Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 13 april 2015

Av Lambergsfrua - 13 april 2015 17:10

Det var lite växlande väder igår med ömsom sol, ömsom moln och en lite skvätt regn dessutom - och kyliga vindar. Ett typiskt aprilväder med andra ord.


Under den där soliga perioden promenerade vi tillDottern och Svärsonen för att lämna tillbaka läckert blå gardiner, som tyvärr var alldeles för korta för oss. I gengäld fick vi söndagens Expressen och några förpackningar med frysta "surkörsbär" och päron. 


I en trädgård fick jag syns på gulsippor, som inte är så vanliga hos oss. Jag gillar ju gula blommor, men jag föredrar nog den vita sippan trots allt.

  
Den hårda vinden i lördags blev lite för mycket för deras påskliljor där på altanväggen, men jag tycker att det ändå blev ett vackert skuggmönster av dem.

 
Drinken "vargtass" känner väl de flesta till, men vargblod på flaska är kanske inte lika känt... Nä, jag skojar förstås. 

Lupi Reale är ett ekologiskt vin från den italienska provinsen Abruzzerna och har fått högsta betyg av amerikanska vinkritiker. Vingården ligger delvis i en nationalpark, där vargar strövar fritt - därav namnet som är italienska för "Verkliga Vargar." Mannen i Mitt Liv, som föredrar rött framför vitt, var mycket nöjd med vargen.

 
Våra promenader till och från Dotterns och Svärsonens hem tar lite längre tid än vanligt så här års, då det börrjar blomma och grönska lite här och var. Jag måste bara stanna och fotogafera.

 
På staketet bredvid en brevlåda hängde den här söta plåtkorgen med bellis. Favoritfärger för mig - och Barnbarnets favoritblomma.

 
Och hemma vid vår port har den fina lilla maskrosen vuxit sig rikigt stor och stark. Få se om den rycks bort, när fastighetsservice snart börjar med gräsklippningen...

Som ni kanske har sett i mitt förra inlägg, har jag förundrats över den flitiga bloggbesökaren från Redmont, Washington, USA. Jag är lite nyfiken på om det är fler, som är föremål för den personens intresse?

Varm kram,

Lambergsfrua   

 

Av Lambergsfrua - 13 april 2015 13:00

I have a frequent visitor here from Redmont in the state of Washington. Of course I enjoy having visitors, but these visits are so frequent that it surprises me. And it also makes me curious - as well as a little bit suspicious.

 
You, my frequent visitor is reading what I write today, what I wrote yesterday, last week, last year and also back in time. What is it all about? 

If you, my frequent visitor from Redmont, Wa., is so interested in what I write about my daily life, I would love to know why. Please write a comment and please let me know who you are! I repeat PLEASE!
Kind regards.
Lambergsfrua   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards