Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 16 mars 2013

Hoppsan!

Av Lambergsfrua - 16 mars 2013 11:30

Tiden rusar iväg och plötsligt inser jag, att det bara är dryga veckan kvar till påsk! Jag har svårt och tänka mig, att det hinner blir en påsk i vårens tecken - men jag hoppas förstås.


Det innebär också att det bara är dryga veckan kvar till Barnbarnets födelsedag, något som självklart måste firas. Han får nog något mer än det traditionella påskägget.  Eftersom vi tycker det är roligt att ge något, som han verkligen vill ha, har vi bett om en önskelista. Där finns vettiga saker och däribland en del tekiska prylar, som vi inte ens visste vad det var. Nu har vi utökat både vårt ordförråd och vår kunskapsbank...*skratt*


I går hade vi trevligt besök på vår balkong. Nej inte Dottern och Svärsonen utan en granne och hans mamma från Östersund. Hon har just köpt en bostadsrätt i föreningen och ville förstås prata lite om flytten hit. Spännande!


 

Dottern är i Trysil den här helgen och åker skidor tillsammans med arbetskamraterna. Jag hoppas det är lika fint där som på fotot från Sunne.



Svärsonen är inte det minsta avundsjuk. Han är bara innerligt tacksam att slippa ge sig ut i snö och kyla och mest av allt att slippa göra det med hala plankor fastspända på fötterna. Han föredrar sol och värme på en strand.


Det ser ut som att solen ska kunna ta sig fram genom molnen idag, men inget är säkert. Det är bara några minusgrader, så lite "stavtrav" efter lunch känns helt rätt.


Hoppas ni får en skön och trevlig dag!

Varmn kram,

Lambergsfrua   

 
 
Ingen bild

Ditte

16 mars 2013 12:39

Här är det faktiskt plusgrader..en halv i alla fall! Ut vet jag inte om jag tar mig idag , gillar inte vädret. Påsk tillbringar vi i Köpenhamn hoppas innerligt på lite vår då...

Lambergsfrua

16 mars 2013 22:24

Jo, det blev nån lite ynka plusgrad senare, men det gjorde ingen större skillnad. Köpenhamn om ca 10 dagar kan nog vara bra. Det ligger ju på betydligt sydligare breddgrader än Karlstad;)
Varm kram,
Lambergsfrua

 
Suss

Suss

16 mars 2013 16:54

Här var det riktigt roligt att läsa ikapp och ett och annat tips fick jag också. Kanske dags att byta diskmedelspump i köket och får det enhetligt, de var jättesnygga.
Vi har inte heller tillstymmelse till vår här ute på landet. Vi bor ju vårt första år här och vet inte hur det brukar vara, men de andra bofasta jämrar sig och tycker det är jättejobbigt. Tur för oss kan man säga, att det är första vintern här. Ha det bra!

http://leontina.blogg.se

Lambergsfrua

16 mars 2013 22:27

Kul att du gillar min diskmedels- och tvålpump. Vi är faktiskt jättenöjda med dem, fast MiML hade ingen aning om att han ville ha sådana *garv*.

När man kommer flyttande till en ny plats har man inget att jämföra ed vädermässigt och det är lite spännande. Hoppas nu att den här vintern tar slut snart - mycket snart ;)
Varm kram,
Lambergsfrua

 
Ingrid

Ingrid

16 mars 2013 21:22

Ja, nu är det snart påsk!
Det är en intensiv tid den här andra halvan i mars. Och nu börjar det dessutom bli hög tid att fundera på om man ska ta och baka något till helgen.
Här har varit strålande vackert väder hela dagen och jag gick en lång skön promenad efter lunch.
Ha en fin fortsättning på helgen!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Lambergsfrua

16 mars 2013 22:30

Jag har inte riktigt hängt med i svängarna. Jag visst ju att påsken är tidig i år, men mars har gått så fort.
Någon bakning blir det inte hos oss utom matbröd, eftersom både MiML och Dottern har diabetes.
En underbar dag här också. Det gäller att ta vara på solskenstimmarna ;)
Varm kram,
Lambergsfrua

 
Anita

Anita

18 mars 2013 18:25

Åhhh fy, vad nyfiken jag blir på det nya ordet i ordförrådet och utökat Kunskapsbanken ... men förmodligen minskat bankkontot (hihihi). Det är roligt med födelsedagar. Vi har våran Josef som fyller den 20 mars. Han blir myndig och skall köpa sig en bil nu och hälsa på mormor lite oftare ;)Som sagt .... det är kul med födelsedagar.
Ha en bra kväll vännen!!
Stor kram från mej !!

http://resenarskan.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

18 mars 2013 22:45

Det där nya ordet i vår kunskapsbank berättar jag inte förrän efter födelsedagen, annars avslöjar jag ju presenten ;)

Bra tanke att Josef önskar saker som för honom närmare er. Vår Erik önskar saker, som han kan använda iväg från oss...;)

Hur som helst jag gillar födelsedagar,både den egna och andras.

Varmaste kramen,
Lambergsfrua

 
Ingen bild

Sonen

19 mars 2013 17:14

Fina påskkycklingar i rubriken och tjusig bild från Trysil. Är det Maria som tagit den eller har du varit där uppe i backen och travat själv? Just nu sitter jag med fleecetröja och tofflor, och känner inte för att sticka näsan utanför ytterdörren igen. Påsken hade jag som vanligt helt glömt bort (jag brukar lägga märke till semlorna och påskmusten som dyker upp i butikshyllorna men det är också allt) men systersonens födelsedag står som tur är i väggalmanackan ;) Man borde ge honom något bra inför resan men jag får nog inte ihop det. Han tycks för övrigt vara bra utrustad redan, som tur är.

Kram

Lambergsfrua

20 mars 2013 12:53

Det vackra vinterfotot är taget av Barnbarnet eller Dottern tagit vid besök i Sunne. Jag tycker det en härlig vinterbild. Hon var väldigt nöjd med besöket i Trysil, men jag har inte sett några foton - än. Pappa och jag har bara varit i Trysil på hösten för att njuta av de fantastiska färgerna.
Ja du, det här vädret inbjuder inte till utevistelser i någon större utsträckning. Här har det snöat lite lätt till och från under förmiddagen. Man kan i alla fall glädjas åt att det är vårdagjämning :)
Vi kommer inte att göra något särskilt i påsk, mer än att vi är bjudna till Öhrnboet på långfredag för att fira födelsedagen - och ja, Barnbarnet är mycket väl rustad för sin resa ;)
Stor kram från oss båda,
Ma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards