Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 5 september 2010

Sensommarsöndag

Av Lambergsfrua - 5 september 2010 12:40

Jag föredrar att säga sensommar så här i början av september, fast jag mycket väl vet, att vi är inne den första höstmånaden. I trädgårdarna blommar det fortfarande och vi har inte haft någon nattfrost - ännu. Det är väl bara en tidsfråga, för nattemperaturen har sjunkit och varit ända nere på +3 här.



På torget och i affärerna säljer man nu höstljung att plantera i krukor och balkonglådor, men jag har ingen lust att ta bort pelargonen vid vår  ytterdörr ännu. Det finns fortfarande ett par knoppar på den, som kanske hinner slå ut och glädja oss, innan frosten tar den. 


Spegelblank tjärn och lätta molnskyar. Det får allt bli en "stavning" efter lunch.

Önskar er en fortsatt fin söndag!

Soliga kramartill alla er som tittar in   

 
 
wiper

wiper

5 september 2010 14:07

Vi har också fått kallare för jag frös som en liten blå i går på festivalen. Vi har ändå inte lika kallt som hos dig.

Ja du det är lika bra att ha kvar blommorna så länge dom finns kvar att njuta av.

Ha en jättefin söndag själv vännen
varm solig kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Anita

Anita

5 september 2010 16:44

Först ska jag TACKA för Göstboksinlägget. Ja visst har vi rätt. Bort med MVH för det använder jag mig icke av. Sen så har mina pelargonier nupits av frosten så jag ser fram emot ljungen nu. Slipper vattna och ser bra ut ett tag framåt.
Gillade din bild ;-)) för jag undrade för mig själv förut om de börjat med ljungen redan och nu vet jag svaret.
Stor kramen från mig, vännen !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

5 september 2010 19:20

Då har vi haft samma temperatur, för vår stod också på +3 i morse, men grannen rapporterade att han hans gräsmatta varit vit av frost. Det är alldeles för tidigt!

Ha en skön söndagskväll!
Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Ingen bild

Kopings-Mailis

5 september 2010 20:36

Hej min vän!Ännu en helg har gått!Hösten närmar sig med stormsteg.vill inte byta ut mina kortbyxor mot långbyxor men måste väl.
Du,det är konstigt men jag kommer hur lätt som helst in och kan göra kommentarer på min blogg.
vet ej vad som hänt??Prova igen snälla...
Kram från köping och Mailis

 
Ingen bild

Kopings-mailis

5 september 2010 20:39

En liten grej till.Nu gick jag in från din blogg och skrev kommenatar till mig.Gick bra??? Kramis Mailis

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

5 september 2010 22:36

Ljung kan vara så vacker...underbart foto !
Och hösten kan vara så ljuvligt vacker med alla dess färger och vackra höstblommor.
Önskar dig också en fortsatt fin söndagskväll och fin vecka som kommer
kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Herr Nilssons Fru

Herr Nilssons Fru

6 september 2010 05:23

Hösten nja, den känner vi bara av under natten då det fuktar på lite. Här har inte tempen varit så låg ennu, var just ute nu denna tidigare morgon - så underbart ljumt o skönt. Såååå, jo jag vet de e höst men här är faktist fortfarande skööööööööön sommarvärme.
Kramiz Anki N

http://anki-nilsson.blogspot.com

 
Berith

Berith

6 september 2010 08:18

Godmorgon vännen :))
Värmen kom tillbaka hit igen...sköna dagar har vi haft och verkar få ha ett tag till , så det gäller att passa på att ta vara på dem :))
Ljung är vackert tycker jag :))
Önskar dig en bra dag , varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

6 september 2010 09:44

Höstdagjämningen är inte fören den 23 så jag hoppas att blommorna i lådor och krukor skall klara sig fram tills dess (men det är tveksamt). nätterna är kyliga, omkring +2* och en frostnatt har vi haft, det märks på några blommor. Gräsmattorna har inte växt så mycket den senaste veckan, så snart är även det ett minne blott. Ljung är en vacker blomma, numera färgade i alla kulörer, men jag föredrar den naturliga färgen och inte dom konstlade. Din bild är fin och ärlig.
Ha en fin dag / kram

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Riitta

Riitta

6 september 2010 22:23

Visst, man kan njuta av sommarblommorna så länge det går. Tids nog måste man inse att säsongen är slut.

http://riittas-ordbilder.blogglatsen.se

 
Wickie

Wickie

7 september 2010 15:45

Ljung! Vad härligt!
Det bästa med hösten är luften och färgerna! Har inte heller börjat höstpyssla i krukorna men snart är det dax. JAg gillar att tända ljus och har flera lyktor som jag placerar i krukorna ute. Härligt!
Jag gillar hösten och att kura...
Må gott!
Wickie!

http://http:motmalet.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - Tisdag 14 maj 13:24

Det är underbart försommarväder nu med sol och lagom sköna plusgrader. Eftersom det är mycket som händer i mitt liv nu, kommer jag att  fortsätta min bloggsemester. Kanske återkommer jag, kanske inte. Orsa kompani lovar ingenting bestämt...   Ha det ...

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards