Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 22 juni 2010

Av Lambergsfrua - 22 juni 2010 22:10

Ja, i alla fall nästan. Det är ett par småjusteringar som behövs, men det är inget som brådskar. Huvudsaken är att nya datorn fungerar.   


Många sladdar är det som ska på rätt plats och kopplas rätt dessutom.

Framåt tvåtiden måste Jakob lämna Erik ensam och åka hem. 

Medan allt på gamla hårddisken säkerhetskopierades på en extern hårddisk, kopplade Erik av tillsammans med gamla Hälgebäcker.   


 

Tanken var att delar av min gamla dator skulle flyttas över till MiMLs ännu äldre dator för att snabba upp den lite - men det funkade tyvärr inte. Mycket slit i onödan för Erik.   


OBS! det blå bandet han har runt handleden. Det i sin tur är kopplat till en sladd, som han hade fäst i elementet med en litet knipsa. Det är en jordsladd. På så sätt kan han inte få någon stöt.   


Till middag avnjöt vi matjessill med färskpotatis och gräddfil ute på balkongen. En skön stund av gemenskap - och avkoppling   


Här har vi resultatet av Eriks jobb! Jag tycker att min nya dator är en  en riktig läckerbit. I stället för XP har jag nu Windows 7. Det tar väl lite tid att vänja sig vid finesserna, som finns där - men jag har ju tid!

Och allt har blivit så mycket snabbare! Jag blir alldeles häpen, när jag inte behöver v-ä-n-t-a på varje moment.   


TUSEN VARMA TACK ERIK - vårt absoluta favorit-barnbarn!

Ja ja, jag vet, vi har ju bara ett, men vadå? Du är i alla fall favvisbarnbarnet   


I morgon jobbar jag på LBC Frakt igen. Jag önskar er alla en fin och solig onsdag.


Varmaste kramar till er alla som tittar in - och sov gott i Loppelådan, när det är så dags   

Av Lambergsfrua - 22 juni 2010 12:49

Idag blir det ett litet uppehåll i min dokumentation av Islandsresan - det är en dag kvar att berätta om. De bilderna har jag inte i min lap top.


Det är nämligen så att barnbarnet Erik och hans kompis och klasskamrat Jakob finns här hemma nu sen elvatiden och är strängt sysselsatta med att skruva ihop en ny dator åt mig av delar som Erik har beställt.


När vi frågade om de ville ha något att dricka, tackade de artigt nej - men MAT vore inte fel. Tyckte i alla fall Jakob.


Så MiML ut i köket bland grytor och kastruller och serverade sen kyckling i curry med wokgrönsaker och bulgur. Det slank ner utan bekymmer ;)


Vi har en härligt solig och skön sommardag här idag.

Jag hoppas att ni alla kan njuta av samma sak!


Soliga kramar till er alla som tittar in!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards