Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 11 september 2010

Lugn, bara lugn!

Av Lambergsfrua - 11 september 2010 16:17

Det ska inte alls vara ill-turkos färg bakom viss text.   


Jag återkommer, när jag väl fått klart för mig hur jag ska göra   

Soliga kramar till alla som tittar in   

 
 
wiper

wiper

11 september 2010 16:32

Jag förstår inte varför du har fått turkos bakgrund på bakom dina menyrader. Jag har inget sånt alls i min blogg. Jag vet bara hur man ändrar färg på texten i menyn.

1. gå till inställningar

2. klicka sen på texten färg & utseende

3. välj sen färg och typsnitt

4. sen är du inne på rätt plats och där går du till menyrubriker som står längst ner på sidan. välj ny färg genom att klicka på den avlånga färgade etiketten där det antagligen är turkos nu. När du klickar på den så kommer en färgkarta upp och då är det bara att ändra färg. Fast jag tror detta är nåt annat fel eftersom texten är svart men det andra runtomkring är turkos.

Testa med detta så skall jag undersöka vidare.

Återkommer. Vad fint du gjort härinne, jag tycker ljung är så fint och jag torkade sånt förr och gjorde te på för det var lugnande.

Vi hörs om en stund
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

11 september 2010 18:05

Tusen, tusen TACK go'a Wiper! Du är en klippa att luta sig mot när bloggplatsen krånglar - för inte är något fel på mig inte :D
Önskar dig en härlig helg!
Soliga kramar - och än en gång tack :)

 
Ingrid

Ingrid

11 september 2010 16:34

Jag förstår att du är i full gång med höstlayouten. Fin ljung i bakgrunden i alla fall och du fixar säkert till resten också.

Ha en fin helg!
Kram Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Lambergsfrua

11 september 2010 18:03

Ja, det blir ju inte alltid som man har tänkt sig ;) NU har Wiper kommit till undsättning, så jag ska nog fixa till det hela.
Önskar dig och din Åke en fin helg också!
Soliga kramar!

 
Ailas

Ailas

11 september 2010 17:20

Ja, du... ibland är inte tekniken riktigt med oss. Jag har lärt mig att datorer ska man lära sig att lura!

Du ska se att det ordnar sig.

Trevlig lördag! Kram

http://ailas.svenskablogg.se

Lambergsfrua

11 september 2010 17:47

Tack snälla! Jag ska nog fixa det - med lite hjälp;)
Ha det gott du också!
Soliga kramar!

 
wiper

wiper

11 september 2010 18:34

Du valde färg ändå ser jag men en lila nyans som passar bättre till övriga färgen på layouten. Det blev jättefint så nu skall jag också testa för att få färg under texten. Varsågod kära du det var så lite så ;)jag är bara glad om jag kan hjälpa till än om jag inte kan allt. Jag har mitt inställt på linjer och inte färg under. Men nu blev jag nyfiken :D

Ha en härlig kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Lambergsfrua

11 september 2010 23:27

Jag var faktiskt inne både på färg och linjer och nu är jag ganska nöjd. Har noga sparat dina tips nu, så jag vet var jag kan hitta dom igen, när minnet sviker nästa gång jag vill ändra - blir väl till jul ;)
Din senaste kommentar med telefonnumret har jag inte publicerat utan sparat för framtida behov.
Än en gång tack kära vän :)
Önskar dig allt gott!
Soliga kramar,

 
Ingen bild

Maria

11 september 2010 22:22

Blev riktigt höstfint när de turkosa plattorna försvann :-)
Insåg just att det är hög tid att byta sommarkransen på ytterdörren - men det får bli i morgon!

Lambergsfrua

11 september 2010 23:24

Tack Gumman! Det turkosa var ju för sommaren och alla blommorna. Kändes helt fel tillsammans med ljungen.
Jag har bytt prästkragar-förgätmigej-dekorationen på vår dörr till lite höstlöv. har du sett hur snabbt björkarna gulnar nu?
Soliga kramar,
Ma

 
Ingen bild

Anita

11 september 2010 23:36

Ha, ha jag är färgblind för på min dator eller i mina ögon är det lila. Aha, du har ändrat till det. Fint har du gjort så nu ser man att hösten är här.
ha en go natt och en bra söndag.
Kramen från mej !!!

Lambergsfrua

12 september 2010 12:33

Ja, jag har ändrat till lila, men det gick inte alls som en dans. Det var det där med färg bakom menytexterna som jag inte fick till själv. Alltid lika snälla och hjälpsamma Wiper ledde mig rätt bland blindskären den här gången. Gäller bara att minnas till nästa gång det blir aktuellt ;) har sparat hennes vägledning...
Soliga kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards