Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 4 juni 2013

Sommarstiltje

Av Lambergsfrua - 4 juni 2013 15:30

Nu när dagarna är långa och kvällarna ljusa, lockas jag mer av den ljuva blomstertid i naturen än av att sitta framför datorn. Därför kommer jag bara att skriva inlägg, när andan faller på. Jag räknar förstås med att lägga ut några foton från den resa, vi ska göra i södra England senare i sommar och troligen också från eventuella utflykter här omkring - men för övrigt blir det nog tunnsått. Tror jag i alla fall ;)


 
Jag hoppas att ni inte glömmer mig för det. Jag kommer i alla fall att byta header lite då och då - även om jag inte skriver något   

Jag önskar er alla många fina och soliga dagar i sommar!
Varm kram,

Lambergsfrua   

 
 
Yvonne

Yvonne

4 juni 2013 18:57

Jag sitter inte inne framför datorn mer än nödvändigt nu heller...internet har jag ju i mobilen och kan kolla nödvändiga saker som fb och sånt där! Fast vi får se hur det går med vår resa nu...det har ju regnat rejält där nere dit vi ska och Donau har svämmat över...men det är ju några veckor kvar! Håller tummarna...

http://www.yvonneeblogg.blogspot.com

Lambergsfrua

5 juni 2013 13:20

Ja, mobilen är utmärkt för sånt, bara det att min skärm är så liten att jag tycker texten blir plottrig - och förstorar jag den blir det inte så många ord att läsa och jag får dåligt sammanhang.

Vad gäller er resa ser det väl lite dystert ut just nu, men vi håller tummarna för att resa genomförs. Jag håller tårna också för säkerhets skull;)
Varm kram,
Lambergsfrua

 
Ingrid

Ingrid

4 juni 2013 21:56

Inte glömmer vi bort dig ska du tro! Ta du lite sommarledigt med gott samvete. Man ska ju bara blogga när man tycker att det är roligt och något tvång ska det absolut inte vara.

Varm kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Lambergsfrua

5 juni 2013 13:21

Tack Ingrid!
Nej, något tvång känner jag inte, men jag tycker inte jag har så mycket att skriva om just nu - och annat lockar mer. Men jag återkommer, var så säker :)

Varm kram,
Lambergsfrua

 
Ingen bild

Anita Fridén

5 juni 2013 11:38

Inte glömmer vi bort dig heller. JAg har gjort lika dant för jag tycker att man måte pausa ibland och koppla bort det där med bloggandet som faktiskt tar tid. Innesittande är inte kul på sommaren .... (om det inte smattrar och regnar förståss)

Ser fram emot dina resereportage framöver och det tror jag samtliga dina bloggvänner gör ...
Ha det nu riktigt gott och skönt och njut av stunden "här och nu" och vet att du är välkommen tillbaka här när du känner för det.
Stor kram skickar jag dig goa Lambergsfrua !!!

Lambergsfrua

5 juni 2013 13:24

Tack snälla!
Om det blir regn sätter jag mig antagligen med bloggen, men jag hoppas ju att det ska bli en fin sommar ;)

Reserapporter kommer naturligtvis. Då har jag ju något annorlunda att berätta och det tycker jag är roligt.

Ha det gott!
Varma kramen från mig,
Lambergsfrua

 
Ingen bild

Sonen

15 juni 2013 13:22

Är det månne en förgätmigej som du plåtat här? Det passar ju i så fall förträffligt med budskapet i din text ;)

Kram

Lambergsfrua

15 juni 2013 13:45

Japp! Det fanns en tanke med det ;)
Stora kramen,
Ma

 
Ingen bild

Sonen

16 juni 2013 21:51

Som sagt, mycket fiffigt ;)

Lambergsfrua

17 juni 2013 12:07

Tack snälla!
Soliga kramar från oss båda,
Ma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards