Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 7 mars 2010

GRATTIS!

Av Lambergsfrua - 7 mars 2010 15:01

Idag hissar vi flaggan för vännen Tompa som fyller år!


Vi önskar dig en fin dag med presenter, tårta och blommor.

 

 

Av oss får du en hel bunt färgglada krokus.


________________________________________


Nu har vi lämnat av Peter vid Göteborgståget efter några trivsamma dagar tillsammans med honom Maria, Pelle och Erik.


I går bjöd vi på middag här. Vi lyckades klämma in oss alla sex på balkongen för ett glas vin med lite nassel (smått tilltugg) före maten.


De värmande sittskydd som Maria en gång sydde till stolarna där, tyckte Peter passade bättre som mössa åt henne   


Inte förrän vid besöket i Sunne häromdagen fick Peter klart för sig, att Sunne Ski Center är samma ställe, som vi kallade Finnfallet. Där var vi ju med husvagnen på 70-talet! Fram med fotoalbum som ivrigt studerades.


"Men titta! Det fanns ju två liftar i backen redan då - fast inte lika stora. Och vår husvagn stod, där man nu köper biljetter. Så lite har det ju ändrats"


Efter maten tittade vi på Melodifestivalens Andra chansen. Ja, Erik avstod mer än gärna.    Han föredrog något annat program på sovrums-TV:n.


MiML var lycklig över att Jessica Andersson gick vidare med sin ballad.

"Näää!", utbrast ungdomarna "Det är ju sån där smörig "sista-dansen-låt" som de spelar på Finlandsfärjan". Sen förevisade Maria och Pelle hur det kunde se ut - men det fotot visar jag inte här  


Önskar er alla en skön söndagkväll.

Soliga kramar till er alla som tittar in här   




 
 
Cina

Cina

7 mars 2010 16:55

Ojojoj vilken enormt vackert foto på underbara krokus.
Ohhhh vad man längtar till VÅREN!

Förlåt att jag ej vart o hälsat på dig på några dagar!

Men nu är jag här!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
irja

irja" title="http://-Talistenbloggplatsen.se]irja[/url]" target="_blank">-Talistenbloggplatsen.se]irja[/url]

8 mars 2010 00:09

Kära Lambergsfrua ! ! !
Tiden rinner iväg allt för fort,så att jag inte hinner med det jag vill,och det är inge roligt när ryggen strejkar ,man blir så orörlig......Ser att du har haft huset fullt,trevligt när barnen och barnbarnen är på besök......Önskar dig en bra början på veckan som kommer.....Fina färgrika krokusar... KRAM IA.....

http://40 -Talistenbloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kopings-Mailis

8 mars 2010 11:22

Tittar in för att önska dig en Trevlig Internationell Kvinnodag!
Kram till en bra bloggvän från Mailis i Köping!

 
Knatten

Knatten

8 mars 2010 16:51

Häftig mössa hon fick.
Ska hälsa från min katt, Siv att hon blev glad för gratulationen. Du var visst den enda som kom ihåg henne men nu har vi gosat på henne riktigt o så ska vi köpa en Sheba till ikväll. /Knatten

http://mintradgardpaklippan.blogspot.com

 
wiper

wiper

8 mars 2010 16:58

Vilken härlig blombild. Tänk att ett sittskydd kan bli sån fin mössa också ;)

Blir nostalgisk när jag hör ordet Sunne. Härligt med en massa minnen att titta på. Ja du smaken är delad när det gäller festivalen. Jag hade velat ha Neo vidare istället för Pernilla.

Ha en fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

8 mars 2010 17:05

Ni har haft en trevlig helg kan jag förstå ;) Gillar "mössan" fniss.
Jag håller med ungdomarna hennes låt tyckte jag heller inte va så bra
Go måndag

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

8 mars 2010 17:08

Hörru !!!! Nu skrattar jag .... Trodde flaggan var hissad för oss kvinnor men det var ju Tompa som smugit sig in i kvinnodagen *fnissar* Ja, det är ju en bra dag att ha sin bemärkelsedag för det nog ingen risk att flaggorna inte blir hissade då ...
Här är soligt och grannt och det har ni säkert också ...
Tror att alla karlar gillar Jessica Andersson för jag hörde något sådant i lördags också här hemma.
KRam vännen !!! och tack för leendet du alltid ger när jag kommer hit.

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maria

8 mars 2010 17:24

Med tanke på det vackra fotot av mig i mössan är jag tacksam över att du i alla fall censurerar vissa bilder...
Kram Maria

 
Ingrid

Ingrid

8 mars 2010 18:01

En kruka med så underbara krokus kan väl vem som helst bli glad över.

Ni verkar ha haft så trevligt! Den där balkongen som ni kan sitta på den här årstiden är jag lite avundsjuk på.

Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Herr Nilssons Fru

Herr Nilssons Fru

8 mars 2010 22:04

Jaha ja, grattis till födelsedagsbarnet då...
Snygg mössa hon har..eller var det en......

haha
Kramiz Anki N

http://anki-nilsson.blogspot.com

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

8 mars 2010 22:56

Kära allihop. Cina, Irja, Köpings-Mailis, Knatten, Wiper, Yvonne, Skomakar-Lisa, Maria, Ingrid och Anki!
Tusen tack för era vänliga, go'a och positiva kommentarer!
Jag bugar och bockar och gläds åt att ni finns :)
Soliga kramar till er alla!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards