Vännen! Det har jag faktiskt inte tänkt på. Allt som har med hånfullhet att göra är ju obehagligt, så orden föll sig naturliga.

Sorgslagen tycker jag är bra ord - starkt. Det är ju så att när man drabbas sorg, känner man sig ofta helt nedslagen - både bildligt och bokstavligt.

Kul att du är igång med en novell - och ja, det är kul med texter :)

Stor kram,
Ma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards