Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 22 mars 2013

Städning av skrivbordslådor

Av Lambergsfrua - 22 mars 2013 16:15

Jag började städa mina skrivbordslådor igår - lite mer noga än förra gången, som i och för sig inte kändes alltför avlägsen. Det är märkligt hur fort det samlas en massa "diversesaker" i dessa lådor, allt från kontorsmaterial till diverse eletroniksladdar.


Längst ner i en låda hittade jag dagboksanteckningar från en ögonoperation, som  jag genomgick 1978 - och blev sittande. Det är 16 A4-sidor skrivna på reseskrivmaskin och trycksvärtan har bleknat med åren. Sedan jag scannat bladen och fixat lite i photoshop blev texten i alla fall läsbar.

Lustigt nog kändes det, som att jag tjuvkikade in i en annan persons dagbok. Dels hade jag glömt mycket av vad som hände före och efter ingreppet (som blev flera) och dels har tydligen mitt skrivande förändrats. Texten kändes inte som jag, fast jag kan inte riktig beskriva vad det beror på. Kanske jag inte är lika bunden av grammartik och kommatecken längre. Idag känns det nog viktigare för mig, att texten ska kunna upplevas som personlig.

Nu är det i alla fall ordning och reda i mina lådor - och så har jag en bunt elektroniksladdar, som jag inte vet om jag behöver. Jag får nog ta ett allvarligt snack med käre Barnbarnet om detta   

Mannen i Mitt Liv sitter och kollar på bilder från vår resa på Island för ett par år sedan. Fantastiska naturscenerier och sköna varma bad.


Jag vill gärna visa en  av mina absoluta favoritbilder därifrån. En välgjord vitmålad grind vid gångvägen - men inget staket... Menar man kanske att grinden är markering för en tomtgräns och staket kanske inte behövs då? Hur har man tänkt? Visst är det fantasieggande!

Önskar er alla en fin fredagskväll!

Varm kram,

Lambergsfrua   


 
 
Ingrid

Ingrid

22 mars 2013 17:25

Mycket sladdar och don blir det. Jag har en hel stor kasse med diverse sådant i förrådet. Jag har ingen aning om ifall jag kommer att få användning för dem, men troligen inte.
När det kommit modem och annat från Telia, så skickar de ofta med dubbla uppsättning av kablar av någon konstig anledning och scartkontakter vet jag inte hur många jag. Jag kanske skulle ta och lägga in en annons på Blocket och försöka sälja dem??

Det var verkligen en märklig grind!

Ha en fin fredagskväll!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Lambergsfrua

22 mars 2013 18:49

Då känner du som jag, Ingrid. Jag vet inte alls om jag behöver dem (tror jag inte) eller vad de ska användas till. Jag hoppas kunna bli av med de flesta efter att ha konsulterat Barnbarnet. Blocket - hm, ingen dum idé ;)
Varm kram,
Lambergsfrua

 
Yvonne

Yvonne

22 mars 2013 17:42

Vilken underbar bild! Jag gillar verkligen sådana! Jag behöver städa efter mig då och då (sambon har inga onödiga saker), fast jag har inget i skrivbordslådor, men en slags öppen låda i köket, där ligger en massa (onödiga) grejor. En del nödiga också, för all del, som pennvässare och en kompass och en gammal klocka och...ja. Jag har kvar gamla almanackor sen länge sen, och ibland undrar jag om det verkligen är jag som skrivit i dem :O Och gamla brev som jag har skrivit (och fått tillbaka av personen som fick dem), hahaha!

http://www.yvonneeblogg.blogspot.com

Lambergsfrua

22 mars 2013 18:51

ha ha ha! Jag har också fått tillbaka brev, som jag skrev nån gång på 60-talet och jag skulle inte ens anat att jag var avsändaren om det inte så tydligt framgick.

Onödiga saker var fler än nödiga saker i mina lådor och det känns skönt att ha rensat - men det finns andra lådor att ta sig an;)
Varm kram,
Lambergsfrua

 
Loka

Loka

23 mars 2013 17:52

Det är mycket som ligger i lådorna när man väl börjar rota runt. Letade igenom ett viktigt papper för ett tag sedan och hittade allting annat utom det jag sökte! Vilken nostalgi tripp det blev..

Grinden var sannerligen fantasiretande. Vilken underbar färd man hamnar på, tusen tack vännen.

Ha en fortsatt skön dag
Kram!

http://norrglimtar.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

23 mars 2013 18:32

Ja men visst är det så, Loka. Man sparar på sig och gömmer undan, för man vill inte göra sig av med olika saker - och så minns man inte längre vad som finns där. Att rensa tar alltid längre tid än man tänkt sig, för det dyker hela tiden upp oväntade saker ;)Hoppas det du hittade var trevlig läsning:)

Tanken med en där grinden fattar jag fortfarande inte och det är i och för sig spännande.

Önskar dig och pojkarna en trevlig helg!
Varm kram,
Lambergsfrua :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards