Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 15 april 2015

Av Lambergsfrua - 15 april 2015 16:01

När Mannen i Mitt Liv skulle ner till Vårdcentralen för kontroll idag, lämnade vi stavarna hemma och tog en promena dit. Jag hade med mig ett korsord, så jag hade inga problem att fördriva tiden medan han blev "kontrollerad." 

På hemvägen blev vi omkörda av två ambulanser, två brandbilar och en polisbil, som svänmgde in mot Herrhagen. Vi vet inte vad som hade hänt, men det kändes skrämmande med en så stor insats. Vi såg eller kände ingen röklukt i alla fall.

 
När vi gick på bron över Tjärnen fick vi se en röd båt på avstånd. Vi trodde först att det var "Roddaren" som bytt sin gröna båt mot en röd, men när den kom närmare såg vi att var en"fiskejolle" - som en liten uppblåsbar katamaran, kan man säga.

 
Och sedan såg vi flera fast inte riktigt lika stora. Jag vet inte vad de där farkosterna kallas. De mindre påminner om en badring modell större. Jag antar att botten är formad som två byxben där fiskaren sticker ner sina ben. På så sätt kan han/hon snabbt ta sig fram på/i vattnet. Kan man kanske kalla det en variant av trampbåt.

 
Häromdagen var två mammor med sina små barn nere vid Tjärnen för att mata änderna. Nu är det så, att minsta lilla ätbara som kastas på land eller i vatten uppmärksammas av måsar och låt mig säga at de är bra mycket snabbare än de sävliga änderna. Barnen verkade lite rädda för de närgångna måsarna - men det var nog spännande också.

 
Sen vill jag gärna visa den läckra solnedgången för några kvällar sedan. Det var lite soldisigt och vi kunde njuta av två solar - en uppe på himlen och en nere i det blanka vattnet.

I går var vår vän R här på räkor med tillbehör och ikväll kommer Dottern och Svärsonen hit för att njuta av räkor med tillbehör. Mycket räkor blir det för MiML och mig  - men det är så gott att det kan ätas ofta.

Varm kram,
Lambergsfrua   




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards