Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 16 januari 2014

Av Lambergsfrua - 16 januari 2014 21:39

I flera veckor har vi (Mannen i Mitt Liv och jag) helt egoistiskt glatts åt den uteblivna vintern eller i alla fall den uteblivna snön. Natten mellan senaste fredag och lördag ändrades förutsättningarna helt och snön började dala ner. Vissa stunder har det varit uppehåll med solglimtar, men mestadels har det snöat och snöat och snöat. Små lätta flingor, som ändå blir en hel del när de samlas på marken - eller på bilar eller andra förmål utomhus.

 

I eftermiddags såg det ut så här utanför vår port. Den cykelsadeln ser något kylslagen ut, tycker jag.   

Bänken där ser inbjudande mjuk och behaglig ut, men jag tror att jag avvaktar några månader med att slå mig ner...


Framskottad bil bredvid orörd bil och renskottat p-plats. Den där igloon får nog stå kvar på sin plats ännu en tid.


Vi var framme vid återvinningen med tidningar och plast - men det var inte helt lätt att hitta rätt container. Tur att plastremsan visade var plasten skulle placeras. Genom att kika in i hålen på containrarnas sidor fick vi i alla fall rätt saker på rätt plats.   

Just nu snöar det inte, men SMHI utlovar mer snö hos oss. Det är nog så, att all den snö vi borde ha fått tidigare i vinter, den kommer vi att få nu under de få månader som återstår av vintern.

Go'natt alla bloggvänner och sov gott.

Varm kram,

Lambergsfrua   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards