Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 19 juli 2009

Attans Fruntimmersvecka!

Av Lambergsfrua - 19 juli 2009 14:07

Nu är det precis som det ska vara i Fruntimmersveckan. - änglarna gråter så marken blir vattenfylld och naturen grönskar.


Det var verkligen roligt att träffa Dottern med familj i går. Någon middag för dem blev det inte. Den får bli i morgon i stället. Men det blir inte sill och potäter, som Skogsfru'a på Dal föreslog, för Svärsonen gillar inte sill. Hur nu något sånt är möjligt;) Men blå duk blir det och gula blommor. Och så en s.k "planka" fylld med olika kött och olika frukter.


De hade för mycket jetlag i kroppen och var helt i olag med mattiderna. Men de bjöd över oss på ett glas vin för att få prata. Vi bor bara 10 - 15 minuters promenad från varandra. Och om vi pratade! De hade mycket att berätta, förstås - och så hade de med sig presenter till oss! Ett mycket sympatiskt drag, som bör uppmuntras *fniss*. På bilden ser ni Barnbarnet nästan somna vid bordet framåt åttatiden...


Nu sitter vi här och väntar på våra gäster, som varit i Dalhalla och lysnnat på Malena Ernman. Vi antar att det var en enastående upplevelse, med den fantastiska akustik, som erbjuds i Dalhalla.


Ha en fortsatt skön söndag alla go'a besökare!



 
 
Ingen bild

Maria

19 juli 2009 15:04

Kul att ni kom över! Jag somnade som en liten gris framför Tv:n vid niotiden och pallrade sen mig upp till sängen o sov ända till nio i morse. Skönt!

 
Berith

Berith

19 juli 2009 15:29

Härär det idel solsken...så jag skickar lite till er =)
Va , sill som är så gudagott !! =)
Presenter...precis som det ska vara..fattas bara annat ;D
Ha en trevlig afton och kväll !!
Kramen ! =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
anna

anna

19 juli 2009 17:53

åh, är et fruntimmersveckan som börjat nu, så bra att man läser bloggar, då får man veta det mesta! ha en bra dag!

http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan

 
Anki N

Anki N

19 juli 2009 18:25

Se så, är det dax för fruntimmersveckan igen..*ler*, ja jag tycker den där veckan är lika de andra. De finns mycket konstigt som ska firas eller uppmärksammas i vår almenacka. Hoppas allt är bra för övrigt o att du får en ny fin vecka.
Kramiz Anki N

http://www.herrnilssonsfru.blogg.se

 
Ulla is back in town

Ulla is back in town

19 juli 2009 19:57

Hej,Nu e jag Tillbaka o jag tog med mig Brian hem också=)
Visst va den bra=)
Ja bilden som jag har, tyckte jag var så söt att jag inte kunde låta bli.
Ha det gott
Ulla o Brian

http://ladyinblue.bloggagratis.se

 
Ullas back...

Ullas back...

19 juli 2009 20:02

Ja visst är de coola de här taxin(a) säger man så? De väntar i långa banor utanför Piccadilly station inne i M.City Men de finns ju andra också men dem ringer vi efter när vi är hemma. Brian vill inte att vi ska haffa nån bara sådär. Det är väl inte tryggt kan ja tänka. Ja visst skulle vi haft sådana här också=)
Ja den ena katten ser lite grym ut de har du rätt i. Men de ser bra roliga ut.
Ha det gott
Ulla o Brian

http://ladyinblue.bloggagratis.se

 
Calma

Calma

19 juli 2009 21:26

hej där,
tack snälla du för komplimangen,jättekul,
ja,jag tycker om att ta alla sorters bilder,min man skrattade lite när jag tog kortet på min fot klädd i sommarblommor,
tycker själv den blev lite festlig faktiskt,

ja du,d e så sant, d e ju fruntimmersveckan,d hade jag prec glömt bort,

ja du min fot o min tå,det börjar bli lite tjatigt,men jag får väl smycka den med blommor,
hittade ju skor,men nu e den svullen igen o ond,så jag kan ej "gå in dom",hmm,
men komemr dag kommer råd,heter d ju,
ha d bäst,
kram Calma:=)

http://calma-s.bloggagratis.se

 
stinalill

stinalill

19 juli 2009 22:43

Vad skönt att ha dom hemma igen! Förstår att det fanns mycket att ta del av - kul!! Åh jag blir så nyfiken på presenterna.... Presenter från Florida - vad kan det vara....

Att lyssna på Malena i Dalhalla måste ha varit härligt! Hoppas dom slapp regn bara. Men å andra sidan finns det ju regncaper att köpa för en billig penning. Så man kan njuta ändå...

Sov gott och vakna torrt - kan man hoppas!

http://www.stinalill.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

20 juli 2009 18:16

Vad behändigt det låter Ulla, att ta Brian med sig hem! Ha det så trevligt tillsammans i regniga "Sviden".
Kram!

http://lambergsfrua.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

20 juli 2009 18:18

Stinalill: våra gäster hade tur med vädret i Dalhalla och Malena var helt fantastisk. Hon avslutade med att simma över vattnet från scenen till publiken för att signera skivor!!!
Häftig dam!
Kram!

http://lambergsfrua.bloggagratis.se

 
lambergsfrua

lambergsfrua

20 juli 2009 18:22

Stinalill: jag glömde ju det där med presenterna. MIML fick en lite flaska whiskey, kokta jordnötter på burk(!), sockerfritt godis och lite annat smått och gott. Jag fick bl.a smink *det behövs nog för att restaurera fejset!* och tre verkligt snygga tröjor. Foto kommer så småningom.
Kram,

http://lambergsfrua.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

20 juli 2009 22:03

Skönt att få hem sina nära och kära, då slipper man oroa sig, nu vet du vart dom finns.
Kramen

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Calma

Calma

20 juli 2009 22:43

hej där vännen,
tack snälla för inlägg,
ja d var en toppendag trots regn o allt,
o ändå skönare att komma hem o in sen,
gillar när d blir lite om o kring,sas,
som att äta när det regnar som d gjorde,m m

ha d bäst,

kram från Calma:=)

http://calma-s.bloggagratis.se

 
Berith

Berith

21 juli 2009 08:06

Tittar in och önskar dig en bra dag!
Kram =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lowa

21 juli 2009 22:30

Ljuvligt att få umgås lite med barnen! .. och hoppas gubben din fått ny energi nu efter operationen. Kram

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

22 juli 2009 09:42

Det är väl en myt att alla svenska kryper ur skinnet för lite sill i dill;) Plankan låter helt okay men nu är det vardag igen och var är du!?;)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Peter

23 juli 2009 10:10

Nu fick jag äntligen en anledning att kolla upp varför den kallas för fruntimmersveckan, som den kallas både i Sverige och Finland.

Svaret är, att nästan bara kvinnliga namnsdagar firas. Undantaget är Fredrik den 18 juli (i Finland lyckas man klämma in hela 32 kvinnonamn denna vecka).

Veckan är historiskt sett mycket regnig. Helt regnfria fruntimmersveckor har i modern tid bara inträffat 1901, 1947, 1955 och 1959. Det sistnämnda får nog tas med en nypa salt. Jag har bott i Göteborg sedan 1995 och kan inte påminna mig en helt regnfri vecka under denna tid ;D

/ Kram

 
Yvonne R

Yvonne R

23 juli 2009 12:11

Tittar in och önskar dig en härlig torsdag!!
Kramar

http://yvonne.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards